Iz Virovitičkog lista: Virovitička Plava tvornica u samo četiri godine svojim aplikacijama osvojila svijet

Kreativan tim za visokokvalitetna i napredna rješenja po mjeri klijenta
* Virovitička Plava tvornica svoje poslovanje temelji većinom na suradnji s vanjskim partnerima, odnosno 80 posto svog proizvoda izvozi. Najviše rade sa SAD-om, Australijom, zemljama Bliskog istoka, Engleskom, ali i na domaćem tržištu pomažu klijentima u poboljšanju njihova poslovanja
U ljeto 2012. godine dva mlada Virovitičana odlučila su se na vlastiti poslovni pothvat i osnovali su IT tvrtku Plava tvornica. Matej Sudar i Ivica Horvat uz podršku Igora Tomljanovića iskoristili su prednost, jer na našem području nije bilo takvog tipa tvrtke, kreativnost i plasirali Viroviticu na IT kartu Hrvatske. S radom su počeli u rujnu 2012. godine, u kolovozu 2013. ulaze u Poduzetnički inkubator i od tada ne staju. Vođeni svojom vizijom realizirali su zacrtane ciljeve te danas, nakon četiri godine, izrađuju mobilne i Facebook aplikacije, web stranice i e-commerce rješenja za razgranatu mrežu klijenata diljem Hrvatske i u inozemstvu.
matej– Krenuli smo s troje zaposlenih, a danas se ta brojka popela na 20. Kako bismo omogućili potencijalnim kolegama i kolegicama i iz drugih krajeva da nam se pridruže, početkom ove godine otvorili smo ured i u središtu Osijeka. Naš uspjeh i jak tim koji se sastoji od ljudi koji se trude napraviti napredna, visokokvalitetna web i mobilna rješenja po mjeri korisnika, daju nam snažan vjetar u leđa. To nam je ujedno i motivacija da nastavimo s rastom i razvojem – ističe kreativni direktor i jedan od suosnivača tvrtke Matej Sudar.

KONSTANTAN RAD NA PROMOCIJI STRUKE I EDUKACIJAMA
Zanimljivo je da je Plava tvornica jedna od rijetkih tvrtki koja je u ovo krizno vrijeme jedan od redovitih klijenata Hrvatskog zavoda za zapošljavanje.
– Zapravo je vrlo teško doći do kadra koji je praktički spreman sjesti i raditi, te stoga puno truda i volje ulažemo u edukaciju. Kao jedan od kriterija koji bi trebao karakterizirati naše potencijalne djelatnike je svakako želja i volja za učenjem. Mi stoga konstantno radimo na promociji naše struke, a uključili smo se i u razvoj novog smjera na Visokoj školi za menadžment u turizmu i informatici u Virovitici. Riječ je o smjeru Računarstva koji smo zajedno sa suradnicima iz Osijeka uspjeli izlobirati te dobiti dozvolu Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta za njegovo pokretanje. Tu su i edukacije koje organiziramo po školama. Znači, cilj nam je i najmlađima objasniti što mi radimo. Edukacije imamo i u osnovnim i srednjim školama te na Visokoj školi. To nisu stručne edukacije, to je zapravo naša priča o uspjehu kako bismo motivirali i potaknuli mlade ljude da se bave onime čime se mi bavimo.
Svojim potencijalnim zaposlenicima Plava tvornica nudi zanimljiv tim, zanimljive projekti, mogućnost napredovanja, internu edukaciju… Zaposlenici koji dolaze u tvrtku sami biraju svoju opremu na kojoj žele raditi – praktički dobivaju svoje radno mjesto po želji. Uz želju i volju za napredovanjem te samokritičnost, kao jedan od ključnih kriterija koji se traži od potencijalnih zaposlenika ove mlade probitačne tvrtke svakako je i predznanje.
ivica– Teško je bez ikakvog predznanja. Stoga ono što preporučujem potencijalnim djelatnicima bilo koje tvrtke poput naše je da rade sami na sebi, koliko god mogu i znaju. To je najbolji način da pokažeš da ćeš se truditi unatoč tome što možda nećeš uvijek znati naći rješenje. Bitno je pokazati da ćeš pokušati, da ćeš isporučiti barem nešto jer se tako napreduje. Dakle, bitno je to temeljno predznanje na kojem mi možemo nastaviti graditi. Primjerice, ako osoba završi fakultet tehničkog usmjerenja i još k tome samostalno radi uz studiranje, to su dovoljni preduvjeti da postane zaposlenik Plave tvornice. Uz to je bitna želja za napredovanjem i mentalitet u kojem si voljan učiti, ali si ujedno i svjestan toga da ćeš napraviti grešku i istovremeno dati sve od sebe da je ne ponoviš, da naučiš iz nje i ideš dalje. Bitno je razvijati se i rasti – kazao je direktor i suosnivač Plave tvornice Ivica Horvat.
NAJSUVREMENIJA MOBILNA APLIKACIJA NAMIJENJENA TURISTIMA PLITVIČKIH JEZERA
Plava tvornica se od svog osnutka posebno afirmirala u turističkom sektoru, što je rezultiralo suradnjom s nacionalnim parkom Plitvička jezera.
– Naš prvi projekt u tvrtki uopće bio je upravo iz turističkog sektora i mogu reći da smo to prilično uspješno izveli. Snagom preporuke došli smo do druge aplikacije i tako je sve krenulo. Nakon nekoliko aplikacija iz turističkog sektora kontaktirali su nas iz našeg najvećeg nacionalnog parka Plitvičkih jezera sa zahtjevom za suradnju. Uspjeli smo udružiti Turističku zajednicu općine Rakovica, Turističku zajednicu općine Plitvička jezera i Nacionalni park Plitvička jezera te smo izradili jedinstvenu mobilnu aplikaciju za iOS i Android mobilne te tablet uređaje, a koja je namijenjena svim turistima koji posjećuju taj svjetski biser – Matej Sudar.
Plava tvornica ima razgranatu suradnji te izrađuje rješenja po mjeri klijenta. Ipak, uz turistički, najangažiraniji su u izradi aplikacija za internetske trgovine gdje odličnu suradnju ostvaruju u Kuvajtu.
– Osobno mi je najdraži projekt jedan virovitički web shop. Riječ je o web shopu kupimajicu.net. U suradnji s kolegom s domaćeg terena izradili smo jedan dobar i super napredan web shop s mogućnošću online kreiranja majice, dizanja fotografija i pisanja natpisa. Dovoljno je nekoliko klikova i za nekoliko dana majica stiže na kućnu adresu. U web shopovima mi je osobito zanimljivo vidjeti da naš rad, odnosno ono što mi izdizajniramo i isprogramiramo, našem kupcu donosi vrijednost, to jest dobit – dodaje Matej Sudar.

img_7498

Virovitička Plava tvornica svoje poslovanje temelji većinom na suradnji s vanjskim partnerima, odnosno 80 posto svog proizvoda izvozi. Najviše rade sa SAD-om, Australijom, zemljama Bliskog istoka, Engleskom, ali i na domaćem tržištu pomažu klijentima u poboljšanju njihova poslovanja.
Istaknuo bih dobru suradnju s Agrivijem. Agrivi je hrvatski start up koji je u Seulu dobio nagradu za najbolji start up na svijetu, a nedavno su dobili i sredstva za investiciju od slovenskog fonda u iznosu oko milijun eura. Mi smo njihov partner u razvoju mobilnog dijela platforme tako da posljednjih godinu dana radimo na razvoju njihovog proizvoda. Aplikacija je sada na tržištu i koristi se praktički u cijelom svijetu, od nama egzotičnih tržišta u Africi i Indiji do ogromnog američkog tržišta. Aplikacijom korisnici upravljaju svojim OPG-ovima, farmama, poduzećima koja su vezana uz poljoprivrednu proizvodnju…
Od većih domaćih klijenata surađivali smo s tvrtkama kao što je Burza hrane koja je najveći regionalni portal za oglašavanje prodaje i kupovine prehrambenih proizvoda te Adora koja izvozi sto posto svog proizvoda. Od stranih tvrtki bih istaknuo da u Kuvajtu radimo s najvećom trgovačkom online grupom Sheeel grupa. Radimo i s kuvajtskim najčitanijim novinarskim portalom koji se zove Al Watan, za koji smo također napravili aplikaciju za iOS i Android platformu – naglašava Ivica Horvat.

(www.icv.hr, Martina Bašić)