Devet razloga zašto plivati već od ovog ljeta

Plivanje je savršena tjelesna aktivnost koju možete prakticirati tijekom cijele godine – ljeti najbolje u moru, a ostalih mjeseci u bazenu. Za optimalno zdravlje preporučuje se prakticirati ovu tjelesnu aktivnost oko 30 minuta svaki dan, no i plivanje nekoliko puta tjedno donosi brojne dobrobiti.

Mi vam donosimo 9 dobrobiti za cijeli organizam

1. Povećava gustoću kostiju i mišića
Cijelo vaše tijelo i svaki mišić moraju raditi protiv otpora vode, koji je oko 12 puta veći od otpora zraka, a zglobovi i ligamenti pritom nisu pod opterećenjem. Povećava se pokretljivost i elastičnost zglobova, a istraživanja su pokazala da plivanje pridonosi i boljoj gustoći kostiju, osobito kod žena u razdoblju poslije menopauze.
2. Otklanja stres i poboljšava san
Redovito plivanje smanjuje stres i tjeskobu te poboljšava san jer ima učinak sličan jogi. Plivanje produbljuje disanje, čime se snižava razina kortizola, hormona stresa, i automatski umiruje cijeli organizam. Smanjuje štetne učinke stresa na vaš mozak i moždane funkcije, poboljšava pamćenje i mentalne funkcije.
3. Sagorijeva kalorije
Jeste li znali da u pola sata laganog plivanja možete sagorjeti čak 200 kalorija? Evo koliko kalorija možete sagorjeti u 10 minuta određenim načinom plivanja:
prsnim stilom – 60 kalorija
leđnim kraulom – 80 kalorija
slobodnim stilom (prsnim kraulom) – 100 kalorija
leptir stilom – 150 kalorija.
4. Poboljšava rad srca
Osim što snaži velike mišiće prsnog koša, plivanje jača i vaš najvažniji mišić – srce. Kao aerobna aktivnost plivanje potiče rad srca i funkciju pumpanja krvi.
Pridonosi i zdravlju krvnih žila te smanjuje upalna stanja u njima i tako smanjuje rizik od nastanka ateroskleroze.
5. Smanjuje rizik od dijabetesa i visokog tlaka
Polusatnim plivanjem jednom tjedno možete smanjiti rizik od moždanog udara i dijabetesa tipa 2.Čak i ako imate dijabetes tipa 1, plivanje će vam pomoći da povećate osjetljivost na inzulin. Ova aktivnost također snižava krvni tlak.
6. Ublažava astmu
Zahvaljujući vlažnosti zraka, plivanje ublažava astmu i povećava kapacitet pluća. Zbog veće gustoće vode pluća moraju intenzivnije raditi kako bi opskrbila krv kisikom, čime se poboljšava njihov kapacitet i smanjuju simptomi astme.
7. Poboljšava izgled kože
Ovo se, naravno, odnosi samo na plivanje u morskoj vodi. Bazenska voda puna je klora koji negativno djeluje na kožu. Morska voda bogata je mineralima poput magnezija, natrija i kalcija, koji hrane vašu kožu i čine je zdravom. Plivanje u moru poboljšat će stanje vaše kože u slučaju psorijaze ili ekcema, a također je čisti i od akni.
8. Pridonosi dugovječnosti
Istraživanja provedena među više od 40 tisuća muškaraca u dobi od 20 do 90 godina tijekom 32 godine pokazala su da oni koji redovito plivaju imaju čak 50 posto manji rizik od smrti nego oni koji trče ili hodaju.
9. Čuva zdravlje trudnica i beba
Plivanje je izvrsna aktivnost za trudnice jer nema opterećenja na zglobove i trbuh. Usto, u vodi nema pregrijavanja koje trudnice trebaju izbjegavati.
Budući da plivanje jača srce, njime se poboljšava i cirkulacija krvi i oksigenacija, što je za trudnice i njihove bebe poželjno. Voda također smanjuje oticanje zglobova u trudnoći.