Ivica Tomljanović, ravnatelj OŠ Ivane Brlić-Mažuranić: Plan je zadržati razinu rada koju imamo i poboljšati se tamo gdje za to ima prostora

U povodu Dana Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić razgovarali smo s njezinim ravnateljem Ivicom Tomljanovićem, koji nam je otkrio da za njihov uspjeh nema tajne, da se on postiže prvenstveno predanošću i kontinuiranim radom učitelja i učenika.

Ravnatelj ste već godinu dana, no i prije toga ste radili u ovoj školi. Što se promijenilo Vašim dolaskom na mjesto ravnatelja?

– To bi pitanje trebalo postaviti zaposlenicima i učenicima škole. Mišljenja sam da nije bilo velikih promjena jer je škola i prije bila prepoznatljiva po već spomenutim rezultatima. Možda je najveća promjena u smjeni generacija učitelja. Učitelji koji su postali brend ostavljaju veliko nasljeđe mlađima da nastave tim putem.

Kakvi su Vaši planovi za budući rad škole te plan za nastavak održavanja uspjeha među Vašim učenicima?

– Poznato je da kod postizanja vrhunskih rezultata najteže ostati u vrhu. Prepoznati kod učenika potencijal je zadaća učitelja, a moja zadaća je da učiteljima omogućim uvjete rada i motiv da s učenicima ostvaruju rezultate. Plan je zapravo jednostavan, zadržati razinu rada koju imamo i poboljšati se tamo gdje ima prostora za to. Prostora za poboljšanja uvijek ima, jer vremena u kojima živimo nameću jednu novu dimenziju odnosa između učenika, učitelja i roditelja.

Koliko je godina proslavila škola te koliko danas ima učenika i razrednih odjeljenja?

– Škola u trenutnoj zgradi radi od 1974. pod imenom Osnovna škola „Braća Ribar“, a od školske godine 1992./1993. mijenja ime u Osnovna škola Ivane Brlić-Mažuranić Virovitica. Trenutno škola ima osamstotinjak učenika u 45 razrednih odjela u matičnoj i pet područnih škola.

I ove godine Vaši učenici sudjelovali su na brojnim natjecanjima. Izdvojite nam najzapaženije rezultate.

– Ove školske godine ostvareni su izvrsni rezultati na svim područjima, od znanja, sporta ili raznih smotri. Teško mi je izdvojiti nekog, no spomenut ću prvo mjesto u državi na krosu Sportskih novosti, kvalificiranje na završno državno natjecanje SIOŠ u sportovima rukomet, atletika, košarka, sudjelovanje na državnom natjecanju u kemiji, GLOBE-u, biologiji, Sigurno u prometu, Lidranu (školski list Hlapić), Mladi tehničari, Hyppo, Klokan… Ukupno 48 učenika osvojilo je jedno od prva tri mjesta na županijskim natjecanjima ili na smotrama na državnim natjecanjima, a 102 učenika kao županijski prvaci u raznim pojedinačnim i ekipnim sportovima.

Osim redovnog programa Vaša škola pruža velik broj izvannastavnih aktivnosti. Čime se učenici mogu baviti u sklopu škole te zašto je to važno?

– Izvannastavne aktivnosti su važne jer se kroz njih učenici ostvaruju u područjima koja ih najviše zanimaju i u kojima su uspješni, a na neki način su i rasterećenje od obvezne nastave koja zna biti zahtjevna. Nudimo veliki broj izvannastavnih aktivnosti, od školskog zbora, novinarske i knjižničarske grupe, do raznih sportskih sekcija koje djeluju unutar Školskog sportskog kluba „IBM“ Virovitica. Imamo i mnogo raznih izvannastavnih aktivnosti koje vode učiteljice razredne nastave. Ukupno pedesetak raznih izvannastavnih aktivnosti.

U školi ste pokrenuli i poludnevni boravak, recite nam više o tome.

– Suradnja s Centrom za nestalu i zlostavljanu djecu započela je prošle školske godine na inicijativu stručnih suradnica školske psihologinje Sanje Milković Šipek i pedagoginje Nine Babić, koje su prepoznale vrijednost ponuđenog projekta u mogućnosti pomoći učenicima kojima treba dodatna pomoć u učenju, organizaciji slobodnog vremena i socijalizaciji. Centar je prisutan u školskom prostoru, a od velike pomoći je i socijalna pedagoginja Centra koja kontinuirano surađuje s učiteljima i roditeljima učenika u boravku.

U školi se provodi i velik broj preventivnih aktivnosti, s naglaskom na sprječavanje nasilja. Nažalost učenici su sve češće izloženi nasilnim sadržajima u medijima, a roditelji teško pronalaze načine kako ispravno odgojno postupiti. Škola kao javni servis osmišljava i nudi aktivnosti koje potiču pozitivne stavove kod učenika u vremenu kada je to sve teže. (www.icv.hr, žđl)