SVJETSKI DAN SAJMOVANJA U VIROVITICI Viroexpo izvrstan primjer promocije proizvoda i testriranja tržišta

U organizaciji časopisa Suvremena trgovina, Hrvatske gospodarske komore, Grada Virovitice i Virovitičko-podravske županije u Centru kulture u Virovitici povodom Svjetskog dana sajmovanja 6. lipnja održana je konferencija na temu „Lokalni i regionalni sajmovi u funkciji razvoja gospodarstva“ koja je bila namijenjena organizatorima regionalnih sajamskih priredbi u Hrvatskoj, tvrtkama koje redovito nastupaju na domaćim i inozemnim sajmovima te izvoznicima.

– Sajamska djelatnost je jedna od najdinamičnijih gospodarskih aktivnosti u svijetu te bilježi rast broja izlagača i posjetitelja, no u Hrvatskoj se događaju suprotni procesi pa su sajamske aktivnosti izgubile sponu s međunarodnim nastupima – rekao je u uvodnom dijelu konferencije direktor i urednik časopisa Suvremena trgovina Srećko Sertić.

Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher naglasio je da je promocija hrvatskoga gospodarstva iznimno značajna za razvoj konkurentnoga gospodarstva, a jedna od važnijih aktivnosti HGK usmjerena je upravo na organizaciju zajedničkih nastupa tvrtki na sajmovima i izložbama u zemlji i u inozemstvu.

Jedan od domaćina ove konferencije, gradonačelnik Ivica Kirin, kao primjer dobre prakse održavanja sajmova istaknuo je sajam Viroexpo koji je počeo skromno, a razvio se u jedan od najjačih međunarodnih sajmova u Hrvatskoj. Virovitičko-podravski župan Igor Andrović naglasio je da je cilj zajedničkim snagama što više širiti vidike na lokalnoj, regionalnoj, nacionalnoj i međunarodnoj razini. Osim što se na Viroexpu pojavljuje sve veći broj izlagača i posjetitelja, na njemu sudjeluje i veliki broj ljudi iz diplomacije koji vjerojatno nikada ne bi došli ni u Viroviticu, ni u Virovitičko-podravsku županiju da nije sajma Viroexpo.

Završnu riječ dao je Tomislav Petric, ravnatelj Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije, koji je također naveo sajam Viroexpo kao primjer odlične prakse.

– Kao što se razvijao Viroexpo, razvijali su se i projekti, a statistika govori da u Virovitičko-podravskoj županiji u provedbi samo kroz operativni program konkurentnosti i kohezije čak 415 milijuna kuna, a slijedi potpisivanje tri projekta iz prirodne baštine do kraja mjeseca gdje ćemo prijeći brojku od 500 milijuna kuna – rekao je Tomislav Petric, te otvorio ovu važnu konferenciju na kojoj su sudjelovali vodeći stručnjaci i predstavnici 20 sajmova iz 6 zemalja regije koji su kroz praktična iskustva i primjere objasnili zašto popularnost sajmova ne opada s rastom popularnosti drugih oblika poslovne komunikacije te kako se razvija domaće u odnosu na inozemno sajmovanje.
(www.icv.hr, bs)