DRŽAVNI PRORAČUN Za izgradnju Podravskog ipsilona 37 milijuna kuna više, do 2020. godine možemo očekivati izgradnju ceste prema Virovitici

Od 217 pristiglih amandmana, Vlada je prihvatila tri koja se odnose na državni proračun i četiri koja se odnose na Hrvatske ceste, među kojima je i onaj za povećanjem budžeta za izgradnju Podravskog ipsilona tijekom iduće godine. Podsjetimo, riječ je o amandmanu virovitičkih saborskih zastupnika Josipa Đakića i Vesne Bedeković te Vladimira Bileka i Đurđevčana Željka Lackovića. Vlada je prihvatila da se početak izgradnje dionica Kloštar Vojakovački – Križevci i Farkaševac – Bjelovar, ukupne procijenjene vrijednosti 549 milijuna kuna, pomakne s 2020. na 2019. godinu te da se osiguraju dodatna sredstva u iznosu od 37 milijuna kuna za realizaciju u 2019. godini.

CESTA PREMA VIROVITICI
U originalnom su amandmanu zastupnici zatražili dodatnih 100 milijuna kuna za 2019. godinu, no prema neslužbenim informacijama, taj iznos nije im mogao biti odobren jer je projektna dokumentacija još uvijek u nedovoljnom stanju pripremljenosti. – Držim da će tih 37 milijuna kuna biti dovoljno da se ne stane s gradnjom ceste i vjerujem da će do ožujka ili travnja iduće godine biti završena građevinska dokumentacija, kako bi se do kraja godine moglo utrošiti dobiveni iznos. S obzirom na to da je u narednom razdoblju za 2020. godinu u proračunskim projekcijama predviđeno 570 milijuna kuna za Podravski ipsilon i za trasu prema Križevcima i Koprivnici te za naš krak ceste prema Virovitici, držim da bi se do 2020. godine moglo završiti s cestom do Bjelovara te nastaviti s gradnjom ceste prema Virovitici – istaknuo je saborski zastupnik i predsjednik HVIDRE Josip Đakić koji je jedan od glavnih pokretača ideje o izgradnji brze ceste. Naglasio je kako mu je drago što su o pitanju ovih napora naišli na razumijevanje u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, kao i u Vladi.

DESET GODINA ČEKANJA
Jer, san o brzoj cesti prema Virovitici, naglasio je, traje punih deset godina. – Asocirani izgradnjom Istarskog ipsilona, gradonačelnik Ivica Kirin i ja prije deset godina krenuli smo s aktivnosti podravske brze ceste ili Podravskog ipsilona, a kasnije smo to nadopunili i Bilogorsko-podravskim ipsilonom u čiju smo realizaciju uključili i tadašnju predsjednicu Vlade Đurđu Adlešić te tadašnjeg predsjednika Sabora Josipa Friščića. Sve je krenulo jednim dobrim tempom, no tada se promijenila vlast, sve je stalo, a san o brzoj cesti raspršio se kao gruda snijega – o preprekama zbog kojih je važan projekt godinama ostao mrtvo slovo na papiru kaže J. Đakić. Tadašnji ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, ističe, nije htio ni čuti priču o tom projektu, pogotovo kada se radi o cestovnom pravcu Bjelovar – Virovitica, nego je potencirao cestovni pravac Križevci – Koprivnica. Bio je to pravac za koji nije bio donesen ni prostorni plan.

„ŽILA KUCAVICA“ ZA NAŠU, ALI I OKOLNE ŽUPANIJE
Zato su saborski zastupnici sada iskoristili priliku i potporu Vlade te apelirali na što bržu izgradnju ceste i iznalaženje sredstava za „žilu kucavicu“ koja je važna Virovitičko-podravskoj, ali i okolnim županijama.
– Zajedno s kolegicom, saborskom zastupnicom Vesnom Bedeković, kao i sa saborskim zastupnicima Željkom Lackovićem iz Đurđevca te Daruvarčaninom Vladimirom Bilekom, koji dakle gravitiraju s našeg prostora, podržavam izgradnju ove ceste, jer bez nje kao „žile kucavice“ doslovno nema razvoja naših krajeva te nema poveznice sa Zagrebom, centrom financijske i gospodarske moći – naglasio je J. Đakić, izrazivši zadovoljstvo što je raspisan natječaj za dokumentaciju izgradnje ceste od Bjelovara prema Virovitici – ceste s četiri kolnička traka za dva pravca. – Aktivnosti u vezi s tim krenut će u narednom razdoblju.
Važno nam je da se cesta izgradi, prije svega do Bjelovara. Uz nas zastupnike koji su izgradnju podržali, podršku sam tražio i od petnaestak drugih saborskih zastupnika, a drago mi je da je Vlada prihvatila amandman u izmijenjenom obliku – poručio je J. Đakić.

PUT KRAĆI ZA 20 KILOMETARA
Sukladno osiguranim sredstvima u proračunu Hrvatskih cesta, u tijeku je evaluacija ponuda te će napokon biti odabran izrađivač projektne dokumentacije. Procijenjena vrijednost je 42 milijuna kuna, a rok za izradu je 20 mjeseci, što je ujedno i uvjet za dobivanje građevinske dozvole i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa.
– Očekujemo po završetku dokumentacije osiguranje sredstava za izgradnju te bismo 2021. godine konačno krenuli s radovima. Ono što nas posebno veseli je amandman saborskih zastupnika Josipa Đakića, Vesne Bedeković, Vladimira Bileka i Željka Lackovića koji je ovih dana usvojila Vlada RH. Tim amandmanom osigurano je dodatnih 37 milijuna za izgradnju Podravskog ipsilona te je početak radova pomaknut s 2020. u 2019. godinu. Radi se o dionici Kloštar Vojakovački-Križevci te o dionici Farkaševac-Bjelovar koja će nam put prema Zagrebu skratiti za dvadesetak kilometara – kaže Ivica Kirin.

Zahvalan je, kaže, saborskom zastupniku Josipu Đakiću koji je ujedno bio i inicijator ovog amandmana, potpredsjedniku Vlade RH i ministru poljoprivrede Tomislavu Tolušiću, ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću, premijeru Andreju Plenkoviću, predsjedniku Hrvatskog sabora Gordanu Jandrokoviću, kao i Hrvatskim cestama na potpori najvažnijem projektu kako za Grad Viroviticu, tako i za Virovitičko-podravsku županiju.

– Do sada je problem bio nedostatak dokumentacije i da nema ovih ljudi i dalje bismo imali mrtvo slovo na papiru i pričali o famoznoj brzoj cesti kao političkoj ideji. Koliko se ozbiljno krenulo s ovim projektom, govori i podatak da se mađarska strana sprema za spajanje svog dijela od Pečuha preko Szigetvara prema Barcsu, a ta će cesta jednog dana biti spoj Zagreba i Budimpešte. Treba napomenuti i da najkraći put iz Rumunjske za Mađarsku ide upravo preko Virovitice, što je vidljivo s obzirom na velik broj kamiona rumunjskih registarskih oznaka koji prolaze našim cestama – istaknuo je I. Kirin. S obzirom na to, ovim projektom stvaraju se stvarni preduvjeti ne samo za nacionalno, već i za regionalno povezivanje, razvoj gospodarstva i cjelokupnog prostora kako u gospodarskom, tako i u demografskom smislu, smatra virovitički gradonačelnik. – Ovo je doslovno cesta koja život znači – zaključio je.

Igor Andrović
– Ova je cesta žila kucavica gospodarskog rasta ovog područja. Mi smo jedina županija od svih u Hrvatskoj čije središte, grad Virovitica, ima do najbliže autoceste čak 80 kilometara. Sve to ima veliku povezanost s gospodarskim razvojem ali i demografskim trendovima. Kada ste bolje povezani s ostatkom Hrvatske, tada vam lakše dolaze novi investitori, oni otvaraju radna mjesta. Bolja prometna povezanost s ostatkom Hrvatske, Virovitičko-podravskoj županiji značit će daljnji razvoj gospodarstva i stvaranje bolje perspektive uz novi pokretački impuls našim poduzetnicima. (www.icv.hr, mlo)