Mazali ste svinjsku mast na kruh i danas je jedete? Bit će vam žao ako ovo niste znali ranije

foto: tportal.hr

Monica Reinagel, svjetski je poznata nutricionistica koja često daje savjete o zdravoj prehrani, a razbija i mitove o hrani – piše vecernji.hr

Otkrila je koje namirnice, iako vjerujemo suprotno, možemo konzumirati češće.

Kava

Konzumacija “obične”, crne kave pokazala se dobrom kad je riječ o povećanju dobrog kolesterola u tijelu te o smanjenju upala. Kava je bogata antioksidansima koji štite srce i stanice, a ako ne pretjerujete u konzumaciji, nema potrebe izbaciti ju iz dnevnog plana prehrane.

Odrezak

Crveno meso, tvrdi Reinagel, ima lošu reputaciju iz sasvim pogrešnih razloga. Filet mignon (hrv. plućna pečenka) i flam odrezak (potrbušina) komadi su koji su nutritivno vrlo “jaki” i zbog toga dobri za zdravlje srca. Crveno je meso dobar izvor proteina, željeza, vitamina B skupine, cinka i ostalih nutrijenata te sadrži i mononezasićene masnoće, slične onima iz maslinovog ulja pa se preproručuje njegova konzumacija.

Krumpir

Ako smanjujete količinu soli koju konzumirate u danu, trebali biste povećati unos kalija, savjetuju nutricionisti. Jedite svježe voće, povrće i cjelovite žitarice, a jedan od najboljih izvora kalija je krumpir.

Svinjska mast

Brojna istraživanja pokazala su da svinjska mast ima 33% manje zasićenih (“loših”) masti od maslaca, dvaput više onih “dobrih”, mononezasićenih i tri puta veći udio omega 3 masnih kiselina. Iako nutricionistkinja savjetuje da primarni izvor masnoća ostane maslinovo ulje, ne vidi ništa loše u tome da vam svinjska mast bude druga na listi. BBC piše da je svinjska mast odličan izvor vitamina B i minerala.

(vecernji.hr)