Ponudom objediniti turističku ponudu Županije

U Hrvatskoj gospodarskoj komori – Županijskoj komori Virovitica, pod predsjedanjem Alena Fabčić, predsjednika Strukovne grupe, održana 8. sjednica Strukovne grupe turizma, na kojoj su članovi Strukovne grupe raspravljali o aktualnom stanju u turizmu na području Virovitičko-podravske županije.

Ukupan prihod turizma i ugostiteljstva Virovitičko-podravske županije u 2013. god.
bio je 33,6 mil. kuna što je povećanje u odnosu na prethodnu godinu za 16,2 posto. Ukupni rashodi za isto razdoblje su bili 34,4 mil. kuna što je povećanje za 15,8 posto

u odnosu na prethodnu godinu. Ukupni prihod u VPŽ bio je navjeći 2005. godine i iznosio je preko 42.5 mil. kuna.
Udio turizma i ugostiteljstva u ukupnom prihodu Virovitičko-podravske županije u 2013. god. je 0,7 posto, a udio turizma i ugostiteljstva u ukupnim rashodima Virovitičko-podravske županije u 2013. god. je 0,91 posto.

U 2013. god. boravilo je 13.732 turista na području Virovitičko podravske županije, što je povećanje u odnosu na 2012. god. za 12,5 posto, te čini udio od 0,11 posto turista od broja svih turista koji su boravili u Republici Hrvatskoj.U Virovitičko-podravskoj županiji ostvareno je 0,05 posto od sveukupno ostvarenih noćenja u Hrvatskoj, odnosno 32.406 noćenja, od čega ostvarena noćenja domaćih turista čine 0,50 posto, a ostvarena noćenja stranih turista u županiji, čine 0,01 posto ostvarenih noćenja stranih turista u RH. 2013. god. u odnosu na proteklu 2012. god. ostvareno je povećanje od 10,7 posto noćenja, od čega je broj noćenja domaćih turista povećano za 14,9 posto, a broj noćenja stranih turista smanjen za 2,4 posto.

U 2014. godini nedostatno ostvaren ukupni prihod iz turizma je iz razloga pada kupovne moći stanovništva i loših vremenskih okolnosti (kišnih razdoblja).
Nakon rasprave u kojoj su sudjelovali svi nazočni članovi Strukovne grupe turizma, izrečene su pohvale VPŽ za realizaciju projekta Drava4Joy kojim se popularizira cikloturizam, a povećati će se i turistička potražnja na području VPŽ.

Zbog navedenog potrebno je, u cilju jačanja turističke tražnje, te povećanja ukupnog prihoda, a time i broja zaposlenih:
– dodatno brendirati turističke destinacije na području VPŽ i kontinentalnog dijela na nacionalnoj razini
– objediniti turističku ponudu i sadržaj na cijeloj Županiji, kroz domicilno receptivnu turističku agenciju
– koristiti iskustva drugih (npr. Austrije, Švicarske, Slovenije), u prezentiranju i plasmanu domicilnih destinacija i sveukupne turističke ponude
– potrebno je proširiti asortiman usluga i povećati broj manifestacija. (hgk)