Učenici Srednje škole “Marka Marulića” Slatina sudjelovali na projektu International village

Učenici prvog i drugog razreda opće gimnazije, Srednje škole Marka Marulića Slatina u pratnji profesorice engleskog jezika, Sanje Špoljarić, posjetili su jezični kamp projekta “International village” u slovačkim Tatrama. To je projekt koji deset godina okuplja učenike iz čitave Europe, ali i svijeta. Ove su godine u tjednu u kojemu su sudjelovali učenici iz Slatine u kampu boravili i učenici iz Litve, Latvije, Rumunjske i Bugarske, te su kroz razne aktivnosti i druženje stekli međunarodna poznanstva, saznali puno toga o zemljama sudionicama, a uz sve to usavršavali engleski jezik, jer su se sve aktivnosti odvijale na engleskom jeziku.

ssmminternationalvillage2018 2 Custom

Ovaj projekt jedinstven je u Europi i okuplja učenike od 14 do 17 godina s ciljem stvaranja poznanstava s vršnjacima iz cijeloga svijeta, upoznavanja raznih kultura i razvijanja tolerancije. Projekt se provodi na način da se učenici na sedam dana smještaju u kamp u kojemu se provodi niz radionica koje uključuju upoznavanje sa zemljama Europske unije, jezične radionice, kreativne radionice, razne sportove i sl. Sve aktivnosti provodili su izvorni govornici iz SAD-a, Irske i Australije koji su bili vrlo kreativni i pozitivni, a učenicima jako zanimljivi. Učenici su bili smješteni u dvokrevetne i trokrevetne sobe po principu zastupljenosti raznih nacionalnosti, tj. učenici iz Hrvatske bili su smješteni isključivo s učenicima iz drugih zemalja kako bi koristili engleski jezik cijelo vrijeme. Slatinski su gimnazijalci pokazali zavidno znanje engleskog jezika, te su kroz razne aktivnosti na dostojan način predstavili zemlju, grad i školu iz koje dolaze kroz prezentaciju i hranu karakterističnu za ovo podneblje. Hranu poput kulena, ajvara i tradicionalnih kolača, koju su učenici prezentirali, donirali su slatinski poduzetnici pa je Hrvatska bila pravi hit među američkim i australskim sudionicima projekta.

ssmminternationalvillage2018 12 Custom

Neke od aktivnosti kojima su učenici prisustvovali bile su kviz poznavanja kulture zemalja Europske unije, glazbeni kviz, radionice učenja engleskog jezika i drugih europskih jezika, razni sportovi i kreativne radionice. Svaka je večer bila predviđena za druženje uz disco, filmsku večer ili logorsku vatru, a budući da slike govore više od riječi u galeriji se nalaze najzanimljivije.

Profesorica Sanja Špoljarić i učenici se zahvaljuju svima koji su olakšali financijski teret ovoga putovanja:

Zahvaljujemo Gradu Slatini, Općini Sopje, Agroduhanu, Osoje transu i svima koji su na bilo koji način sudjelovali u realizaciji putovanja. Učenici koji su sudjelovali su učenici prvog i drugog razreda gimnazije Srednje škole Marka Marulića Slatina: Arijan Memedi, Jelena Borovčak, Helena Gerenčir, Ena Jadek, Dora Kokorić, Luka Škiljić, Ivor Miklošević, Karla Benija, Mislav Matišić, Robert Orlić, Vlatka Pačarić, Domagoj Poje, Sonja Prebeg i Sara Živko. – rekla je Sanja Š.

ssmminternationalvillage2018 9 Custom

Koliko su učenici bili zadovoljni realizacijom ovoga putovanja govori činjenica da su već počeli planirati sudjelovanje u istom projektu i sljedeće godine.

Učenici Heleni Gerenčir ovo putovanje bilo je jedno od najboljih iskustava u životu:

-Kada smo tek stigli u slovački grad Staru Lubovnu, upozorili su nas kako će nam to biti jedan od najboljih tjedana u životu. Nitko u to nije vjerovao i mislili smo da preuveličavaju, ali ubrzo smo se razuvjerili. Osobno sam očekivala da ćemo sjediti u učionici i da će nam profesori objašnjavati gramatiku, a doživjela sam potpunu suprotnost. Jako mi se svidio taj alternativni način učenja jer je cijeli dan bio ispunjen različitim aktivnostima uz koje smo se zabavljali, ali i učili. Kamp mi je promijenio život u smislu da sam se oslobodila od straha pričanja engleskog jezika u javnosti, upoznala sam nove ljude i drugačije kulture i smatram da sam se oslobodila predrasuda prema drugim nacionalnostima. Zahvalna sam profesorima u kampu koji su svakog dana bili pozitivni, dobre volje i nikoga nisu osuđivati ili podcjenjivali bez obzira na razinu znanja jezika, a posebno profesorici Špoljarić koja nam je omogućila ovo putovanje. Nadam se da ću i sljedeće godine moći ići u kamp jer je ovo bilo jedno od najboljih iskustava i nadam se da ću ponovno sresti prijatelje koje sam stekla u kampu – rekla je učenica Helena G.

Učenica Dora Kokorić upoznala je puno novih prijatelja i kamp preporučuje svima:

– Kad sam prvi put čula za International village bila sam super uzbuđena i odmah sam znala da želim ići, ali kako se datum polaska približavao meni se sve manje išlo. Sad iskreno mogu reći da je to bio jedan od najboljih tjedana u mom životu. Ne samo da sam našla hrpu novih prijatelja i super se provela, nego sam naučila i hrpu novih stvari koje baš mjenjaju moj pogled na svijet. Definitivno kamp preporučujem svima jer ono što se tamo nauči, ne može se naučiti nigdje drugdje i odmah mogu reći da sljedeće godine opet idem tamo.

ssmminternationalvillage2018 27 Custom

Domagoj Poje povećao je znanje engleskog jezika i najavio odlazak u kamp i iduće godine:

– Kada sam čuo za International village bio sam uzbuđen i zainteresiran za projekt, no kako su dani prolazili meni se uzbuđenje smanjilo, te mi se nije išlo, mislio sam da će biti glupo, no zapravo je bilo odlično. Upoznao sam nove prijatelje, zbližio se s već postojećim prijateljima, naučio puno stvari o drugim državama koje su sudjelovale u projektu, te povećao znanje engleskog jezika. Zasigurno mogu reći da je to bio najbolji tjedan moga života. Preporučujem svima International Village. Zasigurno idem i slijedeće godine.

(ADF; Sanja Špoljarić, SŠ Marka Marulića Slatina)