Stižu promjene kod polaganja vozačkog ispita: Evo što čeka buduće polaznike autoškola

Polaznike autoškola u dogledno bi vrijeme mogle dočekati velike novosti u načinu polaganja vozačkog ispita. Naime, mijenja se Pravilnik o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita, piše Srednja.hr.

Udruženje autoškola HGK od zakonodavca je zaprimilo Nacrt Pravilnika o načinu obavljanja i organiziranja vozačkih ispita te načinu izdavanja i oduzimanja dopuštenja ovlaštenom ispitivaču.

Kamera bi snimala tijek ispita 

Kako za portal Srednja.hr pojašnjava Denis Ožegović, predsjednik Udruženja, prva značajna novina koja se predlaže je korištenje sustava audio-video snimanja tijeka provedbe ispita koji je povezan s odgovarajućim tehničko-tehnološkim rješenjem satelitskog praćenja vozila (GPS), te pohranjuje sve podatke na server. Obavezu snimanja vozačkog ispita audio i vizualnim uređajima zakonodavac obrazlaže mogućnošću kvalitetnijeg praćenja provedbe ispita, nadzora rada ovlaštenog ispitivača, analize i evaluacije procesa polaganja vozačkog ispita, kao i utvrđivanja objektivnih činjenica koje su prethodile rezultatu ispita.

Ispitivač na prednjem sjedištu

Drugi propis koji se predlaže Nacrtom Pravilnika taj je da tijekom provedbe ispita na javnoj cesti, u vozilu osim kandidata koji polaže ispit i ovlaštenog ispitivača može (što implicira da i ne mora) biti nazočan instruktor vožnje, a važna novost je da prilikom provedbe ispita za B i BE kategoriju vozila ovlašteni ispitivač, umjesto na stražnjem kako je sada, sjedi na prednjem sjedalu kako bi mu bile dostupne udvojene komande.

Kada je riječ o premještanju ovlaštenog ispitivača na prednje sjedalo, Ožegović ističe kako im nije jasan razlog izostavljanja instruktora vožnje sa svog radnog mjesta.

– Stav Udruženja autoškola, ali brojnih instruktora i dijela ovlaštenih ispitivača jest da je ovakav prijedlog neopravdan i neutemeljen. Budimo pošteni i priznajmo da ovlaštenog ispitivača stavljamo u zahtjevan položaj: mora provoditi ispit, praktično i na devet različitih vozila i njihovih osobina dnevno, upisivati na tablet uređaj počinjene pogreške kandidata, a za to vrijeme mora imati punu pozornost usmjerenu na odvijanje prometa, kako bi mogao na vrijeme reagirati u opasnoj situaciji. Jedan od zadataka možda neće stići obavljati na optimalan način – rekao je Ožegović za portal Srednja.hr.

Krovne ploče na vozilima skidat će se za vrijeme provedbe ispita

Uz ove dvije novosti Nacrtom Pravilnika propisuju se i neka druga pravila. Jedan od prijedloga zakonodavca je i da autoškola može prijaviti kandidata za vozača na ispit iz predmeta Upravljanje vozilom i prije završetka osposobljavanja, a najranije ako mu je preostalo još tri sata do završetka minimalnog propisanog plana i programa, uz uvjet da se osposobljavanje završi najmanje 48 sati prije polaganja ispita. Iz Udruženja autoškola predložili su brisanje ovih 48 sati, jer smatraju da se tako nepotrebno ograničava priprema kandidata.

Prijedlog iz novog Pravilnika je i da se vozački ispit provodi na vozilu na kojem nema krovne ploče za označavanje vozila autoškole i koje mora imati držač kamere za snimanje provedbe vozačkog ispita na vjetrobranskom staklu.

– Davno smo predlagali da se zastarjele krovne ploče, koje se koriste preko 50 godina, zamijene sa modernijim, manjim krovnim oznakama, slično taksi vozilima, koje su u konačnici i manja opasnost u slučaju pada s krova, ali nismo za prijedlog da se krovna ploča skida prilikom provođenja vozačkog ispita, jer smo mišljenja da bi se ugrozilo pitanje preventivnog djelovanja u svrhu povećanja sigurnosti na cestama – smatra Ožegović.

Posljednji među važnijim prijedlozima je i da ovlaštena stručna organizacija izrađuje godišnje izvješće o prolaznosti kandidata za vozače po pojedinom nastavnom predmetu koji polažu prvi put i to po autoškolama, predavačima, instruktorima vožnje i kategorijama. (srednja.hr)