FOTO Obnova pruge od Virovitice do Pitomače u punom jeku, slijedi zamjena kolosiječne rešetke

Nakon što je HŽ Infrastruktura u veljači ove godine s izvođačem radova, tvrtkom Swietelsky, potpisala ugovor za obnovu pruge od Virovitice do Pitomače, radovi na dionici dugoj 21 kilometar u punom su jeku. Pripremni radovi službeno su započeli 16. ožujka, a nakon dopreme pružnog postrojenja Plasser & Theurer – PM1000-URM iz Austrije, dugačkog oko 800 metara, u Virovitici su sredinom svibnja radovi započeli punim intenzitetom.

Pružno postrojenje, s trenutačnim prosječnim dnevnim učinkom od 500 m (ovisno o situaciji na trasi), najprije iskapa postojeći materijal (zastor) i dio trupa pruge do projektirane dubine, reciklira dio staroga tucanika i ponovo ga ugrađuje u zaštitni sloj zajedno s geotekstilom i geomrežom. Osim toga, strojem se odvozi i istovaruje otpadni materijal na privremene deponije.

Radovi na strojnoj ugradnji zaštitnog sloja, uz strojnu zamjenu kolosiječne rešetke koja će se tek raditi, najveća su aktivnost na ovome projektu te se izvode tijekom permanentnih zatvora pruge u periodima od dva tjedna. Na trasi u dvjema smjenama radi oko 60 radnika tvrtke Swietelsky koji su ponajprije angažirani na radu pružnog postrojenja.

Prema dinamici radova nakon što se završi ugradnja zaštitnog sloja, pristupit će se zamjeni kolosiječne rešetke, ugradnji novih armiranobetonskih pragova s elastičnim pričvrsnim priborom te ugradnji tračnica 60E1 i novog sloja tucanika. Drugim riječima, izmijenit će se kompletna kolosiječna rešetka i modernizirati gornji ustroj na otvorenom dijelu pruge i u kolodvorima uz zamjenu skretnica u kolodvorima Špišić Bukovica i Pitomača nakon čega slijedi uređenje željezničko-cestovnih prijelaza, pružnih objekata, odvodnje i stajališta.

Predviđeno je trajanje radova na obnovi pružne dionice Virovitica – Pitomača 18 mjeseci od dana potpisivanja ugovora. Projekt je vrijedan 165 milijuna kuna (bez PDV-a) i financira se iz komercijalnoga kredita s državnim jamstvom. Nakon završetka radova dionicom će vlakovi prometovati brzinom od 100 km/h, što će u odnosu na sadašnju brzinu od 80 km/h skratiti putovanje i učiniti ga sigurnijim.

Dionica Virovitica – Pitomača dio je željezničke pruge R202 Varaždin – Koprivnica – Virovitica – Osijek – Dalj važne za regionalni prijevoz između sjeverozapadne, sjeveroistočne i središnje Hrvatske. (www.hzinfra.hr, foto: M. Rođak)