Iz Virovitičkog lista: Bruno Perkec – U planu je i izgradnja mosta preko Drave kod Križnice, čiji su žitelji dosad bili ovisni o prijevozu skelom

Nakon provedenog natječaja Bruno Perkec od 28. siječnja 2016. godine izabran je za ravnatelja Županijske uprave za ceste Virovitičko-podravske županije, gdje je od 1. siječnja 2015.godine do raspisa natječaja obnašao dužnost vršitelja dužnosti ŽUC-a.
Županijska uprava za ceste osnovana je odlukom Županijske skupštine Virovitičko-podravske županije 1997. godine pa tako skoro već 20 godina vodi brigu o održavanju i zaštiti javnih cesta.

Naša Županijska uprava za ceste u nadležnosti ima 365,46 km županijskih, od kojih je bez asfaltnog sloja svega 16,31 km i 319,29 km lokalnih cesta od kojih je bez asfaltnog sloja 101,91 km. Unatoč i ovogodišnjem smanjenju sredstava, možemo biti zadovoljni stanjem cesta koje su u našoj nadležnosti, uz kolnike je obnovljen značajan broj znakova, uz škole, na opasnim mjestima i prijelaze preko pruga redovno se postavljaju horizontalna signalizacija te naprave za smirenje prometa, tzv. ležeći policajci.

Stanje bi bilo i bolje da nije bilo nekih stvari…

Svakako da bi stanje bilo još bolje da su nam Hrvatske ceste dotirale sredstva za izvanredno održavanje i modernizaciju cesta. Već sam ranije istakao kako smo u protekloj godini za ove namjene trebali dobiti 4,5 milijuna kuna, no sredstva su izostala i otišla su u neke druge županije – o stanju cesta kojima ŽUC gospodari kazao je novi ravnatelj Bruno Perkec.

SREDSTVA HRVATSKIH CESTA JOŠ SU 2013. GODINE BILA PREPOLOVLJENA PA SMO TAKO TE GODINE OD PREDVIĐENIH 10,5 MILIJUNA KUNA DOBILI 4,5, 2015. SU POTPUNO UKINUTA

Inače, osnovni izvor prihoda ŽUC-a su sredstva od godišnje naknade za uporabu javnih cesta koja se plaća pri registraciji motornih vozila, što godišnje iznosi 15 do 16 milijuna kuna prihoda, a rad ŽUC-a uvelike ovisi o sredstvima Hrvatskih cesta namijenjenih za ujednačavanje standarda redovnog održavanja javnih te za modernizaciju makadamskih cesta.

– Ta sredstva na temelju Pravilnika o rasporedu sredstava Hrvatskih cesta još su 2013. godine bila prepolovljena pa smo tako te godine od predviđenih 10,5 milijuna kuna dobili 4,5, koliko smo dobili i u 2014. godini, dok su nam, kako sam već rekao, ta sredstva u 2015. godini potpuno ukinuta. To su inače sredstva koja Ministarstvo financija ubire od trošarina na gorivo te ih prosljeđuje Hrvatskim cestama, koje onda one raspoređuju prema svom ključu, tj. prema Pravilniku. Upravo je to i razlog što su se ceste na području nekih drugih županija gradile i modernizirale, a također i odraz stanja na javnim cestama naše županije – podcrtao je Bruno Perkec.

Pored navedenog problema u Udruzi Županijskih uprava za ceste u zadnje vrijeme istaknuta je zabrinutost najavom promjene reorganizacije gospodarenja cestovnom mrežom, a zbog smanjenja administracije najavljuje se čak i ukidanje Županijskih uprava za ceste i potpadanje tih poslova pod Hrvatske ceste.

Naš stav je da su ŽUC-evi svojim dvadesetgodišnjim radom opravdali svoje postojanje zbog čega ne bi trebalo doći do njihova ukidanja, a punu potporu našem opstanku dala nam je Hrvatska zajednica županija, koja je itekako upoznata s našim radom. U Županijskim upravama za ceste radi 239 osoba koje brinu za 18.534 kilometara županijskih i lokalnih cesta pa tako radi usporedbe jedan zaposlenik ŽUC-a brine za 95 kilometara ceste, jedan zaposlenik Hrvatskih cesta za 16 kilometara, a jedan zaposlenik Hrvatskih autocesta za tek 3 kilometra autoceste. Naše postojanje je opravdano i iz razloga što čak 95 posto prihoda izravno ulažemo u ono za što smo osnovani.

Problem je ravnomjernija raspodjela novca po svakom ŽUC-u te što se naknade za financiranje javnih cesta nisu povećavale zadnjih trinaest godina, već su unatoč povećanju svih troškova našeg rada snižene. Iako se od nas svih traži rekonstrukcija i modernizacija polovina mreže županijskih i lokalnih cesta, od 2013. do danas županijske uprave za ceste izgubile su 744 milijuna kuna. U našoj Županijskoj upravi za ceste zaposleno je 11 djelatnika, vodimo brigu za 684,75 kilometara javnih cesta – istakao je Bruno Perkec dodajući kako do racionalizacije može doći, ali nikako i do ukidanja ŽUC-eva.

OD 1. SIJEČNJA 2016. GODINE NA SNAGU STUPIO NOVI PRAVILNIK O NAKNADI ZA REGISTRACIJU MOTORNIH VOZILA, ON ĆE NAM SMANJITI OD 1,2 DO 1,6 MILIJUNA KUNA NA GODIŠNJOJ RAZINI

Ukoliko dobije sredstva od Hrvatskih cesta za izvanredno održavanje i modernizaciju cesta, Županijska uprava za ceste Virovitičko-podravske županije u ovoj godini planira prihodovati oko 26 milijuna kuna.

– Mora se znati da je od 1. siječnja 2016. godine na snagu stupio novi Pravilnik o naknadi za registraciju motornih vozila koja se odnosi na smanjenje naknada registracija teretnih vozila i autobusa, tako da će nam primjena ovog Pravilnika donijeti smanjenje prihoda na godišnjoj razini od 1,2 do 1,6 milijuna kuna. Planom modernizacije, uređenja raskrižja i ostalih radova, u ovoj se godini planiraju radovi na cesti Lipovac-Zvonimirovo, centru Gradine, Pitomači, Bušetini, Sopju, Rastovcu te uređenje mosta u Čađavici. Kroz program Hrvatskih cesta, a temeljem Odluke Vlade o sanaciji klizišta na javnim cestama u Republici Hrvatskoj, dolaskom povoljnih građevinskih uvjeta ove će se godine napokon izvesti i sanacija klizišta Duzluk, koja se zbog nedostatka sredstava nije izvela u protekloj godini. Ono što također valja naglasiti je da se radi na projektnoj dokumentaciji izgradnje mosta preko Drave kod Križnice, čiji su žitelji dosad bili ovisni o prijevozu skelom. Kako zbog visokog vodostaja Drave skela i do mjesec dana nije vozila, žitelji tog prekodravskog naselja bili su u potpunosti odsječeni. Izgradnju tog mosta očekujemo putem sredstava iz EU fondova.
Bruno Perkec naglašava i vrlo dobru suradnju s lokalnom samoupravom i upravom te djelatnicima Policijske uprave virovitičko-podravske s kojom je izradila i idejno rješenje jednog zajedničkog projekta.
– Radi se o projektu “Povećanje sigurnosti djece u zonama škola na županijskim cestama”, koji smo uputili za financiranje iz sredstava Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa RH. To je projekt usmjeren ka podizanju sigurnosti prometa u blizini osnovnih škola koje se nalaze u blizini županijskih i lokalnih cesta, na dvije lokacije uredili bi se pješačko-pozivni semafori s detektorom brzine, uredili bi se nogostupi, prilazi školi, postavila rasvjeta na pješačkim prijelazima, sve s ciljem veće sigurnosti u prometu za naše najmlađe.

Radi se o naseljima Gradina, Lukač, Rogovac, Špišić Bukovica, Sopje, Sladojevci i gradu Slatini. Nadam se da će projekt, procijenjene vrijednosti 1,7 milijuna kuna, proći, a u njegovu provođenju, kao i izgradnji mosta preko rijeke Drave koji će spojiti Križnicu s “ostatkom svijeta”, očekujemo veliku potporu ministra Tomislava Tolušića, koji je ranije i kao virovitičko-podravski župan zajedno sa saborskim zastupnikom Josipom Đakićem bio velika potpora u našem radu. Kako potporu u našem radu danas imamo i od obnašateljice dužnosti župana Sanje Bošnjak, očekujemo da ćemo većinu planiranog za 2016. godinu uspješno i realizirati. (www.icv.hr; zc)