Alternativa za vas: Detoks od utjecaja pametnog telefona uklanja stres i tjeskobu

Današnji je život jednostavno nezamisliv bez modernih gadgeta poput pametnog telefona. Svugdje možete vidjeti mlade ljude, pa čak i djecu, kojima je pogled prikovan za smartphone. Nova istraživanja pokazala su zabrinjavajući utjecaj pretjerane upotrebe pametnog telefona na ljudski život i zdravlje.
Gallupovo istraživanje otkrilo je da jedan od petero mladih ljudi pregledava smartphone – svakih 5 minuta!
Također, više od 80 posto ljudi drži svoj pametni telefon uvijek nadohvat ruke i provjerava ga barem jednom u sat vremena.

Upotreba smartphonea povećava anksioznost
Istraživanje provedeno na Sveučilištu Kent otkrilo je da su osobe koje puno koriste smartphone anksioznije od drugih. To se najbolje primijeti za vrijeme njihovog slobodnog vremena kada bi trebale biti najopuštenije i zato ga ne znaju kreativno iskoristiti.
Studije su pokazale da ovisnost o smartphoneu:
smanjuje vašu sposobnost pamćenja i koncentracije
povećava osjećaj tjeskobe i nervoze

Kako biste odredili jeste li i vi ovisni o svom pametnom telefonu, postavite si sljedeća pitanja:
Osjećate li nervozu i tjeskobu dok iščekujete poziv ili poruku na svom smartphoneu?
Padate li u očaj ako se slučajno negdje zaputite bez njega?
Provjeravate li neprestano poruke, e-mailove i statuse na društvenim mrežama?
Sve su to znakovi ovisnosti koji ukazuju na to da je vašem organizmu potreban detoks čak i od – pametnog telefona.

Detoks od pametnog telefona
Dr. William Cole je američki liječnik funkcionalne medicine koji svoje članke redovito objavljuje na portalu Mind Body Green.
Prema vlastitom priznanju i sam je imao velikih problema s ovisnošću o smartphoneu. Kompulzivno je provjeravao e-mailove i svoj Instagram profil.
“Znao sam da moram stvoriti više prostora u svom životu pa sam se odlučio za 8-tjedni detoks od smartphonea”, kaže dr. Cole.
Na početku detoksa ga je, kaže, uhvatila panika jer je vjerovao da “svijet ide dalje bez njega” i da zapravo propušta život.
No nakon tjedana provedenih bez smartphonea, shvatio je da je tek tada stvarno počeo živjeti.

Kako bi napravio detoks, dr.Cole je učinio sljedeće:

1. Isključio je smartphone na 8 tjedana te se “prebacio” na stari analogni telefon, kojim se igrala njegova kći. Kaže da je taj telefon doslovce poput “cigle” pa nije postojao strah da će se pri padu bilo što na njemu oštetiti. Osjećao je lakoću rukovanja s tim uređajem, dok je sa smartphoneom uvijek morao biti pažljiv.

2. E-mailove je provjeravao samo na kompjutoru na svome radnome mjestu. Tako si je stvorio dodatni prostor za uživanje u drugim stvarima – izvan virtualnog svijeta. Čak i ako, poput dr. Colea, radite posao vezan uz društvene mreže, možete se osloboditi opsesivne potrebe za provjeravanjem pošte na smartphoneu.

3. Vratio se staroj aktivnosti – čitanju knjiga. Dr. Cole je shvatio da je u eri pametnih telefona sve manje čitao knjige, stoga ih je sada počeo naveliko posuđivati. Sve je manje osjećao potrebu za čitanjem blogova i tekstova na internetu. Ako bi i pročitao neki online članak, bilo je to samo kratko prije posla ili tijekom pauze za ručak.

4. Budući da mu je smartphone bio isključen, za određivanje udaljenosti i smjera u automobilu koristio je GPS. Predlaže i povratak običnim kartama i mapama ulica u papirnatom obliku – barem tijekom detoksa. (Virovitički list)

Cijeli tekst pročitajte u Virovitičkom listu…