KAKO IZGLEDA VIRTUALNA VIROVITIČKA TRŽNICA: Na dvije Facebook grupe svoje stvari prodaje zajednica od čak 50.000 članova

blank

Rabljeni automobili, cipele s vjenčanja, dječja prva hodalica i tatin stari mobitel samo su neki od artikala koji su svoje mjesto našli u oglasima na posjećenom gradskom punktu. Ne, nije riječ o novoj gradskoj špici nego o virtualnoj tržnici, točnije njih dvije na Facebooku koje okupljaju oko 50 tisuća članova koji ondje svakodnevno postavljaju svoje oglase. Ukoliko želite promijeniti izgled svog dnevnog boravka, na “Virovitička pijaca: od igle do cigle” i “Virovitička tržnica net” možete pronaći sve – trosjed i fotelju, regal, televizor, svjetiljku, pa čak i biljku za dekoraciju. Nije važno kupujete li ili prodajete, ove moderne virtualne tržnice pravo su mjesto za brzu i laku razmjenu raznih novih i polovnih stvari.

MIR I RED NA TRŽNICI

Kako izgleda organizacija i kontroliranje tako brojne zajednice, rekli su nam “admini” tih dviju online tržnica. S ciljem održavanja mira i reda postavili su pravila kojih bi se svaki korisnik trebao pridržavati ukoliko ne želi biti izbačen iz tih Facebook grupa. Tako je kod svakog oglasa nužno odrediti cijenu. “Cijena po dogovoru” na ovim tržnicama ne prolazi. Dogovorno pravilo ponašanja kaže da nije zabranjeno naknadno pregovarati oko cijene, no zbog velikog broja oglasa važno je odrediti početnu vrijednost proizvoda. Time oglas postaje vjerodostojniji. Administratori tih dviju tržnica kao najveći problem navode višestruko postavljanje istih oglasa zbog čega se bespotrebno zagušuje grupa.

– Oglasi se podižu na vrh stranice tako da se napiše komentar u objavu oglasa.  Nepotrebno je dva ili više puta objaviti isti. Tako se pretrpava stranica i gubi preglednost nad sadržajem – objašnjava jedan od “admina” Željko Tomšić.

JAVNA SRAMOTA ZA PREVARANTE

Online kupovina postaje sve popularnija i kao takva za sobom vuče strah od prijevara. Kako bi se uvjerio da je oglas istinit, Željko Tomšić provjerava Facebook profil osobe koja ga odluči postaviti. Kako? Ukoliko vidi da je profil lažan, primjerice kreiran nekoliko dana prije postavljanja oglasa, odbit će stavljanje oglasa u grupu. Time želi, što je više moguće, spriječiti negativna iskustva članova tržnice. No uvijek se dogodi da se osoba s lošom namjerom provuče i svojim oglasom prevari kupca. Srećom, takvih je slučajeva sve manje.

– Da bismo upozorili članove, ime i prezime prevaranta javno objavimo i potom izbacimo iz grupe. Komuniciramo i s “adminima” iz ostalih grupa ovog tipa iz Hrvatske i tako razmjenjujemo informacije kako bismo smanjili broj prijevara – rekao nam “admin” Danijel Biondić.

ISKUSTVA KUPACA: ZADOVOLJNI PREGLEDNOŠĆU I PRISTUPAČNIM CIJENAMA

Ovaj način trgovine pristupačan je velikom broju ljudi, a najbolji pokazatelj toga je broj članova. Kao prednosti ovog oblika kupovine navodi se preglednost, odnosno gotovo svaki oglas prate i fotografije na kojima kupci mogu vidjeti što kupuju. Proces kupovine olakšava i izravna te jednostavna komunikacija s prodavačem. Tržnicama je zadovoljan i Davorin Klasan koji je do sada ondje kupio nekoliko sitnica.

– Uvijek se nađe nešto zanimljivo za kupnju. Najveća prednost je ta što je cijena pristupačna, a zahvljajući fotografijama mogu odlučiti u kakvom je stanju predmet koji me zanima i je li vrijedan kupovine.

ŠTO SE PRODAJE? OD DJEČJIH KREVETIĆA DO KUĆNIH LJUBIMACA

Na ovim tržnicama možete pronaći sve, kao što i sam naziv jedne od njih govori: od igle do cigle. Najzastupljeniji su automobili, mobiteli i laptopi, ali može se tu naći i dječja oprema, krevetići, igračke i hodalice. Nisu rijetke ni domaće životinje, pa čak i drva za ogrjev. Iznajmljuju se apartmani, prodaju cipele i bicikli. Na ovim tržnicama možete pronaći čak i onaj poseban stolac za blagovaonicu koji ste potrgali i sada vam nedostaje. Jedno je sigurno – ukoliko nešto želite kupiti ili prodati, do toga vas dijeli samo jedno brzo učlanjenje u grupu. (www.icv.hr; ml)