Središte Virovitice ima uređene biciklističke staze, no postavlja se pitanje znaju li se biciklisti njima koristiti? Najveće probleme stvaraju crveno označeni prijelazi za koje velik broj građana nije siguran kako se koristi, tj. treba li sići s bicikla prilikom prijelaza preko ceste ili ne. Odlučili smo rasvijetliti ovaj „problem“ i obratili se Miroslavu Laliću, voditelju Odsjeka za sigurnost cestovnog prometa u Policijskoj upravi virovitičko-podravskoj.

– Nogostupi ili pješačke staze, kao i pješački prijelazi nisu namijenjeni za vožnju biciklima, a vozači su prilikom kretanja ovim površinama obavezni koristiti iste kao pješaci, dakle pješice – gurajući bicikl, a vožnju biciklom nastaviti prometnim površinama namijenjenim za kretanje vozača bicikala – rekao je M. Lalić, dodajući kako su u najužem centru grada uređene biciklističke staze i prijelazi za koje vrijede drugačija pravila.

– Prilikom kretanja biciklom preko crveno obilježene biciklističke staze koja se proteže uz pješački prijelaz dozvoljeno je upravljati biciklom. Međutim vozač bicikla je dužan obratiti pozornost na promet vozila, jer nema prednost prolaska u odnosu na vozače motornih vozila, osim u slučaju kada prometom upravljaju semafori i vozač bicikla ima uključeno/upaljeno zeleno svjetlo – objašnjava. Dakle, prilikom dolaska do ceste, morate stati, propustiti vozila na cesti i potom se smijete prevesti preko prijelaza.

Projekt uređenja biciklističkog prometa kroz središte Virovitice pokrenuli su PU virovitičko-podravska i Grad Virovitica, a sufinanciran je sredstvima Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa u iznosu od 70 posto i trebao bi omogućiti veću sigurnost biciklista u prometu. Tako su sada iz svih pravaca, prema najužem centru grada, povezani svi biciklistički tokovi. Povezane su biciklističke trake koje se protežu iz ulica Stjepana Radića, J. J. Strossmayera, Matije Gupca i Ljudevita Gaja.

– Vozači bicikla do sada su koristili nogostupe, odnosno staze za pješake, te je na taj način dolazilo do miješanja vozača bicikla i pješaka što je povećavalo mogućnost od stradavanja u prometu. Na ovaj način jasno su određeni prometni tokovi, a najbitnije u svemu je to da je uređena i jasno propisana prednost na raskrižjima i prijelazima biciklističkih staza preko kolnika – istaknuo je M. Lalić.

Kako bi građanima bilo jasnije na koji se način koriste biciklističke staze ili trake te tko u odnosu na koga ima prednost PU virovitičko-podravska izradila je letak u kojemu se nalaze osnovne informacije o pravilima koja vrijede prije svega za vozače bicikla i pješake, a onda i za ostale sudionike u prometu. Letke će policijski službenici dijeliti sve do 15. kolovoza i educirati bicikliste na pravilno ponašanje i poštivanje prometnih propisa – korištenje biciklističkih staza i traka, poštivanje smjerova kretanja i prednosti na raskrižjima. – Nakon proteka vremena za „privikavanje“, krenut će se s mjerama upozorenja prije svega, a onda i sa novčanim kaznama koje su propisane za počinjene prekršaje – ističe M. Lalić.

Tako vam ako bicikl vozite nogostupom prijeti kazna od 300 kuna, a ne poštujete li označeni pravac kretanja 500 kuna. Kaznu od čak 3.000 kuna možete dobiti ako „izletite“ na cestu i ne propustite vozila koja se kreću kolnikom, a 500 kuna ako ne propustite pješake koji prelaze preko biciklističke trake ili staze.
(www.icv.hr, ml)

PU VPZ Letak promet bicikala i pjesaka page 001

PU VPZ Letak promet bicikala i pjesaka page 002