HZŽ u novom projektu: CROSSOVER-u je cilj potaknuti mlade na promišljanje o političkoj odgovornosti

Hrvatska zajednica županija od siječnja je jedan od 14 partnera uključenih u europski projekt CROSSOVER kojemu je cilj potaknuti mlade na promišljanje o političkoj odgovornosti (kroz povećanje participacije na izborima za Europski parlament).

Osim što pridonosi razumijevanju Europske unije i njezinih institucija, projekt ima za cilj podizanje svijesti i interesa za aktivno građanstvo i građanski angažman na lokalnoj i na europskoj razini. Projekt će fokus staviti na razmjenu iskustava između članica s najvećim postotkom izlaska mladih na izbore za Europski parlament 2014. godine (Malta, Italija, Danska, Irska i Švedska) te onih s najmanjim postotkom (Češka, Hrvatska, Mađarska, Poljska, Slovenija i Slovačka). Kako se približavaju izbori za Europski parlament, očekivanja građana prema Europskoj uniji postaju sve više i više orijentirana na budućnost. Istraživanja Eurobarometra pokazuju da 70% mladih Europljana smatra članstvo svoje zemlje u EU kao snagu u kontekstu globalizacije. Ipak, podaci o aktivnom sudjelovanju nisu baš pozitivni: postotak glasanja mladih u zemljama s najnižom stopom sudjelovanja na parlamentarnim izborima za 2014. godinu vrlo je nizak u usporedbi s ostalim dobnim skupinama (na primjer, u Sloveniji samo je 12% ljudi u dobi od 18 do 24 godine glasalo u odnosu na 37% onih u dobi od 55 godina).

Temeljna ideja projekta je razviti akcije koje mogu učinkovito riješiti nedostatak interesa za glasanje mladih na europskoj razini. Kako bi se ispravno riješio taj izazov, potrebna je promjena načina razmišljanja, a to se mora postići “zdravom” izloženost raspravama i aktivnostima o tome zašto je sudjelovanje presudno za budućnost Unije i njezine građane. Stoga, očekivani rezultati projekta su poboljšanje znanja i vještina mladih sudionika i unapređenje demokratskog angažmana potaknutog na europskoj razini, uglavnom kroz povećanje stope sudjelovanja na izborima za Europski parlament 2019.

(www.hrvzz.hr, foto: arhiva)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content