SVE VIŠE GRAĐANA KORISTI RENT-A-CAR USLUGE S automobilom putuju na izlete ili vjenčanje, kombi tražen za selidbe

Danas, kada je normalno da kućanstvo ima jedan ili više osobnih automobila, čini se kako je ideja iznajmljivanja vozila iliti rent-a-car potpuno nepotrebna. Ali samo na prvu. U Virovitici je, kako saznajemo iz Kuće kolača i Autocentra Pepa, iznajmljivanje automobila i kombija za osobne ili poslovne potrebe u sve većem porastu.

POGODNO ZA SELIDBE

Iz Kuće kolača, koja osim domaćih kolača nudi i najam dva kombija i jednog osobnog automobila, nam otkrivaju kako njihovi klijenti vrlo često koriste usluge najma svih vozila.

– Kombije ljudi najčešće koriste kako bi se preselili. Naši ljudi koji su se iselili su oni koji najviše uzimaju auto u najam i to oko blagdana, kada dođu natrag doma – otkriva nam voditelj voznog parka Kuće kolača Željko Golubić te dodaje kako zbog zahtjevne papirologije ne prakticiraju jednodnevne najmove, već one dugotrajnije, poput dvotjednog ili čak na više mjeseci.

–Imali smo klijenta koji je došao iz Australije te unajmio osobni automobil na čak dva mjeseca. Isplativo njemu, ali i nama – zaključuje Ž. Golubić.

Koliko stoji najam kombija? Iz Kuće kolača ističu da iznosi 300 kuna po danu, u rasponu vožnje do 500 kilometara, uz dodatnih 50 kuna po prijeđenom kilometru izvan tog dosega. Što se tiče osobnog automobila, dnevni najam iznosi 125 kuna do prijeđenih 100 kilometara vožnje.
Iako imaju jednu od jeftinijih ponuda, iz Kuće kolača nam otkrivaju da su ljudima financije i dalje problem.

– Naplata je ponekad problem, vremena su takva. Problem je i što ljudi, kad se sele, pretrpaju kombi, pa se zna dogoditi da dođe do kvara ili da pukne guma. No to se sve da riješiti – objašnjava Željko Golubić koji uskoro u svoj vozni park planira uključiti i prikolicu.

POMOGLE DRUŠTVENE MREŽE

Automobil u Virovitici iznajmljuju i u Autosalonu Pepa. S tom su uslugom počeli, otkriva direktor Mario Perša, prije otprilike dvije godine. Spontano i bez očekivanja.

– Ljudi bi dolazili, uglavnom moji prijatelji, i pitali da li možda imamo koji slobodan auto, da im treba za put. Kada smo shvatili da interes postoji, malo smo se počeli reklamirati na društvenim mrežama – priča Mario. Danas je potražnja velika, ističe.

– Ljudi koji imaju možda nešto slabiji automobil htjeli bi za odlazak na more pouzdaniji i sigurniji auto, pa nam se obrate za pomoć. Ili ako grupa ljudi ide na put, onda im se isplati podijeliti troškove – objašnjava M. Perša.

Vozni park ovog autocentra, što se tiče vozila za najam, trenutno se kreće između tri i pet automobila.

– S obzirom da smo auto salon, prodajemo vozila. Ukoliko neko vozilo duže vremena stoji na prodaji, ali bez zainteresiranih kupaca, ono tada postaje vozilo za najam kako bi donijelo isplativost – otkriva direktor te dodaje, ukoliko je potražnja za vozilima veća od njihovih kapaciteta, tada registriraju dodatno vozilo.

NEKI SE I CJENKAJU

Kada pričamo o troškovima najma vozila, cijena se kreće oko 200 kuna dnevno, ovisi o tome koliko dnevno klijent napravi kilometara. Naime, nije isto koristi li osoba unajmljeni automobil za potrebe prijevoza unutar Virovitice ili planira put do mjesta na obali. Ponekad se nađe netko tko nije zadovoljan cijenom te se cjenka, a o razdoblju godine ovisi uspije li cjenkanje ili ne, kroz osmijeh otkriva Mario P.

Osim za „standardni“ najam vozila kao što je odlazak na ljetovanje ili poslovni put, Autocentar Pepa dobiva upite i za posebne događaje u klijentovu životu, poput iznajmljivanja automobila radi odlaska na sajam ptica u Nizozemsku ili vjenčanja. Ukoliko se mladenci žele u prvo poglavlje svog bračnog života odvesti na luksuznijim kotačima, na raspolaganju su im vozila poput Audija A5 ili Audija Q3.

Kao i u svakom poslu, i u ovom dijelu poslovanja Autocentra postoje opasnosti, a one najčešće dolaze u vidu neodgovornih klijenata. Upravo zbog takvih vozača i automobilskih nesreća u kojima su se našli, ovaj auto centar je već ostao bez dva vozila.

– Imali smo situaciju da je klijent koji je došao iz Njemačke unajmio auto za staru godinu i sudjelovao u prometnoj nesreći. Prema policijskom izvještaju, dečko je prebrzo vozio, ali s obzirom da osiguranje neće pokriti svu štetu, dogovorili smo se s njim u vezi financijske nadoknade – prisjeća se M. Perša te dodaje kako, iako su rijetke, postoje i one situacije gdje postoji sumnja kako klijent koristi automobil za sumnjive poslove.

BITAN UGOVOR, ALI I POVJERENJE

– Klijent je više puta unajmio auto na jedan dan, pod pričom da vozi svoju sestru u jedan grad na našoj obali. Drugi dan mi prijatelj kaže da taj isti klijent navodno prevozi duhan – kaže Mario te pojašnjava da, iako u ugovoru koje Autocentar potpisuje s klijentom stoji da „korisnik se obvezuje da neće koristiti predmet najma radi obavljanja bilo kakvih radnji koje bi se mogle okarakterizirati kao radnje u suprotnostima sa zakonima koji su na snazi u zemlji najma“, neke stvari su izvan njihove kontrole.

– Teško je to pratiti, iako su to ljudi većinom iz našeg kraja, nije da netko dolazi iz Osijeka ili Zagreba – kaže. – Puno se tu ide na povjerenje, pogotovo jer auti nemaju lokatore. Na svu sreću, nikada nam se nije dogodilo da je netko ukrao automobil. Naša vozila su kasko osigurana i u slučaju prometne nesreće se nadamo da će ga priznati, ali to nije slučaj za potencijalnu krađu. Upravo zbog te sive zone ali i sigurnosti, vozila nisu sasvim nova već su stara oko pet godina. U svakom slučaju, nadamo se najboljem, ali smo pripremljeni na najgore – sa osmijehom na licu zaključuje M. Perša.

Na usluzi, gdje god se klijenti našli
Osmijehe na lice M. Perši i zaposlenicima izmame stvari koje klijenti slučajno zaborave nakon što vrate automobil u Autocentar Pepa. Najčešće su to plastične boce pića, nađe se tu poneki dio alata, ali i pijesak sa plaže, „pingvini“ za pravljenje leda…

Koliko je Autocentru Pepa bitno da ima zadovoljne klijente govori i činjenica da su im uvijek spremni pomoći, gdje god se nalazili.

– Ukoliko se naše vozilo tijekom najma nađe u kvaru, klijent nam javi a mi, s obzirom da smo povezani s drugim Škoda salonima u drugim županijama, povežemo klijenta i taj salon kako bi mu se što prije priskoči u pomoć – objašnjava M. Perša čiji auto centar ima svoj vlastiti servis. Na pitanje što bi poručio svojim sadašnjim ali i budućim klijentima, Mario Perša, ponukan iskustvima, odgovara da rezerviraju vozilo na vrijeme, ali i da paze na tuđe stvari. (www.icv.hr, ea)