Kreće projekt besplatne virtualne Dječje kartice: Svim obiteljima s djecom donosi popuste i pogodnosti

Pixabay

Depopulacija i migracije predstavljaju globalni demografski izazov za koji je potrebno što prije pronaći dugoročno poticajno rješenje koje će zadržati mlade i istovremeno poboljšati obiteljski standard te podići kvalitetu života. Na tome aktivno radi Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku RH čiji će najnoviji projekt virtualne Dječje kartice obiteljima s djecom omogućavati pogodnosti i popuste na robe i usluge, piše Večernji.hr.

Riječ je o prvoj takvoj pronatalitetnoj mjeri s nacionalne razine u Europi, koja neovisno o broju djece i bez dohodovnog cenzusa ili članarine omogućava financijske uštede obiteljima. Većina zemalja članica Europske unije nudi obiteljske kartice roditeljima s troje ili više djece, točnije Obitelj 3+ kartice, a koje su dostupne i kod nas uz plaćanje prethodno utvrđenog iznosa članarine.

Podsjetimo, prema posljednjem popisu stanovništvu u Hrvatskoj 112.830 obitelji ima troje ili više djece, 319.658 obitelji dvoje djece, dok 435.192 obitelji ima samo jedno dijete, a popusti bi uz Dječju karticu vrijedili za sve i povećavali bi se s brojem djece.

Kako nije riječ o klasičnoj kartici već Ministarstvo ovim projektom želi doprinijeti digitalizaciji društva te omogućiti dodatne online usluge građanima, njome će se roditelji moći koristiti u obliku besplatne mobilne aplikacije, koja će se s 1. travnjem 2020. godine registrirati u Registar e-usluge u skladu sa Zakonom o državnoj informacijskoj infrastrukturi.

Za razvoj i uspostavu infrastrukture informacijskog sustava Dječja kartica zadužena je tvrtka APIS IT, a temeljem ugovora nadograđivat će se infrastruktura e-građani. Zaprimanje zahtjeva odvijat će se uz korištenje Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava razine 3, za pristup kojem je potreban samo token.

Ministarstvo će vizualni identitet Dječje kartice završiti do kraja godine, no za potpunu i kvalitetnu provedbu projekta potrebno je uključivanje partnera iz javnog i privatnog sektora, što podrazumijeva nacionalne parkove, sportska društva, kulturne ustanove, trgovačke lance i ostale gospodarske subjekte raznih djelatnosti. Cilj Ministarstva je da s Dječjom karticom kao simbolom društvenog konsenzusa javnih i privatnih partnera, promiče društveno odgovorno poslovanje za stvaranje povoljnog i poticajnog okruženja za obitelj i mlade. (vecernji.hr)