POČINJU ZIMSKA SNIŽENJA Cijene će padati u tri kruga, do 70 posto, a ovih se pravila trgovci moraju pridržavati

Pixabay

Od petka, 27. prosinca, počinju zimska sezonska sniženja, a kroz 60 dana njihova trajanja očekuju se tri kruga padanja cijena sve do 70-postotnih sniženja, izvijestila je u četvrtak Hrvatska gospodarska komora (HGK), piše Večernji.hr.

– U prvom krugu, do polovice siječnja, popusti će iznositi između 20 i 30 posto, nakon toga se očekuju popusti i do 50 posto, a pred sam kraj veljače očekujemo da će cijene padati i prema 70 posto – najavila je direktorica Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić.

Sniženja se tradicionalno vežu uz povoljnije cijene odjeće i obuće koji se najviše prodaju, no građani na sniženju kupuju i namještaj, tehniku te različite sezonske proizvode poput zimska opreme i sezonskih dekoracija, priopćeno je iz HGK.

– Analize pokazuju da su proizvodi zadnjih godina u prosjeku sniženi između 20 i 50 posto,  što nam govori da naši trgovci prate europske trendove i bore se da domaći kupci ne odlaze u inozemstvo – istaknula je Ravlić. Naglašava da prilikom kupovine na sniženjima potrošač ima ista prava kao u redovnoj prodaji. Posebni oblici prodaje među kojima je i sezonsko sniženje u Hrvatskoj su regulirani Zakonom o zaštiti potrošača, koji definira pravila prodaje na taj način. Trgovac je dužan uvjete prodaje i oblike plaćanja istaknuti jasno, vidljivo i čitljivo prosječnom potrošaču. Dakle, sve što se tiče uvjeta prodaje mora biti transparentno istaknuto, uključujući i raspon sniženja.

Ako trgovac ne proda sve proizvode, može nastaviti s prodajom po sniženoj cijeni sve do isteka zaliha, ali mu nije dopušteno oglašavati takvu prodaju kao sezonsko sniženje nakon proteka propisanih 60 dana, nego kao neki drugi posebni oblik prodaje. Tijekom sezonskog sniženja dodatno raste i online prodaja koja u našim i globalnim okvirima već niz godina ima pozitivne trendove.

Podaci Eurostata pokazuju da je tijekom 2017. godine više od 60 posto građana Unije kupovalo online kanalima. U Hrvatskoj je ta brojka još uvijek dosta niža i kreće se oko 35 posto. Putem e-trgovine na razini Unije najviše se kupuju odjeća i sportski proizvodi (64 posto), usluge vezane za putovanje (53 posto), proizvodi za kućanstvo (45 posto), ulaznice za priredbe (39 posto) te knjige, časopisi i novine (32 posto). Manje od petine e-kupaca kupovalo je telekomunikacijske usluge (20 posto), računalni hardver (17 posto), lijekove (14 posto) i materijal za e-učenje (7 posto).

Iako mnogi vole iskoristiti popuste, često se građani osjete prevarenima. Kako je kazala Dijana Kladar iz Saveza udruga za zaštitu potrošača za RTL, kupci se najčešće žale što trgovci oglašavaju sniženje, a stave svega par proizvoda na primjerice 70 posto popusta.

– Često tvrde da trgovci neposredno prije sniženja dignu cijenu robe ili napišu visoku cijenu po kojoj se proizvod nikada nije prodavao – ispričala je Kladar, te istaknula kako sniženja u Hrvatskoj još nisu kao u drugim zemljama EU, idu samo do 50%. Kladar ističe kako se trgovci služe marketingom na način koji ponekad zavarava potršače, a pitanje nepoštenog marketinga i njegova utjecaja na kupce u Hrvatskoj se ne sankcionira učinkovito. Ona kao primjer ističe sve popularniji ‘Crni petak’.

– Black Friday groznica stvara psihološki utjecaj na potrošače da izađu u shoping centre i kupuju, a zapravo sniženja su većinom bila 30% – kaže Kladar koja savjetuje kupcima da uvijek pitaju ako imaju ikakve nedoumice, te da pažljivo pročitaju sve što potpisuju.

-U slučaju sumnje na nepravilnosti možete se besplatno obratiti Državnom inspektoratu, napiminje.

(vecernji.hr)