Srednja škola Marka Marulića Slatina uvodi sustav e-učenja za glazbenu poduku

sdr

Nakon gotovo dvije godine u Srednjoj školi Marka Marulića u Slatini izrađen je i predstavljen sustav za e-učenje glazbe. Nastao je u sklopu projekta ”Glazbenom podukom do digitalne i medijske pismenosti”, financiranom iz Europskog socijalnog fonda. To je prvi takav napredni sustav e-učenja u regiji u kojemu je pet online tečajeva s po 30 nastavnih jedinica (modula) za prvu godinu učenja pjevanja, gitare, bubnjeva, bas gitare i glasovira, a potpuno je izrađen u Hrvatskoj.

Rad polaznika online tečajeva pratili su kvalificirani i iskusni mentori, a ishodi učenja odgovaraju pohađanju nastave u učionici u trajanju pola školske godine prema programu 1. razreda osnovne glazbene škole za popularnu i jazz glazbu. Nositelj projekta je Glazbena škola Ladislav Račić iz Zagreba (Rock akademija). Partneri su Srednja škola Marka Marulića Slatina i Otvorena medijska grupacija iz Zagreba, a suradnici poduzeća Cognita i Voxel iz Zagreba. Nadležno tijelo je bila Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje. Na predstavljanju projekta ravnatelj Rock akademije Ladislav Račić je rekao:

– E-learning koji danas predstavljamo veliki je iskorak za našu školu, a vjerujemo da je i za poduku glazbe u Hrvatskoj, vjerojatno i u regiji. Zahvalni smo za potporu iz EU fonda, jer bez nje ne bismo mogli izraditi tako kvalitetan sustav, a još manje tako bogat sadržaj.

Koordinator projekta u Srednjoj školi Marka Marulića Slatina, Darko Špoljarić, smatra ovaj projekt odličnom prilikom za pružanje dodatnih sadržaja za izvannastavne aktivnosti u školi. Unatoč zahtjevnim radionicama i modulima, učenici i nastavnici uključeni u projekt bili su iznimno motivirani i napravili veliki posao.

Srednja škola Marka Marulića Slatina, kao partner, za provedbu je projektnih aktivnosti opremljena glazbenim instrumentima (gitara, bas gitara, bubnjevi, synthesizer, pianino), opremom za obradu i distribuciju zvuka i svjetla (mikseta, mikrofoni, stalci, zvučnici, ručni snimač, HD kamera, rasvjeta, stroboskop), računalnom opremom (5 iPad-a i laptop) te s 15 klupa i 40 stolica za školske hodnike.

U projektnim aktivnostima sudjelovao je 31 učenik i 8 nastavnika škole – Sara Mojzeš, Sanja Špoljarić, Sanja Mrzljak Jovanić, Dijana Fotez, Kata Vidaković, Damir Balković, Tomislav Filković i Darko Špoljarić koji je ujedno i koordinator projekta na razini škole. U provedbi projekta učenici su učili svirati gitaru, bas gitaru, bubnjeve ili klavijature te pjevati koristeći sustav e-learninga od 30 modula uz online mentorsku podršku tijekom deset mjeseci. U predviđenim projektnim aktivnostima, kombinirali su glazbu i audiovizualne (AV) sadržaje, svoje su vježbe snimali mobitelom i kamerom i učitavali snimke na edukacijsku platformu. Proizvedeni medijski AV sadržaj montiran je besplatnim programima, a pri objavljivanju su primijenjene osnovne zakonitosti distribuiranja. Sudjelovanjem u projektnim aktivnostima učenici su podigli razinu svoje digitalne i medijske pismenosti te su se od konzumenata digitalnih informacija unaprijedili u digitalno i medijski pismene kreatore. Učenici su se prema osobnim afinitetima opredijelili za pojedine aktivnosti, formirali su pet ”bendova” i suradnički svladavali postavljene zadatke.

Nastavnici su sudjelovali na dvije dvodnevne radionice koje je organizirao i proveo CARNet u Zagrebu. Usvajanjem novih spoznaja o produkciji, post-produkciji te digitalnoj distribuciji AV materijala povećali su svoje kompetencije za provedbu izvannastavnih aktivnosti u kojima se učenici digitalno i medijski opismenjuju. (www.icv.hr, ADF; SŠ Marka Marulića Slatina)