Hoće li nakon korone ljetovanje biti jeftinije? Direktor HTZ-a: Pripremamo dva projekta

blank
Foto: screenshot, rtl.hr

Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić gostujući u RTL-u Danas kazao je da je teško prognozirati kakva će biti turistička sezona s obzirom na pandemiju koronavirusa u svijetu i Hrvatskoj.

– Teško je reći što će biti jer se situacija mijenja iz dana u dan. U ovom trenutku nam je svima najvažnije da ostanemo doma i poštujemo sve upute koje daje Nacionalni stožer, pratimo razvoj situacije i pridržavamo se svih mjera kako bi svi zajedno što prije pobijedili koronavirus i na taj način normalizirali uvjete budućeg djelovanja – kazao je Staničić.

– Teško je reći što će biti za mjesec, dva ili tri. Mali sam optimist i vjerujem da ćemo u nekom trenutku, kad se za to steknu uvjeti, ipak pokrenuti turističku industriju – kazao je i dodao da je sada potpuno irelevantno govoriti o brojkama i uspoređivati ih s prethodnim godinama u situaciji u kojoj je cijeli svijet zatvoren u svojim kućama.

Za Uskrs 13.000 gostiju

– Prošle godine je za uskrsne blagdane u Hrvatskoj boravilo više od 180.000 gostiju. Ovih 13.000 gostiju, od kojih je 9.000 domaćih, a 4.000 stranih, su ljudi koji su se zatekli u Hrvatskoj kada su donesene mjere Nacionalnog stožera. Dobar dio tih ljudi je zapravo otišao u samoizolaciju u svoje kuće i vikendice i tamo provode vrijeme koje je potrebno kako bi se izliječili i sačuvali i svoje zdravlje, ali i drugih ljudi – rekao je Staničić.

Objasnio je kakva je aktivnost Hrvatske turističke zajednice u ovom trenutku.

– Vrlo smo aktivni na društvenim mrežama gdje objavljujemo sve ono što može pobuditi interes i emocije za Hrvatsku u ovakvim trenutcima – rekao je i dodao kako pripremaju nekoliko scenarija za trenutak kada se steknu uvjeti za putovanja.

Fokus na domaće turiste i najbliža tržišta

– Tada ćemo opet ići u kampanje. S jedne strane, fokusirat ćemo se na domaće tržište, a s druge, na nama najbliža tržišta – rekao je i dodao da će u prvi plan staviti sve komparativne prednosti koje ima Hrvatska u odnosu na konkurenciju.

– To su sigurnost, očuvani okoliš i priroda i blizina ključnih emitivnih tržišta – kazao je i dodao da su to gosti koji dolaze automobilima iz Slovenije, Mađarske, ali i Austrije, Češke, Slovačke, Poljske i drugih zemalja.

Tjedan – odmora vrijedan i CRO kartica

Na pitanje hoće li biti jeftiniji hoteli kada ponovno krenu putovanja, rekao je da to određuje tržište.

– Vjerujem da će naši hotelijeri znati odgovoriti na sve izazove i pružiti vrijednost za novac – kazao je i najavio da s Ministarstvom turizma pripremaju dva projekta o kojima se već prije razgovaralo.

– Jedan je Tjedan – odmora vrijedan, a drugi je CRO kartica. Vjerujem da ćemo time dati poticaj domaćem turizmu i domaćim gostima da putuju u vlastitoj zemlji – rekao je. Pohvalio je mjere koje je donijela Vlada od kojih se mnoge odnose upravo na turizam koji je najvažniji sektor u hrvatskoj ekonomiji.

– Kada govorimo o privatnim iznajmljivačima, najkonkretnija mjera za njih tiče se  turističke pristojbe gdje se išlo na stopostotni oprost na pomoćne krevete i 50-postotno na osnovne krevete. I na odgodu plaćanja kada se za to steknu uvjeti, odnosno s odmakom 3+3 mjeseca – zaključio je.

(rtl.hr)