PROBNI ONLINE ESEJ IZ HRVATSKOG Maturanti: Nije bilo teško, ali nema koncentracije kao u školi

foto: ilustracija, freepik.com

Danas (utorak) je više od 13 tisuća maturanata pisalo probni online esej iz Hrvatskog jezika. Kao probu pokrenulo ga je Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s CARNET-om i Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanja obrazovanja, a prijavilo se 13.180 učenika iz cijele zemlje. Cilj ovog probnog online eseja bio je da se povratnom informacijom o napisanom eseju pomogne učenicima da se što kvalitetnije pripreme za “pravi” ispit državne mature iz Hrvatskoga jezika te da se testiraju mogućnosti online provedbe državne mature.

Maturanti su mogli odabrati koju razinu žele pisati – A ili B, a kao i na pravoj maturi, dobili su po jedan esejski zadatak i njega rješavali. Za pisanje eseja imali su 160 minuta. Esejski zadatak učenici su pisali na CARNET-ovoj prilagodbi Moodlea, platformi Loomen.

Kako je to izgledalo, u kratkim su nam crtama napisali učenici virovitičke Gimnazije Petra Preradovića, a koji su svoja iskustva odmah po završenom eseju podijelili sa svojom profesoricom Hrvatskog jezika Verom Žužić.

Maturanti su esej pisali u programu, ne ručno, na papiru, a dio njih istaknuo je i kako je imao tehničkih problema vezan uz web stranicu kojoj nisu mogli pristupiti ili im je veza tijekom pisanja bila loša.

MANJE TEHNIČKE POTEŠKOĆE 

Ovo su njihova iskustva:

“Esej je bio usporedba dva djela, u ovom slučaju Antigone i Posljednjih Stipančića. Fokus je bio na Antigoni i Luciji Stipančić. Završila sam u bržem roku nego što bih završila da smo pisali na papiru i to mi se baš ne sviđa. Bilo je brže, jer se tipka i može se u jednom kliku pobrisati sve, ali falila mi je koncentracija koju imam u školi. Ovako, kod kuće, uopće nisam imala osjećaj da pišem školski esej. Super je što smo imali priliku još jednom ponoviti i iskusiti pisanje eseja, kao i vidjeti koliko ćemo smjernica/teksta dobiti na maturi.” – napisala je jedna maturantica.

Druga je ocijenila kako je za pisanje i provjeru probnog eseja bilo dovoljno vremena.

“Tijekom pisanja neke greške se same podcrtavaju crveno, isto kao i u Wordu, pa je bilo lakše ispraviti ih kasnije, a program je sam brojao riječi. Tijekom pisanja moguće je napuštati stranicu i pogledati informaciju na internetu vezanu za esej. Zadovoljna sam, jer sam imala dosta vremena, ranije sam i završila, a kada se ispravi, vidjet ću greške na kojima moram poraditi za pravi esej.”

Jedna maturantica nije mogla pristupiti ispitu jer je, piše, stranica bila preopterećena.

“Nažalost nisam bila u mogućnosti pristupiti ispitu. Teme su mi poslale djevojke iz razreda.  Viša razina je imala za usporediti Antigonu i Posljednje Stipančiće, a na nižoj je trebalo usporediti Zločin i kaznu i Posljednje Stipančiće. Rekli su da je bilo jednostavno kao da su pisali u Word dokumentu, samo što im nisu automatski prikazane sve pravopisne i gramatičke greške i nakon što je isteklo vrijeme nisu više mogli pisati. Ostali su rekli da su bili  zadovoljni kako su napisali, no da su isto imali tehničkih poteškoća.”

Bilo je onih i koji nisu sudjelovali u probnom online eseju.

“Možda će Vas ovo iznenaditi, no probni esej nisam pisala. Pisanje bilo kakve provjere kod kuće stvara mi znatno veći stres nego u školi i ne mogu se koncentrirati, zbog čega mislim da ovo ispitivanje uopće ne bi bilo vjerodostojno i u skladu s mojim mogućnostima. Kolege su mi rekle da se radilo o usporednoj raščlambi Posljednjih Stipančića i Antigone, što smatram zanimljivim izborom. Također su se žalili na probleme s web stranicom.”

SVE NA JEDNOM MJESTU 

Rezultate će učenici dobiti u tjednu koji započinje 25. svibnja, izvijestilo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja, koje je najavilo i kako će za ocjenjivanje probnog eseja nastavnicima izdati potvrdu o sudjelovanju i doprinosu realizaciji rezultata projekta na državnoj razini, a kojom će nastavnici moći ostvariti dodatne bodove za napredovanje.

Ujedno, isto je Ministarstvo uspostavilo putem Vibera zajednicu “Matura(nti) 2020., za sve informacije o provedbi državne mature, a kako bi, ističu osigurali da učenici završnih razreda srednjih škola i ostali pristupnici, učitelji i roditelji, budu u toku sa svim informacijama. (www.icv.hr, mzo.gov.hr, mlo)