Uštede za vozače: Kreće pojeftinjenje tehničkih pregleda, jedna vrsta vozila u potpunosti oslobođena plaćanja naknade za okoliš

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dobra vijest za vlasnike motornih vozila u Hrvatskoj – od jeseni će pri tehničkom pregledu i registraciji morati izdvajati manje novca. Naime, sad već bivše Ministarstvo zaštite okoliša i energetike, koje se u međuvremenu spojilo s Ministarstvom gospodarstva, poduzetništva i obrta u Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja, pokrenulo je proceduru za smanjenje posebne naknade za okoliš, i to za pet posto za sve vrste i kategorije vozila. A te izmjene trebaju stupiti na snagu 1. listopada ove godine, piše Večernji.hr.

Tako se, kako objašnjavjau u Ministarstvu, prijedlogom Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe o jediničnim naknadama, korektivnim koeficijentima i pobližim kriterijima i mjerilima za utvrđivanje posebne naknade za okoliš na vozila na motorni pogon, za koji javno savjetovanje traje do danas, za sve vrste vozila smanjuje iznos početne naknade za pet posto.

Tako se, primjerice, za osobna vozila taj početni iznos smanjuje s 35 na 33,25 kuna, za kamione s 480 na 456 kuna, a za autobuse s 320 na 304 kune. U Ministarstvu ističu i da se izmjenom drugih članaka Uredbe dodatno smanjuju iznosi naknada za vozila na hibridni pogon, i to za 50 posto. Korektivni koeficijent za hibridna vozila sad iznosi 0,7 posto, a novi će biti 0,5 posto. Vozila pak na električni ili alternativni pogon oslobađaju se potpuno obveze plaćanja posebne naknade za okoliš. U postojećoj pak Uredbi donesenoj 2014. za električna vozila ili ona na alternativni pogon korektivni koeficijent iznosi 0,2.

– Shodno predloženom, za sve vrste i kategorije vozila smanjio bi se iznos posebne naknade za okoliš za pet posto. Dodatno smanjenje odnosi se na vozila na hibridni način pogona koja ostvaruju smanjenje za 30 posto. Zaključno, sva vozila koja za pogon koriste alternativna goriva oslobađaju se plaćanja posebne naknade. Prijedlogom Uredbe ostvarit će se rasterećenje građanstva i gospodarskog sektora u iznosu od 10 milijuna kuna na godišnjoj razini – kažu u Ministarstvu.

Postojeću je uredbu, dodaju, donijela Vlada Republike Hrvatske 2014. temeljem Zakona o Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Pojašnjavaju da su s prijedlogom Uredbe o izmjenama i dopunama Uredbe krenuli sukladno akcijskom planu za smanjenje neporeznih i parafiskalnih davanja 2020., a kojim je i predviđeno smanjenje jediničnog iznosa za pet posto za sve obveznike. Posebnu naknadu za okoliš na vozila na motorni pogon plaćaju pravne i fizičke osobe vlasnici ili ovlaštenici prava na vozilima na motorni pogon.

Prema tumačenju Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, ta posebna naknada obračunava se i plaća pri registraciji vozila, odnosno pri ovjeri tehničke ispravnosti vozila na temelju rješenja Fonda. Od 1. siječnja 2015. posebna naknada izračunava se tako da se iznos osnovne naknade za pojedinu vrstu vozila (jedinična naknada) pomnoži s korektivnim koeficijentom, koji ovisi o vrsti motora i pogonskoga goriva, radnom obujmu, vrsti vozila, emisiji CO2 i starosti vozila. Jedinična naknada za pojedine vrste vozila izračunava se tako da se početna naknada, ovisna o vrsti odnosno kategoriji vozila, pomnoži s korektivnim koeficijentom, koji ovisi o godišnjem broju kilometara.

Prošle je godine, prema podacima Centra za vozila Hrvatske (CVH), registrirano ukupno 2,327.515 motornih vozila u Hrvatskoj. Od toga je njih 67 posto staro 10 godina i više, pa je prosječna starost voznog parka u Hrvata 13,83 godine gledajući sve kategorije vozila. Lani je registrirano 1,728.911 osobnih vozila, a 66,6 posto njih staro je 10 i više godina. Prosječna starost automobila u Hrvatskoj je pak 13,56 godina.

Nije puno, ali veseli

Lani je registrirano 109.346 osobnih vozila, koja su stara jednu godinu, što je 6,32 posto u odnosu na ukupan broj automobila. Automobila starih između dvije i pet godina je 217.292 ili 12, 57 posto, a onih između šest i devet godina lani je registrirano 250.825 ili 14,51 posto. Pojeftinjenje registracije vozila u doba krize uzrokovane koronavirusom, a pogotovo što se, prema novim najavama, na jesen očekuje pogoršanje ekonomske krize i novi problemi za ekonomiju, u svakom slučaju je više nego dobra vijest, pa tako i smanjenje naknade za okoliš od pet posto iako možda nije veliko ipak veseli.

(vecernji.hr)