NOVI OBRAČUN POREZA Od 1. siječnja niže trošarine na nove aute, moguće pojeftinjenje

Nacrt novog načina obračuna posebnog poreza na motorna vozila, odnosno trošarina, koji bi se trebao primjenjivati od 1. siječnja ministar financija Zdravko Marić pokazao je predstavnicima automobilske industrije i Hrvatske gospodarske komore. Sastanak je održan iza zatvorenih vrata, no neslužbeno smo saznali da novi nacrt predviđa dvosmjeran izračun trošarina – piše vecernji.hr

U jednom bi smjeru on bio jednak dosadašnjem načinu obračuna te bi se računao po jednakim tablicama, a po njemu bi se ubuduće oporezivala samo rabljena vozila. Točnije, ona za koja proizvođač nije izdao deklaraciju o emisijama ugljikova dioksida po novom, WLTP protokolu, već su za automobil poznati samo podaci po starom, NEDC načinu mjerenja. Promjenama trošarinskog sustava cilj je spriječiti poskupljenje novih automobila 1. siječnja 2021. godine, ali i smanjiti unos rabljenih automobila u Hrvatsku, s obzirom na to da je od njih manji priljev novca u državnu blagajnu te da ne pomažu pomlađivanju hrvatskog voznog parka.

U Hrvatskoj je trenutačan omjer godišnje novoregistriranih rabljenih i novih automobila 62:38, u korist rabljenih, unesenih iz bogatijih europskih država koje ih se rješavaju kako bi popravili krvnu sliku vlastitog voznog parka. Omjer 50:50 bio bi podnošljiv, a okretanje omjera na 70:30 u korist novih bilo bi poželjno.

Novi izračun emisija CO2

Novi automobili, čije se emisije CO2 moraju mjeriti i deklarirati po novom i strožem WLTP protokolu – pa su zato i oko 30 posto veće od onih izmjerenih po NEDC protokolu – sada će dobiti nove tablice za izračun trošarina, koje bi mogle rezultirati nižom cijenom novih automobila, no upitno je kolika će ta korekcija cijena u konačnici biti jer država si ne može priuštiti da na godišnjoj razini dobije manje novca od prodaje novih automobila.

Trgovci nam pak kažu da si ni oni ne mogu priuštiti manje marže od dosadašnjih jer već sada jedva posluju. Promjenu obračuna trošarina za nova vozila autoindustrija već neko vrijeme traži, jer bi u suprotnom 1. siječnja – kad se u Europi mora početi primjenjivati WLTP u punom obujmu – došlo do osjetnog rasta cijena automobila u onim zemljama u kojima je izračun državnih davanja povezan s emisijom CO2, poput Hrvatske.

Govorilo se da će promjene ići prema tome da konačne cijene automobila ostanu nepromijenjene, bez obzira na 30 posto veće deklarirane vrijednosti CO2 koje su temelj izračuna trošarina. No, kako doznajemo, ovaj su put kreatori tog dijela poreznog sustava bili blagonakloni prema novim automobilima, koji su dosad bili porezno preopterećeni, znatno više od prosjeka EU. Konkretno, za neke bi automobile trošarina mogla biti i 45 posto niža. Hoće li i prodajne cijene zaista biti niže, za koju kategoriju vozila i u kojem postotku, tek ćemo vidjeti, ali izmjena trošarinskih tablica otvara mogućnost pojeftinjenju.

(vecernji.hr)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content