U Hrvatskoj gospodarskoj komori, osnovano je Udruženje sajamske i event industrije pri HGK kojoj je član i Viroexpo

U Hrvatskoj gospodarskoj komori, osnovano je Udruženje sajamske i event industrije pri HGK, koje ima za cilj osnažiti gospodarski razvoj tog sektora te aktivno sudjelovati u donošenju institucionalnih odluka koje se tiču njihove industrije. Također žele urediti taksonomiju oblika sajmova i terminski uskladiti nacionalni kalendar sajmova kako bi se izbjeglo preklapanje sadržaja.

– Osnivanje ovog Udruženja nastalo je na inicijativu vodećeg domaćeg organizatora sajmova koji su među najpogođenijim subjektima u pandemiji koronavirusa. Povratak na staro normalno zahtijevat će dosta truda i napora unutar struke, a zajedno ćemo to lakše ostvariti – izjavio je potpredsjednik HGK za trgovinu i financijske institucije Josip Zaher.

Tekst se nastavlja ispod oglasa...

Za predsjednicu Udruženja jednoglasno je izabrana direktorica Zagrebačkog Velesajma Dina Tomšić, a za njenog zamjenika Milan Šangulin, direktor Biograd Boat Showa. Članovi Vijeća su: Sanja Vuković Veić (Splitski sajam); Bojan Mijok (Viroexpo); Alen Vukašinović (Osječki sajam) i Davorin Posavac (Bjelovarski sajam).

Tom prilikom Dina Tomšić je istaknula:

– Sajmovi unatoč trenutno smanjenim marketinškim budžetima tvrtki prilika su za potvrdu statusa na tržištu, ali i za pronalazak novih tržišta na kojem bi mogle plasirati svoj proizvod ili uslugu. Usprkos sveprisutnim internet modelima komuniciranja i prodaje, sajam kao direktni marketing kojeg karakterizira komunikacija licem u lice ostaje i dalje vodeći element koji bitno doprinosi lancu prodaje. Mnoge države su se uključile u sajamsku djelatnost u sustav financijskih potpora tijekom pandemije jer time potiču razvoj cijelog lanca industrija u post-korona razdoblju.

Naime, vrednovanje ukupnog gospodarskog učinka ove djelatnosti na regionalnoj i nacionalnoj razini uključuje i značajne vrijednosti povećanja induciranog prihoda MICE sektora (engl. meetings, incentives, conferences, exhibitions) na koji se naslanjaju prometi, maloprodaja i marketinške aktivnosti niza drugih djelatnosti. Iz Udruženja ističu kako je umrežavanje suština svake sajamske priče te da je na organizatorima danas puno veća uloga nego prije jer, uz dobru organizaciju i snažnu promociju, moraju organizirati i dodatan sadržaj u vidu B2B razgovora, panela, zabavnih i drugih pratećih sadržaja. Ukratko, tržište traži kompletnu priču, s glavom i repom, uvezanu u jednu harmoničnu cjelinu, a suradnjom u sklopu Udruženja, domaći organizatori sajmova i evenata lakše će pratiti te trendove.

(hgk.hr)