Osnovna škola Vladimira Nazora iz Nove Bukovice priznata je eTwinning škola, a od ove školske godine ostvareno je i nastojanje za sudjelovanjem u Erasmus+ projektima.
Dugi se niz godina ova škola uporno prijavljivala na Erasmus+ natječaje u sklopu raznih projekata, ali uz sav mogući trud nisu uspjeli ostvariti potreban broj bodova. Po dolasku nove pedagoginje Ruže Živković, poduzetne i iskusne u radu na projektima, početkom ove školske godine ostvaren je prvi Erasmus+ K229 projekt pod nazivom ”Tradicionalne igre, zdrav razvoj djetinjstva” (”Traditional games, healthy childhood development”).
Ovaj projekt uključuje 5 škola iz 5 europskih zemalja, a njegova vrijednost iznosi 197.769 eura (42.000 upravljanje i provedba projekta, 155.796 aktivnost učenja i poučavanja). Koordinator i idejni začetnik ovog projekta bila je Španjolska i njihova škola iz Valencie ”Colegio Mercerator”, a kao projektni partneri uključili su se i škola ”Escola Básica e Secundária Dr. Luís Maurílio da Silva Dantas” iz Portugala s otoka Madeire, ”SCOALA GIMNAZIALA NR 1” iz gradića Vladeni u Rumunjskoj, turska škola ”Cumhuriyet İlkokulu” iz grada Samandaga, te OŠ Vladimira Nazora iz Nove Bukovice.
Projektno trajanje predviđeno je 24 mjeseca (od 1.9.2020. do 31.8. 2022.), a kroz niz aktivnosti unutar svake škole te mobilnosti učenika i učitelja u druge države predviđeno je ostvarenje postavljenih ciljeva. Sam projekt predviđa uključivanje učenika od 7 do 11 godine života bez obzira, na dob, spol, rasu, vjeru ili pripadnost nekoj drugoj marginaliziranoj skupini.
Projekt je namijenjen učenicima kako bi se izbrisali negativni učinci razdoblja koronavirusa na učenike i njihovu okolinu oživljavanjem tradicionalnih dječjih igara i prednosti koje one nude. Budući da je brzi razvoj tehnologije učinio dječje igre gotovo zaboravljenima, kroz ovaj projekt želja ih je oživjeti te potaknuti učenike na igru na otvorenom sa svojim vršnjacima, smanjiti boravak pred ekranima, prelaziti preko komunikacijskih i socijalnih prepreka. Korist za sve učenike koji sudjeluju u projektu razvijanje je njihovog tjelesnog, psiho-motornog, emocionalnog, socijalnog i mentalnog zdravlja.
Ovim se projektom učenicima želi omogućiti druženje i jačanje komunikacijskih vještina, udaljavanje od tehnološke ovisnosti približavanjem tradicionalnim igrama, učenje o metodama izbjegavanja pretilosti i dijabetesa sudjelovanjem u tjelesnim aktivnostima i osvješćivanjem o zdravom životu, tjelesni i duhovni razvoj, udaljavanje od štetnih navika a stjecanje dobrih ponašanja i navika, razvijanje njihove mašte, kreativnosti, socijalne prilagodbe i inteligencijskih sposobnosti, povećavanje njihove socijalne i emocionalne zrelosti, te zabavljanje i osnaživanje života kulturne baštine.
Škola u Novoj Bukovici zadužena je za tri velike projektne aktivnosti na kojima kontinuirano radi veliki broj učitelja i učenika. Predviđeno je kako će učenici u sklopu projektne nastave i nastavnih predmeta (povijest, jezik, geografija, priroda i društvo) proučavati literaturu, istraživati dostupnu dokumentaciju, spise i arhivsku građu. Kontinuiranim radom istraživat će i njegovati igre iz zavičajne prošlosti uz pomoć dostupnih literarnih, povijesnih i drugih izvora, te usmene predaje starijih seljana. Ovim aktivnostima učit će kako se dolazi do konkretnih i bitnih činjenica, kako se one bilježe i prenose, a rezultat će biti objedinjena dokumentacija, prezentacije užoj javnosti putem medija i razvijeniji vokabular svih sudionika (održavanje zaboravljenih naziva i igara) kao i razvijanje kompetencija potrebnih za javni nastup.
Nadalje, učenici će u sklopu projektne nastave kao i nastave likovne i tehničke kulture učiti raditi manualnim radom te će izrađivati igračke od različitih materijala uz stalni nadzor i vodstvo učitelja/mentora. Rezultat je uključivanje svih učenika, socijalizacija, suradnički rad i izrada unikatnih igračaka. Uz to učitelji tjelesne i zdravstvene kulture učenike će učiti pravilima tradicionalnih igara te će pod njihovim vodstvom biti organizirano natjecanje u tradicionalnim igrama koje će se održati u Parku prirode Papuk i jednim dijelom u Adrenalinskom parku. U planu je i izrada publikacija igara, kao i plakata.
Neke navedene aktivnosti učenici iz Nove Bukovice su već proveli, kao što su izrada lutaka od komušine (kukuruzovine), heklanje hobotnica od konca, igranje igara na otvorenom, učenje o igrama i povijesti igara, upoznavanje sa igrama iz drugih zemalja i dr. Do sada je, putem videoveze, održano nekoliko sastanaka projektnih partnera te četiri susreta učenika, a objavljena su i tiskana dva broja projektnog časopisa.
Učenicima i učiteljima škole u Novoj Bukovici slijedi i prva mobilnost u španjolski grad Valenciju, koja je predviđena za zadnji tjedan u kolovozu 2021. godine. Na put idu tri učitelja i troje učenika 5. razreda. Gotovo sve pripreme za ovu mobilnost i usavršavanje upravo su odrađene, a o svim aktivnostima nakon prve mobilnosti javnost će biti upoznata po povratku iz Španjolske.
(www.icv.hr, adf; OŠ V. Nazora Nova Bukovica, L. Žubrinić)