Osječani više neće morati šetati od šaltera do šaltera: Sustavom e-Pristojbe digitalizirani zahtjevi i plaćanje usluga

Kako bi se maksimalno uštedjelo dragocjeno vrijeme građana i kako bi se zaštitilo njihovo zdravlje, u Osijeku će biti uveden Sustav e-Pristojbe.

S obzirom da je jedan od najvažnijih ciljeva tog sustava  ubrzati administrativne procese i smanjiti vrijeme čekanja na šalterima, građanima će biti omogućeno obavljanje administrativnih procesa putem osobnog računala.

– Osječko-baranjska županija tijekom posljednjih godina intenzivno radi na unaprjeđenju komunikacije i općenito odnosa između javne uprave i građana. S tim ciljem u potpunosti podržavamo projekt e-Pristojbi. Iznimno nam je važno u skladu s trendovima današnjeg društva potaknuti digitalizaciju javne uprave čime doprinosimo transparentnosti, donosimo uštede, a samu uslugu činimo dostupniju građanima – istaknuo je župan Osječko-baranjske županije, Ivan Anušić, prilikom predstavljanja Sustava e-Pristojbe.

Jedna od glavnih prednosti sustava je i mogućnost odabira načina podnošenja zahtjeva, odnosno hoće li se on odabirati na šalteru ili elektronički, putem e-usluge na platformi e-Građani.

– Plan nam je Grad Osijek pozicionirati na vodeće mjesto kada govorimo o digitalizaciji i to će tijekom četverogodišnjeg mandata biti jedan od glavnih ciljeva nove gradske uprave. Građanima, ali i gospodarskom sektoru moramo usluge učiniti dostupnijima, a s ciljem postizanja što višeg stupnja digitalizacije. Grad Osijek nudi tvrtkama i obrtima potpore za digitalizaciju njihovog poslovanja – izjavio je Dragan Vulin, zamjenik gradonačelnika Osijeka.

– Građani i poslovni subjekti za rješavanje pojedine upravne stvari posjećuju šaltere više puta jer moraju otići kupiti biljeg ili uplatiti uplatnicu. Dovršetkom projekta e-Pristojbe uvest će se kartično plaćanje na mjestu pružanja usluga putem POS uređaja kao i elektronička naplata upravnih pristojbi i naknada putem bankovnih kartica u postupcima i procedurama za koje je propisana njihova naplata, što će omogućiti daljnji razvoj elektroničkih usluga u sustavu e-Građani. Sustav  omogućuje i olakšava krajnjem korisniku građaninu da jednom uplatom plati ukupnu cijenu usluge, a da ona putem sustava bude distribuirana na one poslovne subjekte kojima pripada prema važećim propisima – pojasnio je državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, Bernard Gršić.

Sustav SeP uspostavljen je u okviru istoimenog Projekta e-Pristojbe kojeg provodi Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva u suradnji s Financijskom agencijom kao projektnim partnerom. Projekt ima za cilj modernizaciju načina naplate i uspostavu jedinstvene evidencije pristojbi i drugih javnih davanja, lakše i jednostavnije korištenje javnih usluga uz kartično plaćanje propisanih pristojbi i naknada od strane korisnika te bržu digitalizaciju usluga na strani javne uprave kroz razvoj složenijih e-usluga unutar sustava e-Građani.

– Ovim projektom Fina je pružila potporu Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva pri uspostavi jedinstvene platforme za pregled i plaćanje pristojbi i naknada za usluge koje pružaju javnopravna tijela. Projekt je ostvario svoje ciljeve, postignuti su preduvjeti za ujednačavanje komunikacije i metoda naplate usluga javnopravnih tijela prema pristojbenim obveznicima, veliki dio usluga uključen je u sustav, a preostalima je ucrtan put. Platforma je nadalje otvorena za proširenje u svim smjerovima za nove elektroničke i klasične usluge – objasnila je Andreja Kajtaz, direktorica Fininog Sektora komercijalnih digitalnih rješenja.

(www.icv.hr, tj)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content