Portal župan.hr, godinu dana nakon zadnjeg istraživanja, ponovo je provjerio tko su najpopularniji i najuspješniji župani na Facebooku. Nakon što su istražili kako Facebook koriste gradonačelnici te otkrili kako ih trećina još uvijek ignorira ovaj najmoćniji komunikacijski kanal s građanima, i ove su godine u kolovozu provjerili kakva je situacija kod župana. Za razliku od prošlog saziva u kojemu pet župana nije koristilo Facebook, novi saziv očito je osvješteniji o važnosti i koristima izravne komunikacije s građanima pa službene FB stranice aktivno vodi 19 od 20 župana (Grad Zagreb nismo uzeli u obzir).
Trenutno uvjerljivo najpopularniji župan po broju fanova je istarski župan Boris Miletić koji je u kolovozu, kad su proveli istraživanje, imao 21.573 fanova (sad ih već ima preko 22 tisuće). Miletić je za župana izabran na svibanjskim lokalnim izborima, s pozicije gradonačelnika Pule, pa je u prošlogodišnjem istraživanju bio i jedan od najpopularnijih gradonačelnika na FB-u. Drugi je, sa preko 13.300 fanova, osječko-baranjski župan Ivan Anušić, ujedno i župan koji je u proteklih godinu dana najviše povećao bazu svojih fanova – za čak 46 posto. Na trećem je mjestu primorsko-goranski župan Zlatko Komadina sa 6.279 fanova, koliko ih je imao u kolovozu, četvrti je virovitičko-podravski župan Igor Andrović sa 5.878 fanova, a peti najpopularniji je sisačko-moslavački Ivan Celjak sa 5.806 fanova.
Gledamo li, pak, broj fanova u odnosu na broj stanovnika županija, što je puno relevantniji podatak, najpopularniji je i dalje Boris Miletić, na drugom je mjestu Igor Andrović, treći je Ivan Anušić, četvrti bjelovarsko-bilogorski župan Marko Marušić, a peti ponovo Ivan Celjak. Uz Anušića, dobrim sadržajem i komunikacijom u proteklih godinu dana svoju bazu fanova najviše su povećali Igor Andrović – za 31 posto, koprivničko-križevački župan Darko Koren – za 15,5 posto, te splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban i dubrovačko-neretvanski Nikola Dobroslavić za oko 12 posto.
– Facebook je odličan način komunikacije jer manje županije, manji gradovi i općine nisu toliko zastupljeni u nacionalnim medijima pa su upravo društvene mreže jedan od načina komunikacije dobrih vijesti prema svima koji prate stranicu. Svoj profil vodim samostalno da pratitelji vide da sam “živ čovjek” i da nisam robot. Samostalno održavanje Facebook stranice nije neki problem i ne oduzima previše vremena jer vijesti i fotografije ne objavljujem svakodnevno, objavljujem najbitnije teme za koje smatram da su interesantne mojim pratiteljima. Isto tako, pokušavam odgovoriti na svako Facebook pitanje žitelja naše županije, posjetitelja stranice, ili ih pak, usmjeriti na stručne županijske službe koje taj problem mogu riješiti – naglasio je virovitičko-podravski župan Igor Andrović.
(zupan.hr)