U sjeni inflacije diljem trgovina u čitavom svijetu pojavio se takozvani “shrinkflation”, odnosno smanjenje količine sadržaja u pakiranju proizvoda bez sukladnog snižavanja cijene. I prije pojave inflacije jedan od proizvoda koji je postupno gubio na gramaži, dok je cijena ostajala ista, je čokolada. Umjesto prijašnjih 100 grama, velik broj proizvođača, počeo je proizvoditi čokolade s 90 ili 85 grama.
U posljednje vrijeme takva praksa je sve češća. Pa smo tako svjedoci da pakiranja riže više ne iznose 1 kilogram, već 750 grama. Broj čokoladica u kutijama se smanjuje, kao i npr. papirnatih maramica u pakiranjima.
I trgovci i proizvođači znaju da je kupcima zapravo najvažniji pogled na konačnu cijenu proizvoda te da će ih povećanje vjerojatno odvratiti od kupnje, tako se odlučuju za ovu “manje vidljivu” promjenu kako bi uštedjeli.
Globalna inflacija potrošačkih cijena u svibnju je narasla za sedam posto, a taj će se tempo vjerojatno nastaviti do rujna, navodi S&P Global.
(www.icv.hr)