OBŽ dobiva vodeni koridor izgradnjom terminala za pretovar rasutih tereta: Još ostalo neriješeno čišćenje korita Drave

U Velikoj vijećnici Osječko-baranjske županije danas (utorak) je održano javno predstavljanje EU projekta “Izgradnja terminala za pretovar rasutih tereta u luci Osijek”, sufinanciranog iz Kohezijskog fonda.

Predstavljanju su nazočili Iva Horvat, ravnateljica JU Lučke uprave Osijek, Tomaž Tušar, predstavnik izvođača radova GH Holding, Dragan Vulin zamjenik gradonačelnika Grada Osijeka, Duška Kunštek, ravnateljica Uprave unutarnje plovidbe, te Ivan Anušić, župan Osječko-baranjske županije.

Ukupna vrijednost projekta iznosi 34,4 milijuna eura, od čega su bespovratna sredstva gotovo 30 milijuna. Trajanje projekta izgradnje je 28 mjeseci.

Kako je stara luka Osijek, gdje je bio terminal za rasute terete, stavljena izvan funkcije 2015. godine, lučke su djelatnosti preseljene na novu lokaciju u neurbaniziranom dijelu grada, s ciljem bolje kvalitete života i zaštite okoliša, no bez potrebne infastrukture.
Stoga će se projektom obuhvatiti izgradnja obalne građevine s 2 veza, izgradnja pristupne ceste, kao i željezničkih kolosijeka i kranskih staza. Sve to pratit će i izgradnja trafostanice i potrebne infrastrukture, te usipni koš s pretovarnim uređajima, istaknuto je između ostalog prilikom predstavljanja projekta.

mini IMG 0895

-Prometni koridori koje gradimo zajedno s ministarstvima, s Vladom, u suradnji sa svim institucijama koje su nadležne, od 5C koridora , obnove Zračne luke Osijek pa do revitalizacije Luke rasutih tereta će značiti jako puno, ne samo za županiju nego i za cijeli istok Hrvatske. S obzirom da se nalazimo na takvom geostrateškom položaju, preduvjet razvoja ovoga područja su kvalitetni prometni koridori. Ovo će biti upravo jedan od tih koridora koji se rješava ovim projektom – rekao je Anušić.

Župan je ujedno i upozorio na do sada neriješen problem čišćenja korita rijeke Drave, a koji se pojavljuje i kad su u pitanju druge rijeke Sava, Dunav, što utječe na plovnost riječnim putevima, posebice kada su niski vodostaji.

Podsjetio je kako je tijekom izgradnje cestovnog koridora 5C interventno dobivena suglasnost za čišćenje korita rijeke Drave i vađenje oko pola milijuna kubičnih metara pijeska, pa je taj problem jednokratno riješe. Ali u budućnosti i dalje ostaje taj problem kontinuiranog održavanja rijeke Drave.

(www.icv.hr, tj)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content