Našice su grad bogat raznolikim sadržajima, znamenitostima i događanjima koji pridonose njegovoj prepoznatljivosti u Hrvatskoj. Posebnu vrijednost gradu daju i njegovi stanovnici, među kojima se ističe profesorica engleskog i njemačkog jezika u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga Našice – Mirjana Rajić. Profesorica Rajić niz godina dobitnica je prestižnih nagrada, a ove godine dodala im je i Godišnju nagradu ”Ivan Filipović” koju dodjeljuje Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih.

 Tijekom 27 godina rada dobila je brojna priznanja, a zadnje tri uzastopne godine bila je nagrađena nagradom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih kao najbolja nastavnica. Tijekom 2024. sudjelovala je u nekoliko međunarodnih projekata te je vrlo aktivna na razini škole. U Našicama i okolici, a zasigurno sada već i u cijeloj Hrvatskoj znaju profesoricu Rajić čija je ljubav prema stranim jezicima potekla iz osnovne škole.

– Pohađala sam jezičnu gimnaziju u Srednjoj školi Isidora Kršnjavoga u Našicama. Nakon završetka studija njemačkog i engleskog jezika na Pedagoškom fakultetu u Osijeku, od 1998. godine radim u istoj školi. Maksimalno se trudim približiti strane jezike učenicima jer oni su budućnost – započela je profesorica Rajić koja kontinuirano napreduje u znanju, danas je izvrsna savjetnica što je zasigurno tek početak njenog usavršavanja.

fotoUstupljena fotografija

– Zvanje profesora mentora sam stekla 2013. godine, zvanje profesora savjetnika 2018. godine, a od 2023. sam u zvanju izvrsnog savjetnika. Zvanje izvrsnog savjetnika nosi određene zahtjeve, primjerice kontinuirano dijeljenje primjera dobre prakse, tako da mi je obaveza nekoliko puta godišnje održavati predavanja i radionice za nastavnike. Isto tako, obaveza mi je raditi na unapređenju rada i škole i na unapređenju sustava obrazovanja. Zadnjih nekoliko godina sam koordinatorica samovrednovanja u školi. Zadnje dvije godine sam član stručne radne skupine za izradu zadataka na ispitima državne mature iz njemačkog jezika. Prije toga, 12 godina sam bila ocjenjivač eseja na maturi iz njemačkog jezika. Od ove školske godine sam voditeljica Županijskog stručnog vijeća za srednje škole Osječko-baranjske županije. Volontiram u udruzi „Društvo naša djeca.“. Puno je toga, ali ja u tome uživam jer time još više mogu dati svojim učenicima – nastavlja.

Profesorica Mirjana Rajić dobitnica je niza nagrada za svoj predani rad što naglašava da joj je drago da je njen rad prepoznat, a kao nastavniku najveća nagrada je pomoći i usavršavati učenike.

– Nažalost, predan rad nije uvijek prepoznat. Lijepo je da Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih to prepoznaje, jer je to rezultat puno truda i odricanja. Apsolutno u mom fokusu su uvijek moji učenici. Nastava je uvijek prioritet, kao i kontinuirano praćenje i vrednovanje učenika. Od mojih 27 školskih godina, čak 23 sam bila razrednica. To je jedan aspekt mog posla koji je vrlo zahtjevan, ali mi je donio puno veselja, jer je predivan osjećaj kad znaš da si nekom pomogao. Svojim učenicima sam uvijek na raspolaganju. Razdoblje srednjoškolskog obrazovanja nije uvijek lako za mlade ljude, i sretna sam što im mogu biti potpora. Tijekom svih tih godina ostvarila sam odličnu suradnju s roditeljima – kaže ova svestrana profesorica koja je osim izvrsnosti u svom redovnom nastavnom programu, iznimno aktivna u izvannastavnim aktivnostima koji dodatno usavršavaju učenike i čine ih uspješnijima.

– Smatram da je i taj segment izuzetno važan. Već dugi niz godina vodim dramsku skupinu na njemačkom jeziku. Svake godine nastupamo na međunarodnim festivalima, koji traju i po nekoliko dana, na kojima učenici također pohađaju i dramske radionice na njemačkom jeziku. Izborna nastava je dodatno usavršavanje učenika i pametno korištenje njihovog slobodnog vremena tako da je poseban osjećaj biti dio te priče – tvrdi Rajić koja je poznata po brojnim provedenim školskim projektima za koje kaže da je tijekom nastavnog procesa neophodno učenike poticati na aktivno učenje, a jedna od metoda aktivnog učenja je uvođenje projektne nastave.

Ustupljena fotografija
fotoUstupljena fotografija

– Npr. eTwinning projekt je dobar alat za provedbu iste. eTwinning projekt se može uklopiti u nastavu njemačkog jezika, kako kod nastavljača u učenju njemačkog jezika, tako i kod početnika. Kroz aktivnosti u eTwinning projektu učenici jačaju jezične i digitalne kompetencije, rade u multikulturalnom okruženju i jačaju svoje samopouzdanje primjenom naučenog gradiva, pogotovo u ranim fazama učenja. Svake godine provedem bar jedan veći eTwinning projekt, koji traje cijelu školsku godinu. Ove školske godine sam provela dva projekta, s maturantima opće gimnazije, jedan s početnicima, a drugi s nastavljačima u učenju njemačkog jezika. Prošle školske godine sam provela eTwinning projekt iz engleskog jezika s prvim razredom agrotehničara na temu nasilja, jer smatram da je to tema o kojoj treba razgovarati – kaže profesorica koja je aktivna i u Erasmus projektima gdje je bila koordinatorica prvog projekta u našičkoj srednjoj školi u području općeg obrazovanja pod nazivom „Lernen mit Spass – Unterrichten mit modernen Lernmethoden“ i zamjenica koordinatora u projektu „Sailing the sea of time – European history as our (hi)story“ kroz koji je bio cilj učenike osvijestili o važnosti mira u Europi.

Kroz oba projekta škola je ostvarila brojne mobilnosti učenika diljem Europe. Nastavak tih projekata razvijao se i tijekom 2024. u kojoj je profesorica Mirjana organizirali nekoliko događanja u kojima su aktivno sudjelovali i učenici.

– Protekle školske godine smo sudjelovali u nekoliko događanja koji su bili organizirani u školi, kao što je Europski dan jezika, Festival znanosti ili Dan otvorenih vrata. Također smo organizirali događanje povodom Dana hrvatske glagoljice. U Predavanje naziva „Glagoljica u hrvatskoj povijesti i kulturi je održala izvanredna profesorica s Fakulteta hrvatskih studija Ivana Kresnik, koja je prisutnima približila značaj glagoljice i njen utjecaj na hrvatsku povijest i kulturu. Moje učenice su predstavile izložbu koju smo osmislili, naziva „Glagoljička ruta”, koja prikazuje bogatstvo i raznolikost kulturnih tragova vezanih uz glagoljicu – kaže.

Mirjana Rajić je 27 godina u obrazovnom sustavu, prošla je nastavu u nekoliko oblika, a posebno danas kada ništa ne ide bez moderne tehnologije. 

– Ne može se usporediti nastava prije tridesetak godina kada sam ja počela raditi i danas. U prvoj godini mog rada nismo imali računala niti mobitele. Danas je sve drukčije. Sve učionice su dobro opremljene. Svakodnevno koristimo različite digitalne alate. Učenici koriste umjetnu inteligenciju pri rješavanju zadataka. I svakako treba naglasiti, generacije današnjih učenika se jako razlikuju od generacija s početka mog rada. Na nama je da im se prilagodimo – samouvjerena je profesorica Rajić koju smo za kraj pitali kako uspijeva njemački jezik koji nije niti blizu zastupljen kao engleski, približiti učenicima da ga prihvate i zavole.

– Upravo kroz izvannastavne aktivnosti, kao što je dramska skupina na njemačkom jeziku ili projekte koji su također na njemačkom jeziku privlačimo učenike tome jeziku. U mnogim eTwinning projektima učenici primjenjuju naučeno i aktivno koriste njemački jezik, primjerice na video konferencijama. Proveli smo i jedan dvogodišnji Erasmus projekt na njemačkom jeziku, a prošle godine smo sudjelovali na državnom natjecanju CLILig Robotik Meisterschaft, gdje smo povezali učenje njemačkog jezika i robotiku – zaključuje profesorica Rajić kojoj je u obrazovanju i školstvu samo nebo granica.

(icv.hr, vg)