Srednja škola Stjepana Sulimanca iz Pitomače uspješno je provela projekt „Kamo-Mila“, financiran sredstvima Ministarstva turizma i sporta putem Javnog poziva za promociju i jačanje kompetencija strukovnih i umjetničkih zanimanja za turizam. Projekt je okupio učenike različitih smjerova, mentore, osnovnoškolce i partnere iz lokalne zajednice s ciljem razvoja inovativnog turističkog proizvoda – poklon-kutije s lokalnim proizvodima od kamilice.

Mirisna edukacija i poduzetništvo u učionicama

Tijekom travnja i svibnja 2025. godine učenici su sudjelovali u radionicama na kojima su izrađivali sapune, čajeve, kolačiće, hidrolat i eterično ulje od kamilice. Učili su o važnosti pravilnog označavanja proizvoda, atraktivnom pakiranju, kao i o tržišnom plasmanu. Aktivnosti su uključivale i učenike Osnovne škole Petra Preradovića iz Pitomače, čime je projekt dodatno poticao međugeneracijsku suradnju i mentorski rad.

Osim kreativnih radionica, održana su i stručna predavanja na temu tehnologije uzgoja kamilice te njezine primjene u turizmu i poljoprivredi. Učenici su na taj način dobili cjelovit uvid u mogućnosti koje prirodni resursi nude unutar lokalne zajednice i šire.

image001 1

Studijsko putovanje: kulturna baština kao inspiracija

U sklopu projekta organizirano je i studijsko putovanje na kojem su posjećene tri destinacije: Kuća Petra Preradovića u Grabrovnici, Gradski muzej Virovitica i Kurija Janković u Kapela Dvoru. Poseban naglasak bio je na povezivanju kulturne baštine s turističkom ponudom, a lokacije su istaknute i kao potencijalna prodajna mjesta za projektne suvenire.

Završna konferencija: Rezultati i budući koraci

Završna konferencija projekta „Kamo-Mila“ održana je 7. svibnja u Kuriji Janković, a okupila je učenike, mentore, ravnatelje, partnere, kao i predstavnike lokalne i županijske vlasti. Tom prilikom voditelj projekta Tomislav Kakša predstavio je rezultate, dok su nastavnice Ivana Kralj i Jasmina Pavičić održale predavanje o održivosti poklon-kutije kao turističkog proizvoda.

Projektom su ostvareni svi ciljevi Javnog poziva: od jačanja kompetencija učenika i promocije turizma, do razvoja timskog rada, poduzetničkog duha i svijesti o važnosti lokalne tradicije i prirodnih resursa. „Kamo-Mila“ se istaknuo kao primjer kako znanje i kreativnost mogu stvoriti tržišno održiv, autentičan proizvod koji obogaćuje lokalnu turističku ponudu.