„Ja na internetu, internet u meni’“ naziv je interaktivnog predavanja i radionice za učenike 6. razreda Katoličke osnovne škole u Virovitici, a koja je u četvrtak, 10. travnja, održana u Gradskoj knjižnici i čitaonici u Virovitici.

Riječ je o radionici koju je Knjižnica u suradnji s virovitičkom novinarkom Marijom Lovrenc i učiteljicom, mentoricom hrvatskog jezika i spisateljicom Marinom Mađarević provela u povodu obilježavanja Dana medijske pismenosti, a s ciljem istražiti koje medijske sadržaje mladi koriste, kako oni utječu na njihovo razmišljanje i ponašanje te koliko kritički promišljaju o onome što prate na internetu.

OSTAVLJANJE DIGITALNOG OTISKA I NEZAOBILAZNI – INFLUENCERI

– Mladi su u kvizu otkrivali koliko vremena provode i za kojim sadržajem na internetu, mogu li svoje vrijeme kvalitetnije iskoristiti za ekranima te zašto je važno promišljati o istinitosti sadržaja koji je objavljen u online prostoru, a koji nam je uvijek pri ruci. Razgovarali smo o opasnostima i problematičnim situacijama vezanima uz online komunikaciju, kako koristeći i komentirajući sadržaj ostavljamo digitalni otisak i stvaramo vlastiti digitalni identitet na internetu te koji nam alati i preporuke mogu pomoći prepoznati je li neka vijest izvorna, točna, je li fotografija generirana uz pomoć umjetne inteligencije i kako otkriti gdje je prvi put objavljena.

KOŠ Virovitica
fotoKOŠ Virovitica

Učenici su u analizi svojih navika sami zaključili kako mogu korisnije provoditi vrijeme za ekranima, usmjeravajući isključivo zabavni sadržaj na edukativni i kreativni, odnosno provjeravati stvarno stanje vremena koje u danu provedu online, kako bi se mogli kvalitetnije organizirati u slobodno vrijeme i brinuti više za odmor, tjelesnu aktivnost, čitanje knjiga, a koje na potpuno drugačiji način utječu na mozak u odnosu na tekst koji pratimo na ekranima – istaknula je viša knjižničarka Mirjana Kotromanović.  

Naglasila je važnost čitanja knjiga koje su i dalje snažan segment informacijske pismenosti, ali i odmor, zabava i razonoda, baš poput aplikacija, platformi za komunikaciju i igru za kojima mladi danas provode u prosjeku oko tri sata dnevno.

Bilo je riječi i o influencerima, o stvarnim i lažnim porukama koje objavljuju, proizvodima, slici i utjecaju koji šire na sljedbenike, kao i o alatima i AI programima koje mladi koriste za učenje, pisanje testova i zabavu.

(icv.hr)