Pod motom “Osnovna škola kao cjelodnevna škola: Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja”, Osnovna škola Ivan Goran Kovačić Gornje Bazje danas, 29. svibnja, je širom otvorila svoja vrata učenicima, roditeljima i široj zajednici. Kroz bogat program Dana otvorenih vrata, posjetitelji su imali priliku upoznati inovativan pristup obrazovanju te raznolike sadržaje koje škola provodi u sklopu eksperimentalnog programa cjelodnevne nastave.

U fokusu današnjeg događanja bilo je predstavljanje matične i područnih škola, kao i A1, A2, B1 i B2 programa, pri čemu su posebno zapaženi bili glazbeni i plesni nastupi učenika. Cilj događanja bio je, kako ističe ravnatelj škole Saša Topić, pokazati kako cjelodnevna škola nudi više od same nastave.

– Naš prvi cilj je promocija rada naših učenika i učitelja, kao i promocija programa cjelodnevne škole na kojem marljivo radimo. Dajemo sebe i ulažemo u naše učenike i zajednicu. Program obuhvaća redovnu nastavu, ali i dodatne aktivnosti koje obogaćuju iskustva naših učenika – istaknuo je ravnatelj Topić. Dodao je kako škola surađuje s brojnim vanjskim suradnicima u okviru B2 programa, kao što su kulturne i sportske udruge te Dobrovoljno vatrogasno društvo Općine Lukač.

– Učenicima smo ponudili i glumačke aktivnosti koje im pomažu u razvoju osobnog identiteta, a tu su i kreativni studio “Mašnice” te udruga “Malac genijalac”, koje dodatno obogaćuju njihov svakodnevni boravak u školi– naglasio je Topić.

O važnosti prikaza stvarnog rada škole kroz ovakve dane govorila je i učiteljica Irena Iličić, koja je istaknula pozitivan utjecaj cjelodnevne nastave na učenike, ali i na učitelje.

– Drago mi je pokazati što znači cjelodnevna škola. Osim redovne nastave, uključeni su i A1, A2 i B1 programi koje vode naši nastavnici, dok je B2 posebno zanimljiv jer ga provode vanjske udruge. Danas smo predstavili rad DVD-a Gornje Bazje, ritmičku gimnastiku, aktivnosti u području tjelesne i zdravstvene kulture, kao i dramske udruge– rekla je Iličić.

Posebno je istaknula pozitivne promjene koje su uočene kod učenika tijekom posljednje dvije godine otkako se provodi cjelodnevna nastava.

– Djeca su povezanija, više vremena provode zajedno, a zbog organiziranog vremena za domaće zadaće, nema potrebe za dodatnim radom kod kuće. Imamo više terenske nastave i općenito bogatije iskustvo. Moja iskrena preporuka je da se što više škola uključi u ovaj program– zaključila je.

Zadovoljstvo programom izrazili su i roditelji. Josip Kučan tako je istaknuo osjećaj sigurnosti i organiziranosti koji program pruža.

– Znam da je dijete na sigurnom, da je zbrinuto, ima osiguran obrok i doma dolazi s već napisanom zadaćom. Nakon škole se tako može posvetiti slobodnom vremenu, druženju s obitelji i prijateljima, igri i zabavi. Kao urbana sredina imamo ovu mogućnost što baš i nije čest slučaj u Hrvatskoj i stoga je trebamo zadržati i razvijati– poručio je Kučan.

Svoje viđenje programa podijelile su i učenice osmog razreda Sara Vojvodić i Dora Zahirović.

– Jako nam je zanimljivo, nekada zna biti naporno, no puno toga naučimo. Imamo vremena za hobije i to nam je jako važno– rekle su.

Vedran i Matej, učenici četvrtog razreda, naglasili su pak važnost aktivnosti koje slijede nakon nastave.

– Ponekad je osam sati previše pa smo umorni, ali folklor i vatrogasci su nam super. Nemamo zadaće i imamo više vremena za druženje, što je nama i najbitnije– poručili su.

Otvoreni dan Osnovne škole Ivan Goran Kovačić tako je pokazao kako obrazovanje može biti inspirativno, inkluzivno i prilagođeno stvarnim potrebama učenika, a model cjelodnevne škole, uz podršku cijele zajednice, može postati temelj održivog razvoja hrvatskog školstva.

(icv.hr, mra)