FOTO Kreativnošću učenika Srednje škole “Stjepan Ivšić” Orahovica nastao pravi školski brend

Učenici orahovačke Srednje škole ”Stjepan Ivšić” Orahovica oduvijek su svojim radom i uspjesima nizali vrhunske rezultate na županijskim i državnim razinama pronoseći ime svoje škole u najboljem svijetlu.

Svaka generacija donose neku novost, pojača važnost škole, a današnja generacija je također po mnogočemu poznata i nagrađivana. Jedna od zapaženijih aktivnosti je svakako rad Učeničke zadruge ”Vučica”, a poseban naglasak dala je iznimna kreativnost učenika koja se očituje u mnogim smjerovima. Komercijalni smjer napravio je poseban unikat, naime prošle školske godine. Tada učenica 3. Razreda Lora Pezić osmislila je izradu kupka kuglica za kupanje što je danas postao jedan od zaštitnih znakova škole, a Lora je za ovu namjenu i osnovala školsku vježbeničku tvrtku ”KupkOr”.

-Ideja mi je zapravo krenula prije tri godine kada sam na jednoj društvenoj mreži pronašla sličnu izradu kupki. Istražujući, došla smo do hrvatske tvrtke ”Lush” koja se time bavi i većinom to proizvodi za vegetarijance i tu sam se malo educirala. Prvo sam probala kod kuće i kada mi je uspjelo, ideju sam donijela u školu i moje prijateljice su to prihvatile kao i profesori i tako smo krenuli – kaže Lora te pojašnjava kako se kuglice prave:

-U izradi koristimo sodu bikarbonu, limunsku kiselinu, gorku sol i našu prirodnu vodu s izvora Tisovac. Kod pripreme prvo treba zamijesiti suhe sastojke, dakle soda, limunska kiselina i gorka sol te dodamo boju i eterična ulja. Sve zajedno promiješamo, dodamo malo vode i stavljamo u kalupe. U kalupima se smjesa stvrdne i iz njega ispadne kuglica koja se stavlja u vodu i rastapa za kupanje – priča Lora čiju su priču nastavile godinu dana mlađe komercijalistice te donijele i nove dodatne ideje.

– Čim smo se upoznali s ovom izradom, nas nekoliko iz razreda smo krenuli izrađivati, težili načinu kako ih unaprijediti, kako ih prodati. Došli smo do ideje da u smjesu dodamo male igračke kako bi mame privukle djecu kupanju jer kada stave kuglicu, iz nje u vodi iskoči igračka. Novitet i je to da smo krenuli s dodatnim oglašavanjem, koristimo društvene mreže, surađujemo s influencerima, s medijima jer želimo da u prvom redu Hrvatska upozna naše kuglice, a onda tko zna možda i dalje. Imamo i svoje stranice na društvenim mrežama, sudjelovali smo na školskim sajmovima po nekoliko gradova. gdje smo pokupili veliki interes svih uzrasta ljudi. Svi su htjeli vidjeti kako se i od čega to radi, gdje se kuglice mogu kupiti čak smo i uspjeli prodati nekoliko komada. Sjajna je ovo priča za nas učenike jer sve što učimo teorijski, učimo u praktičnom dijelu, u stvarnom svijetu proizvodnje i komercijale – kaže Margareta Tomšić učenica trećeg razreda.

Lora Pezić ponosna je na svoj projekt.

-Naravno da sam ponosna, ovo je ispalo puno više od mojih očekivanja. Mi smo prošle godine usavršili tu proizvodnju i nismo se toliko bazirali na marketing, a to su ove mlađe cure odlično odradile. Sada sam maturatnica, ali redovno i dalje sam u ekipi koja izrađuje i presretna sam što sam dala školi nešto korisno i dobro što će ostati mlađima iza mene. – rekla je Lora. Voditeljica vježbeničke tvrtke KupkOr profesorica Suzana Đebro Maričić oduševljena je kreativnošću ovih mladih ljudi.

-Vjezbenička tvrtka simulacija je poslovanja kroz koju prolaze učenici trećeg razreda komercijalnog usmjerenja. Kako bi povezali učenike 3 i 4 razreda komercijalnog usmjerenja, ove godine smo nastavili djelatnošću ove tvrtke , a cilj je da stariji učenici koji su prošli kroz proces simulacije poslovanja, mentoriraju mlađe kolege, a sam proizvod iz godine u godinu se dorađuje, te svaka generacija na taj način stvara dodanu vrijednost proizvodu. Zanimljivo, poučno i drugačije uvijek je izazov za učenike, ali i za nastavnike – zaključila je Đebro Maričić.

(www.icv.hr, vg, foto: V. Grgurić)