Hotel Kurija Janković dobitnik je Travel and Hospitality Award, nagrade koja se širom svijeta dodjeljuje za tvrtke koje su prepoznate u svojoj turističkoj djelatnosti. Jedan je od rijetkih hotela na području kontinentalne Hrvatske koji je dobio to priznanje, koje je dodijeljeno pod atributom „Hotel Kurija Janković – heritage hotel u prekrasnoj Kuriji iz 19. stoljeća u srcu Slavonije koji pruža jedinstveni doživljaj povijesti i biciklizma“. Tim povodom razgovaramo s voditeljicom hotela Sanjom Sudar, koja nam je otkrila brojne zanimljivosti vezane za ovaj heritage hotel i za sadržaje koji privlače posjetitelje, a zbog kojih je hotel i zaslužio ovu laskavu nagradu.
Što za Vas znači ova nagrada?
Ona nam je važna zbog nekoliko razloga. Osim što je Kurija prepoznata kao mjesto koje izgleda lijepo, klasično, povijesno, koje ima svoje usluge s kojima su gosti zadovoljni, važno je i to što je nagrada donesena na temelju ocjene gostiju. Za svako je poslovanje uz konkretan kontakt vrlo važan i online kontakt s gostom. Nakon što nas gost posjeti, ode na internetske stranice Booking.com, TripAdvisor.com ili na Facebook i ostavi nam svoj komentar. Svi su ti komentari jako korisni – ako nas gost pohvali, to je znak da radimo dobro, a loše komentare uvijek nastojimo pretvoriti u prednost kako bismo ispravili greške. Nastojimo svakom gostu odgovoriti i zahvaliti. Zato je nagrada rezultat truda svih djelatnika Kurije Janković koji nastoje biti na usluzi gostu. Odlučili smo otići dalje od „četiri zida Kurije“, odlučili smo promovirati cijelu destinaciju na kojoj se Kurija nalazi, lokalne proizvode i proizvođače, prirodu. Mislim da je to dalo rezultat u ovom obliku.
Kurija Janković ulazi u treću godinu poslovanja. Što kažu brojke o prošloj sezoni?
Po statistici eVisitora, prošle godine došli smo do 4043 noćenja, tako da smo s tim stvarno jako zadovoljni. Od tog je broja 50 posto domaćih, a 50 posto stranih gostiju. Od stranih gostiju najviše je Francuza, Nijemaca i Austrijanaca.
Što očekujete od ove sezone? Imate li već rezervacija?
Imamo. Nama rezervacije sve više počinju za barem tri mjeseca unaprijed, uz last minute rezervacije, tako da smo već poprilično dobro popunili cijeli svibanj i lipanj, a jake su najave i za srpanj i kolovoz.
Koliko je teško voditi jedan heritage hotel?
Teško je, nije jednostavno ni lako. Malo nas je, radimo 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu, 365 dana u godini. Nismo kao hoteli na moru, kod nas nema sezone. Nama je cijela godina sezona, tako da je tu poprilično izazovno i moramo iskoristiti svaku prednost. Mali je broj soba, imamo ukupno 18 soba, tako da moramo odbijati grupe od 50 turista, ali je to zato i prednost jer možemo stvoriti jednu obiteljsku, prijateljsku atmosferu.
Profilirali ste se kao cikloturistička atrakcija. Što sve nudite turistima koji vole aktivni godišnji odmor?
Kurija je od samog početka i zamišljena kao cikloturistička destinacija u ovom dijelu županije, a ta se ideja ostvarila pomoću projekta Drava-4-enjoy. Kod nas u hotelu možete iznajmiti bicikle, tako su gosti neopterećeni, ne moraju i svoj bicikl voziti sa sobom kada idu na godišnji odmor. Ovdje mogu iznajmiti brdski bicikl, ako su više sportski tip, ili električni, ako žele lakšim tempom obići destinaciju. Preporučujemo im domaće delicije, restorane i OPG-e, destinacije koje mogu posjetiti biciklom, prirodne ljepote. Uz bicikliste koji putuju na duže rute, posjećuju nas i rekreativci koji dođu na jedan dan. Priču vezanu za cikloturizam razvijamo i dalje. U okviru novog projekta je i sportsko-rekreacijski centar, a u njemu je predviđena i jedna off-road ruta koja će povezati Viroviticu i rijeku Dravu. To nam je izuzetno važno, jer ćemo maknuti naše cikloturiste s ovog državnog pravca, koji je poprilično opasan zbog prometa. Ta ruta ide isključivo kroz prirodu, starom prugom Barcs – Virovitica i pravi je doživljaj.
Kada gost dođe u Kuriju Janković, što želi istražiti na biciklu? Što ga zanima?
Uvijek ga zanima rijeka Drava, koja je poznata kao europska Amazona i očuvano biološko područje. Nakon Drave, slijedi česti odlazak od Kurije do Križnice, što je opet rijeka Drava, ali specifično područje. Na kraju, tu je i Bilogora koja je dosta zanimljiva za one željne adrenalinske vožnje te Put šarana na našim ribnjacima.
Jedna od prednosti lokacije na kojoj se nalazi Kurija Janković je i blizina farmi, oranica, plastenika. U zapadnim zemljama dobro je razvijena suradnja između poljoprivrede i turizma. Kakvo je stanje kod nas?
Definitivno imamo velik potencijal, ali smatram da je još uvijek potrebno da to prepozna i lokalno stanovništvo, sve one prilike u kojima mogu dodatno zaraditi i prezentirati svoje proizvode i usluge u smislu turizma. Na Jadranu je već uhodano turističko branje maslina ili mandarina, no u našem kraju ljudi nemaju naviku razmišljati da bi nekom turistu bilo zanimljivo, npr. obići farmu ili plastenik, da bi sam volio ubrati jagode i da je spreman nekome platiti za sve to. Gosti nam znaju reći kako im je bilo zanimljivo to što su putem ugledali plastenik, stali, razgovarali s poljoprivrednikom i sami nabrali salatu. Jer, turiste zanima lokalno, naša lokalna priča, zanima ih što je tu prepoznatljivo. Ako nešto zovemo Ruta paprike ili smo poznati po tome, turiste zanima gdje mogu otići vidjeti nešto vezano za to, kako se proizvodi paprika, gdje mogu kupiti taj proizvod. Zato u budućnosti u tome vidim veliki potencijal za naše područje i
poljoprivredu.
Budući da Vam gosti dolaze iz cijelog svijeta, kako se to odražava na Vašu ponudu? Imate li bezglutenske namirnice, mlijeko bez laktoze, hranu po halal sustavu?
Naravno, sve je to normalan dio poslovanja, neovisno je li riječ o stvarnim potrebama ili o pomodarstvu, što gostu treba, to mu i pripremimo. Sve su te stvari po zahtjevu omogućene gostu, bilo da je riječ o prehrani bez glutena, laktoze, po halal sustavu ili vole domaće. Potrebno je samo ranije najaviti.
Upravo su domaće namirnice ono po čemu ste poznati i na što ste ponosni. Što nudite gostima?
Nudimo ono što je stvarno lokalno – kulen, slavonsku kobasicu, kobasicu od divljači, da to uistinu bude doživljaj našeg kraja. Uz suhomesnate proizvode, to su domaći sokovi, imamo različite namaze od bučinih i suncokretovih sjemenki. Kako bismo mogli ponuditi što više proizvoda, povezali smo se s lokalnim proizvođačima i stavljamo njihove proizvode na naš stol. (www.icv.hr, mlo)