Glazbena škola Milka Kelemena Slatina bila je jučer (petak) domaćin koncerta na klaviru dua Batoš- Detoni. Publika okupljena u Hrvatskom domu mogla je poslušati izvedbu Mozartove Sonate u G-duru, Beethovenovih osam varijacija na Waldsteinovu temu, Detonijevu Urarnicu, Debussyevu Malu suitu, te Sonatu Francis Poulenca. Na početku je nazočne pozdravio ravnatelj slatinske Glazbene škole Milka Kelemena Antonio Brzica, te im se zahvalio im dolasku.

Klavirski duo Batoš-Detoni

Ivan Batoš rođen je u Splitu 1979., iste godine kad je sagrađen poljudski stadion i kad je Milan Kundera objavio Knjigu smijeha i zaborava. Klavir je počeo svirati kod časne sestre Pavle Negovec pri dominikanskom samostanu u Splitu koja ga je usmjerila prema višegodišnjem institucionalnom obrazovanju u klasama profesora Ivane Oreb, Đure Tikvice i Lovre Pogorelića kod kojeg je stekao titulu magistra umjetnosti 2009. godine. Još od studijskih dana rado je dijelio koncertni podij s kolegama u različitim komornim sastavima. Jednako kao i svojim profesorima, osobito je zahvalan flautistici Lidiji Ljubičić, saksofonistima Gordanu Tudoru i Goranu Jurkoviću (s kojima nastupa i u Triju GIG), te pijanistu Danijelu Detoniju koji su mu pomogli u oblikovanju umjetničke osobnosti. Fascinacija komornom glazbom odredila mu je i životni poziv umjetničkog suradnika na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, te vanjskog suradnika akademija u Sarajevu i Splitu gdje od 2003. godine i dalje uči i radi na sebi prenoseći energiju studentima s kojima svakodnevno nastupa. 2015. godine izabran je u zvanje višeg umjetničkog suradnika, a u svibnju 2017. g. bio je gost predavač u klasi Arna Bornkampa na Konzervatoriju u Amsterdamu, Nizozemska kao stipendist programa ERASMUS+.

Danijel Detoni glazbeno je obrazovanje započeo u Zagrebu u klasi Olge Detiček u Glazbenoj školi Vatroslav Lisinski, a nastavio u razredima Lászla Baranyayja i Balázsa Kecskésa na Glazbenom sveučilištu Liszt Ferenc u Budimpešti te Itamara Golana na Konzervatoriju u Parizu. Svoja je znanja stjecao i u radu s renomiranim umjetnicima kao što su Pnina Salzman, Emanuel Krasovsky, Hamsa al-Wadi, Felix Gottlieb, Pál Éder i Dénes Várjon.
Kao solist i komorni glazbenik gostovao je na prestižnim festivalima poput Varšavske jeseni, Muzičkog biennala Zagreb, festivala Musica Danubiana u Ljubljani, Dubrovačkih ljetnih igara, Osorskih glazbenih večeri, festivala Julian Rachlin & Friends, Transeuropéenes u Rouenu, Schleswig-Holstein u Hamburgu, ReMusica u Prištini, Carniarmonie u Udinama i Trieste Prima u Trstu. Surađivao je s umjetnicima kao što su Katarina Livljanić, Radovan Vlatković, Ivana Lazar, Kajana Pačko, Boris Brovtsyn, Itamar Golan, Gábor Boldoczki, Krešimir Stražanac, Irvin Venyš, Boris Andrianov, David Aaron Carpenter, Enrico Dindo te ansamblima poput Zagrebačkog kvarteta saksofona, Budapest Strings, Komornog orkestra UMZE, Komornog orkestra Dušan Skovran i dr.

Od ranih dana strastveni je komorni glazbenik, u travnju 2003. u duu s violinisticom Mártom Deák pobijedio je na Državnom natjecanju Leó Weiner u Budimpešti, a u kolovozu 2006. osvojio i Nagradu izraelske Zaklade Isman za iznimnu interpretaciju Ligetijeve glazbe. Hrvatska glazbena mladež proglasila ga je najboljim mladim glazbenikom 2008. godine. Iste mu je godine objavljen solistički album s izabranim djelima Dubravka Detonija u izdanju diskografske kuća Croatia Records. Ista je kuća 2014. izdala i nosač zvuka Journey through Europe, te 2018. belgijska Le Chant de Linos u suradnji s violončelisticom Kajanom Pačko.
Od 2009. podučava klavir, a od 2015. klavir i komornu glazbu na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu. (www.icv.hr, ADF; Fotografije D. Fišli)

IMG 3219