Na raskrižju Vinkovačke i Vukovarske ulice u Virovitici, kod trgovačkog centra Plodine i nedavna je poznata nesreća samo potvrdila spornost i manjkavost velikih raskrižja sa semaforima.
S obzirom na prijašnje planove izgradnje, prijavljen je početak građenja, odnosno rekonstrukcije raskrižja Vinkovačke i Vukovarske ulice s ulicom Ote Horvata u Virovitici. Radove u vrijednosti otprilike 4,2 milijuna kuna izvode Ceste Bjelovar, a investitor projekta su Hrvatske ceste d.o.o. Za prometno rješenje izabran je kružni tok, na što se osvrnuo i gradonačelnik Ivica Kirin:
– Na našim je cestama sve veći broj vozila, a propusna moć postojećih raskrižja, pogotovo u užem krugu centra grada, postaje nedostatna. Kao suvremen grad, unatoč kritikama na račun brojnih kružnih tokova u Virovitici, slušamo savjete stručnjaka s kojima se možemo i sami složiti, ukoliko promatramo realno stanje. Izgradnja kružnih tokova intenzivirana je posljednjih 20 godina i postaje sve učestalija kako u velikim, tako i u manjim gradovima. Razlog tomu su brojne prednosti koje kružna raskrižja imaju pred klasičnim raskrižjima. Raskrižja s kružnim tokom su sigurnija i pružaju veću propusnu moć u odnosu na klasična raskrižja. Za primjer imamo i novoizgrađeni kružni tok kod Tvina kojim sada promet teče nesmetano i bez ikakvih komplikacija čak i za vrijeme gradske vreve na kraju radnog vremena građana. Prije toga, dok smo imali obično raskrižje sa semaforima, svjedočili smo brojnim prometnim nesrećama, uostalom, kao i na spornom raskrižju kod Plodina – pojasnio je gradonačelnik Ivica Kirin.
(virovitica.hr, foto: ilustracija, arhiva)