Hrvatska pošta krenula je u realizaciju razvoja paketne usluge projekta vrijednog 108 milijuna kuna kojim će se osim smanjenja redova omogućiti preuzimanje paketa svaki dan, u bilo kojem trenutku, a u planu je postavljanje paketomata na svim frekventnim lokacija u urbanim središtima u slijedeće dvije godine. Svoj prvi paketomat dobio je i Osijek, a on je postavljen na krajnjem zapadu GČ Retfala, uz tamošnju poslovnicu trgovačkog lanca “Lidl”.

Kako su pojasnili iz HP-a, paketomati bi trebali olakšati dostavu paketa jer će se naručena roba moći ostaviti u paketomatu te će korisnici imati priliku podignuti paket sami, uz pomoć koda dobivenog putem mobitela koji otključava ladicu tijekom 24 sata dnevno i svih dana u tjednu. Dimenzije pretinaca su različite, od XS do L, a najveća dopuštena masa koja se može odložiti u paketomat iznosi 30 kilograma.

Kod običnog slanja pošiljke preko paketomata poštarina se plaća pri slanju pošiljke na paketomatu, kartičnim putem, a moguće je koristiti Master Card i Visa kartice.

– Ukoliko primatelj ne preuzme pošiljku u roku od 72 sata adresiranu na paketomat, računajući od primitka obavijesti preko SMS-om ili elektroničkom poštom, pošiljka će se bez odgode vratiti pošiljatelju- kažu u Hrvatskoj pošti.

Također, pošta je sklopila i ekskluzivan ugovor s Amazonom koji je najveći svjetski internetski trgovac u svijetu, a upravo zahvaljujući tom ugovoru kupci u Hrvatskoj već mjesecima brže i jednostavnije dobivaju robu naručenu u europskom odjelu te trgovine. Sada će im postavljanje paketomata dodatno olakšati preuzimanje pošiljki.

Do kraja svibnja u cijeloj bi Hrvatskoj trebalo biti postavljeno oko 150 paketomata, a do kraja iduće godine, prema informacijama iz HP-a, njih 300.

(www.icv.hr, tj)