Novootvorena biciklistička staza između Slavonije i Baranje: Povezuje ljude i područja, privlači turiste i pridonosi zaštiti prirode

- PROMO -

Prigodnim presijecanjem vrpce, danas (petak) je i službeno otvorena rekonstruirana i modernizirana biciklističko-pješačka staza između Osijeka i Bilja ukupne dužine od 4,2 kilometra. 

Time je ujedno završen Projekt „Biciklističko-pješačka staza Biljska cesta“, čija je ukupna vrijednost 9,28 milijuna kuna, a od toga bespovratna sredstva Europske unije iznose 7,5 milijuna kuna. Nositelj projekta je Općina Bilje, a projekt je započeo 3. rujna 2019. godine, s planom završetka u roku od 24 mjeseca, što je i ostvareno. Završena dionica sastavni je dio ukupnog projekta modernizacije biciklističko-pješačke staze između Osijeka i Bilja, čija je ukupna dužina 5,8 kilometara.

Projekt je obuhvatio rekonstrukciju postojeće nosive konstrukcije staze, bankina, nasipa i usjeka, povećanje širine staze, novu signalizaciju, izvedbu zaštitne ograde te rekonstrukciju Blatne ulice u cijelom profilu ulice.

Njime je ostvaren glavni cilj a to je prilagodba infrastrukture zakonskim zahtjevima kako bi se povećala sigurnost biciklista te omogućila fleksibilna veza prema linijama javnog prijevoza u Gradu Osijeku, te ujedno smanjilo korištenje osobnih automobila u prometu. 

– Ova biciklistička staza je nastavak niza projekata koji se rade na području Osječko-baranjske županije kroz fondove EU, ali i proračune države, općina, gradova i naravno županije. Projekt je i simbolično, ovaj put biciklističkom stazom, a ne mostovima i cestama, spojio hrvatsku Baranju i Slavoniju. Pred nama je vrijeme još intenzivnije komunikacije i kretanja kroz prirodu, biciklom i pješice, vrijeme kretanja i turističkih obilazaka Baranje. Danas se biciklom može doći od Đakova i dalje do Kopačkog rita, Zmajevca i drugih turističkih destinacija u Baranji, a ta mjesta sve više dobivaju na važnosti i vidljivosti, i to ne samo u Osječko-baranjskoj županiji nego i cijeloj Hrvatskoj, Europi i svijetu. Radi se sustavno i planski, pa ova staza ima i dodanu vrijednost ne samo u turizmu i spajanju Slavonije i Baranje biciklističkom stazom, nego povećavamo i sigurnost biciklista i pješaka uz cestu koja je izuzetno prometna – rekao je župan Ivan Anušić.

8 1
Foto: OBŽ

Dodao je kako je ovo primjer uspješnog korištenja sredstava iz fondova EU, a na angažiranju u ovom i ostalim projektima posebno je zahvalio ministrici regionalnog razvoja i fondova EU Nataši Tramišak, kao i Željku Cickaju, načelniku Općine Bilje.

– Biciklističku stazu čini 4,2 kilometra na području Općine Bilje, međutim još 1,6 kilometra te staze nalazi na području Grada Osijeka, pa je njena ukupna dužina 5,8 kilometra, a ukupna vrijednost projekta je 11,2 milijuna kuna. Staza povezuje Općinu Bilje i Grad Osijek, veliki je benefit za dnevne migracije građana, ali i turizam jer Općina Bilje nudi značajne prirodne ljepote, ugostiteljske i ostale turističke sadržaje te u najboljem smislu dopunjuje ponudu grada Osijeka – rekao je zamjenik gradonačelnika Grada Osijeka Dragan Vulin.

Načelnik Općine Bilje Željko Cickaj istaknuo je značaj izgrađene biciklističke staze te se zahvalio svima koji su doprinijeli realizaciji ovog projekta, a posebice Ministarstvu regionalnog razvoja i fondova Europske unije na dodijeljenih nešto više od 900.000 kuna za ovaj projekt, čime su znatno smanjeni troškovi udjela Općine. Grad Osijek je putem ITU mehanizma izdvojio 7,5 milijuna kuna, a ostatak Općina Bilje. 

– Ova će staza najviše poslužiti dnevnim migracijama naših mještana na putu prema Osijeku i obrnuto, ali i cikloturistima kojih je sve više – kazao je Cickaj.

– Cilj izgradnje ovakve infrastrukture je povezivanje okolnog područja s gradom, odnosno jačanje Urbane aglomeracije Osijek. Oko 39 kilometara biciklističkih staza izgrađeno je putem spomenutog mehanizma teritorijalnih ulaganja. Vrijednost ulaganja iz fondova Europske unije je gotovo 40 milijuna kuna, a kada tu dodamo i vlastita sredstva općina u okruženju, govorimo o ulaganjima većim od 60 milijuna kuna. Ovakvi projekti stavljaju Osječko-baranjsku županiju na vrh u Republici Hrvatskoj po pitanju korištenja bicikala kao oblika prijevoza, urbane mobilnosti i održivog javnog prijevoza, a svoju namjenu ovaj tip prijevoza nalazi i u turističkom smislu. Vjerujem da ćemo i kroz novi mehanizam Integriranih teritorijalnih ulaganja Grada Osijeka razvijati jednako kvalitetne projekte s obzirom da se alokacija povećava i da će biti još kvalitetnih prilika – naglasila je ministrica Nataša Tramišak.

(www.icv.hr, tj) 

 

Povezane vijesti

Skip to content