INFORMATIVKA Svjetlana Dupan o Super relax kids programu: Utječe na razvijanje djece u smirene i samopouzdane osobe

- PROMO -

Današnje vrijeme često nije stresno samo roditeljima, već i njihovoj djeci koja se bore sa svom silom različitih emocija kojima često ne znaju upravljati. Sve to može i kod djece dovesti do negativnog ili neželjenog ponašanja kao i osjećaja. Kako se na kvalitetan način nositi s tim? Kako razviti kod djeteta koncentraciju i usmjeriti je na pozitivan način, razviti emocionalnu inteligenciju i socijalne vještine, samopouzdanje, samopoštovanje, asertivnost, empatiju, pozitivno razmišljanje, zahvalnost, kontrolu stresa, tehnike opuštanja i svjesne pažnje, fleksibilnost i pokretljivost…

Odgovore na ta pitanja pruža radionica svjesne pažnje i rekreacije za djecu pod nazivom Super relax kids program. Program se provodi u Slatini dva puta tjedno, srijedom i petkom od 18.45 do 19.45 sati u dvorani Udruge AUM, Trg Ruđera Boškovića 5a, nasuprot Industrijsko-obrtničke škole, a njegova voditeljica je Svjetlana Dupan, prof. i dipl. knjižničarka, certificirani terapeut zvukom, učitelj joge i meditacije sa završenim tečajem mindfulnessa ili svjesne pažnje, ujedno i voditeljica Udruge AUM Slatina.

ŠTO JE SUPER RELAX KIDS PROGRAM?

Super relax kids program nudi odgovore i rješenja na sva ta pitanja jer zahvaljujući njemu djeca mogu razvijati svoje vještine na inspirativan način. Uz pomoć voditeljice Svjetlane Dupan djeca se na radionicama koje se provode u Slatini uče kako lakše savladati uznemirenost, stres i bijes, te istovremeno povećati samopoštovanje i samopouzdanje. Na taj način utječe se na razvijanje djece u smirene i samopouzdane osobe.

– Relax kids program osnovala je Marneta Viegas 2001. godine u Velikoj Britaniji, a danas se primjenjuje u više od pola milijuna domova i škola diljem svijeta. Tijekom svog dugogodišnjeg rada s djecom Marneta Viegas je primijetila promjenu u ponašanju djece i njihovoj nemogućnosti da sjede mirno i da budu koncentrirana. Uočila je da jedan strukturirani program može dovesti do bitnog poboljšanja njihovog psihofizičkog stanja. Nakon tri godine njegove svakodnevne primjene u Sylvester School (Liverpool, UK), stopa udaljavanja s nastave smanjila se s 19 na NULA. Odlično je ocijenjen i od strane OFSTED (Office for Standards in Education, Children’s Services and Skills) zbog zalaganja za emotivnu dobrobit djece.

Program je razvio jedinstven sistem od 7 koraka kroz koje relax kids coach vodi djecu na svakom satu i na taj način ih iz „stanja viška energije“ dovodi u stanje opuštenosti. Program Super relax kids koji se provodi u organizaciji Udruge AUM namijenjen je djeci od 4 do 14 godina i provodi se u manjim grupama. Ovisno o uzrastu djeci se pristupa na njima zabavan i kreativan način učeći ih jednostavnim, a djelotvornim tehnikama opuštanja, svjesne pažnje i kontrole stresa.

Super relax kids program je zabavan, ispunjen kretanjem, vježbama istezanja i disanja, afirmacijama, igrom, a istovremeno razvija dječju kreativnost, samopoštovanje, koncentraciju, jednostavnu vizualizaciju pružajući djeci vještine za cijeli život – istaknula je Svjetlana Dupan.

SEDAM KORAKA

Osnova cijelog ovog programa temelji se na sedam koraka koji se provode kroz igru: POKRENI SE,  IGRAJ SE, ISTEGNI SE, OSJETI,  DIŠI,  VJERUJ SEBI I OPUSTI SE.
– Program je strukturiran kroz sedam koraka koji se provode kroz igru jer je riječ o radu s djecom, tj. sedam različitih tehnika koje provodimo za vrijeme svake radionice: vježbe pokreta, igre u grupi, paru ili individualne igre, vježbe istezanja, partnerske vježbe, vježbe disanja, zatim pozitivne afirmacije, relaksaciju i vizualizaciju te svjesnost. Sve to jako je važno kako bi se djecu iz stanja visoke energetske aktivnosti dovelo do stanja niske energetske aktivnosti, iz stanja stresa do opuštenosti i relaksacije, a veliku važnost ima i za emocionalno i mentalno zdravlje djece – ističe S. Dupan.

Prvi korak, POKRENI SE, u okviru kojeg se provode vježbe zagrijavanja za povećanje energije i za zabavu kako bi se djeca povezala s prostorom i svojim vršnjacima. To je najčešće trčanje s različitim pokretima i tehnikama disanja. Drugi korak, IGRAJ SE, obuhvaća aktivne igre za veću vitalnost, buđenje kreativnosti i životne radosti. Tu su odlične igre s pilates loptama koje su vrlo izazovne za djecu, posebice kada moraju držati balans na njima.

Treći korak, ISTEGNI SE, istezanje za balans, unutarnju snagu i moć́. Vježbe su to ravnoteže i fleksibilnosti  koje su jako važne uopće za pravilno držanje tijela i pravilnu funkciju naših zglobova i udova.

Četvrti korak, OSJETI, temelji se na razvijanju svijesti o sebi, empatiji i poštovanju. Kroz različite tehnike potiče se osjet vida, sluha, opipa, okusa i njuha. Koncentrira se na zvuk ili njuh, okus, opip npr. nekog voća.

Peti korak, DIŠI, obuhvaća vježbe disanja za bolje zdravlje, kontrolu anksioznosti i unutarnji mir.

Šesti korak, VJERUJ, u okviru kojeg stvaramo pozitivnu afirmaciju za jačanje samopoštovanja, samopouzdanja i životnog optimizma. Važno je da dijete zna raspoznati pravu sliku sebe i nauči voljeti sebe bez obzira na sve, stvara ispravnu svijest o tijelu, za što ono služi, nauči pravilno brinuti o njemu kroz pravilnu prehranu i dobre životne navike, kvalitetno provođenje slobodnog vremena, fizičko vježbanje te mentalnu i tjelesnu higijenu.
Sedmi korak, OPUSTI SE, u okviru kojeg se provode vježbe vizualizacije za potpuno opuštanje, razvijanje mašte i osjećaja potpune smirenosti, a ujedno je i aktivnost kojom završavano praksu.

U okviru ovog programa zastupljeni su i dijelovi mindfulnessa, tj. vježbe usredotočene svjesnost, svijesti o sadašnjem trenutku, što je za djecu iznimno važno jer djeca kroz te vježbe osvješćuju ono što vide, čuju, dodiruju, što mirišu, osjećaju i stoga jako je za njih važno da budu koncentrirani, fokusirani, u miru sa sobom ili s vanjskim svijetom. U Europi je iznimno raširena tehnika mindfulnessa i uvodi se u škole, vrtiće, edukativne izvannastavne programe jer djeluje jako dobro na djecu s različitih aspekata. Ovaj program utječe i na bolju koncentraciju i usredotočenost, djeca se nauče brzo i lako fokusirati. Na našim radionicama radimo igre, odnosno aktivnosti gdje se od djece traži koncentracija, usredotočenost. Kad jednom nešto usvojimo, to nam postaje svakodnevna praksa pa se time vodimo i u radu s djecom kojoj na taj način pomažemo da se u učenju što bolje koncentriraju, pa su samim time i rezultati u školi bolji.

Radimo i na definiranju emocija. Naime, djeca danas imaju problema s emocijama jer su poprilično izolirana, žive u virtualnom svijetu i često su empatična, nekomunikativna. Kroz vježbe koje provodimo nastojimo da prije svega osvijeste emociju, a nakon toga je nauče kontrolirati. Ukazujemo im na mogućnosti kako da izađu na kraj sa situacijama kada su pod stresom ili su  uznemirena. Uče se i socijalizaciji, potiču partnerski odnos, razvijaju timski rad, uče percipirati pravilno i poštovati drugoga, prepoznati emocije te uzročno-posljedične veze svojih postupaka i djelovanja, što je iznimno važno da djeca usvoje u najranijoj dobi. Nastojimo ih naučiti vještine za bolju koncentraciju kako bi popravili svoje ponašanje, dobili bolju sliku o sebi i više samopoštovanja. Sve to djeci pomaže da poprave i svoje rezultate u školi, a uz to se nauče sami sebe utješiti i postati odlučniji i sigurniji u sebe – naglasila je S. Dupan.

Budući da su još u fazi promocije programa, trenutno rade u jednoj grupi koju pohađaju i djeca predškolskog i osnovnoškolskog uzrasta.

– Kroz ovaj program djeca savladavaju različite tehnike, na radionicama tako razvijamo i svjesnu pažnju, tehnike svjesnosti jedenja i hranjenja. Primjerice, jedemo mandarinu ili neko drugo voće, vježbamo opuštanje kroz meditaciju, fokusiramo se na zvuk tibetanskih zdjela i gongova. Tu su i vježbe za samopouzdanja kroz zaigranost i opuštenost, stvaranje slike o sebi, te razvijaju samopoštovanje, što je vrlo važno i za svakodnevni život.  Osim toga, radimo i na kontroli stresa pomoću savladavanja tehnika disanja, a koje su dobra prevencija i protiv bolesti COVID ili za oporavak nakon bolesti – kaže Svjetlana Dupan.

MNOGE PREDNOSTI PROGRAMA

Osim Super kids relax programa koji se provodi dva puta tjedno u Slatini, Svjetlana Dupan u organizaciji Udruge AUM provodi i radionice joge dva puta tjedno za početnike i dva puta tjedno za napredne vježbače. Dva puta tjedno provode  i on line vježbe i rekreacija za odrasle. Jednom tjedno provode i vježbe disanja ili Pranajame, program za prevenciju ili oporavak od bolesti COVID-19, a rade i terapiju zvukom i vibracijama s 11 tibetanskih zdjela i dva gonga te mnoštvom instrumenata za meditaciju. Za sve polaznike besplatno je osigurana sva potrebna oprema, a predbilježbe za dolazak na radionicu su obavezne zbog pripreme dovoljnog broja rekvizita i opreme za svu djecu.

Sudeći po svemu radionice Super kids relax programa imaju uistinu mnogo važnih prednosti za djecu.  Djeca se uče savladati osnovne tehnike opuštanja i smanjenja stresa koje mogu svakodnevno koristiti, postaju svjesna svojih emocija i nauče tehnike koje im mogu pomoći da se lakše nose s njima, nauče se vještine za bolju koncentraciju, a što je najvažnije, zabave se dok vježbaju i nauče kako se opustiti. Vjerujemo da su upravo to opuštanje, svjesna pažnja i pozitivan pogled na svijet ključni za dobro stanje duha, za samopoštovanje i emotivni oporavak, stoga je ova misija Udruge AUM i njegove voditeljice Svjetlane Dupan, da djeci i mladim ljudima pruži pomoć́ koja im je potrebna da kontroliraju stres i nervozu kako bi se bolje snalazili kada se suočavaju sa svakodnevnim izazovima, za svaku pohvalu, jer svima je želja da djeca i mladi ljudi budu sretniji, imaju pozitivniji pogled na svijet i budu bogatiji za životne vještine kojima su ovladali.

(www.icv.hr, rtk)

Povezane vijesti

Skip to content