Projekt “Informacijski sustav prostornoga uređenja (ISPU) i njegovi moduli”, Ministarstva prostornoga uređenja, graditeljstva i državne imovine, predstavljen je već u Varaždinu i Rijeci, a sada je konferencija o ISPU sustavu održana i u Osijeku nakon čega će biti održana još u Splitu i Zagrebu.

ISPU sadrži informacije o raspolaganju prostorom i objektima koji nas okružuju te omogućuje trajno praćenje stanja u prostoru i području prostornoga uređenja. Izrada samog projekta pokrenuta je prije nekoliko godina a njegova važnost prepoznata i od strane EU fondova kojima se sufinancira njegov daljnji razvoj.

– Informacijski sustav prostornog uređenja ISPU ključan je alat svih građana Republike Hrvatske pomoću kojeg mogu na brz i jednostavan način dobiti kompletan uvid u prostorno uređenje u Republici Hrvatskoj. Uz dostupnost kvalitetnih informacija na jednom mjestu, rezultat digitalizacije je veliki preokret u poslovanju- rekao je rekao Alen Grabar, načelnik Sektora za razvoj informacijskog sustava prostornog uređenja i državne imovine dodavši kako su sami napravili jedinstveni softver.

– Počeli smo s e-dozvolom prije pet godina, a danas je to skup aplikacija koje Ministarstvo razvija u svom core biznisu, jedna aplikacija drugu hrani podacima i iz razvoja jedne uviđamo potrebe za kreiranjem nove. U hodu se stvaraju nove funkcionalnosti, s uštedama vremena i ostalih resursa jer je sve smješteno u cloudu- naglasio je Grabar.

Danijel Meštrić, ravnatelj Uprave za nadzor, žalbe, razvoj informacijskog sustava i digitalizaciju pri Ministarstvu prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, govorio je o prednostima i funkcioniranju sustava u praksi, a posebice je istaknuo prednosti kad je riječ o eGrađevinskom dnevniku.

– Napokon se može pratiti proces građenja doslovno od prvog do zadnjeg koraka, od prijave početka građenja do procesa tehničkog pregleda izgrađene građevine, odnosno izdavanja uporabne dozvole- rekao je Meštrić, dodavši kako se u eGrađevinskom dnevniku prvi put sva potrebna dokumentacija može pohraniti u digitalnom obliku i imati na jednom mjestu.

U sklopu sustava  ISPU nadograđuje se cijeli niz postojećih e-usluga poput eNekretnine, eKatalog, ePlanovi, eDozvola, eArhiv, eKonferencija, eInspekcija, eInvesticije i eEnergetski certifikat. Cilj ovih usluga je osigurati još veću dostupnost javnih usluga građanima, smanjiti administrativni teret i troškove za građane te postići veću ekonomičnost i učinkovitost u radu javne uprave.

Ujedno, sredinom mjeseca ožujka pokrenut je projekt “Digitalizacija postojećih akata o gradnji na području cijele RH” s ciljem pretvaranja u digitalnu formu više od 2 milijuna lokacijskih, građevinskih i uporabnih dozvola izdanih u razdoblju od 1968. do 2015. godine (od kad je u primjeni digitalno izdavanje dozvola). Trenutno se te dozvole nalaze u papirnatim izdanjima po raznim arhivama što mnogobrojnim građanima i investitorima otežava proces pronalaska.

Uz to, projektom se uz razvoj elektroničkih usluga financira i opremanje lokalnih ureda standardnom računalnom opremom a sve kako bi djelatnici jedinica lokalne i regionalne samouprave, koji izdaju dozvole i ostale dokumente prostornog planiranja i gradnje, mogli pratiti i koristiti sofisticirana programska rješenja u sklopu cjelokupnog procesa digitalizacije prostornog uređenja i graditeljstva na razini države.

Projekt je ukupno vrijedan više od 130 milijuna kuna, od čega bespovratna sredstva iz Europskog fonda za regionalni razvoj čine gotovo 112 milijuna kuna.

Geoportal ISPU dostupan je na poveznici: https://ispu.mgipu.hr/ .

(www.icv.hr, tj)