DAN EUROPSKOG BROJA 112 Županijski centar prošle godine zaprimio gotovo 18 tisuća poziva, a onih zlonamjernih sve je manje

Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav.

Jedinstveni europski broj za hitne službe 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine. Sustav djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila.

U povodu obilježavanja Dana eurospkog broja 112, Ravnateljstvo civilne zaštite – Služba civilne zaštite Virovitica, odnosno Županijski centar 112 Virovitica danas (četvrtak) je posjetio zamjenik virovitičko-podravskog župana i načelnik Stožera civilne zaštite VPŽ Marijo Klement, a dočekali su ga voditelj Centra Zdenko Čapo i voditelj Službe civilne zaštite Virovitica Josip Job.

U 2023. godini Županijski centar 112 Virovitica zaprimio je 18.743 poziva, što je znatno više u odnosu na 2022. godinu kada ih je bilo 15.855.

-Naš centar je prošle godine zaprimio više od 18 tisuća poziva. Namjenskih poziva je bilo 56 posto, nenamjenskih 43 posto, a zlonamjernih 0,13 posto. Svake godine tendencija zlonamjernih poziva je u opadanju što ukazuje da je broj 112 prepoznat i da se u većini slučajeva koristi za potrebe žurnih službi, odnosno kada krajnji korisnik stvarno treba žurnu službu: vatrogasce, policiju li hitnu medicinsku pomoć. U tih 18 tisuća poziva bilo je više od osam tisuća događaja, a uglavnom prevladavaju pozivi prema hitnoj medicinskoj pomoći. Isto tako, nakon što je započeo rat u Ukrajini, kao pomoć raseljenim obiteljima na način da im se pruže sve potrebne informacije, uveden je broj 114. Prošle godine uveden je i sustav ranog uzbunjivanja koji putem SMS poruke šalje obavijesti stanovništvu o nadolazećoj ugrozi. Intencija Ravnateljstva civilne zaštite je da koordinacija i suradnja sa žurnim službama bude što bolja i da se educiraju djelatnici, ali i stanovništvo o važnosti broja 112 – rekao je Zdenko Čapo, voditelj Županijskog centra 112 Virovitica.

Podršku i zahvalu djelatnicima na odgovornom obavljanju posla, iskazao je zamjenik župana Virovitičko-podravske županije i načelnik Stožera civilne zaštite VPŽ Marijo Klement.

-Kao i svake godine povodom obilježavanja Dana broja 112 obišli smo naš Županijski centar. Virovitičko-podravska županija ima odličnu suradnju s Ravnateljstvom civilne zaštite – Područnim uredom Osijek, ali i našom županijskom službom. Naš Županijski centar je od velikog značaja za stanovnike, a najbolja je potvrda žurnost službi na terenu. To se pokazalo i u ovim nemilim događajima pandemije koronavirusa, kao i opasnosti od poplava, pada zrakoplova i svih sličnih događaja koji su predstavljali opasnost za našu županiju i njezine žitelje – rekao je M. Klement.

Putem broja 112 zaprimaju se sve vrste hitnih poziva, a u skladu s utvrđenim procedurama (standardnim operativnim postupcima, komunikacijskim protokolima, uputama i drugim operativnim dokumentima) pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno – dojavne jedinice hitnih, spasilačkih i drugih službi ili im se na temelju dojave informacije prenose.

(www.icv.hr, foto: I. Barčan)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content