Održane tri radionice/predavanja u sklopu projekta “Održivi mladi za zelenu knjižnicu”

Knjižnice svojim aktivnostima mogu uvelike utjecati na podizanje svijesti o važnosti zaštite okoliša i održivom razvoju kroz primjere dobre prakse, kroz usluge i aktivnosti vezanih uz održivost te djelovati u skladu s ciljevima UN Agende 2030. Na tragu spomenutog, Gradska knjižnica i čitaonica Virovitica kao “zelena knjižnica” i knjižnica koja intenzivno podupire rad s mladima, provodi projekt Održivi mladi za zelenu knjižnicu u kojemu zajedno sa Gradskom knjižnicom i čitaonicom sudjeluju profesori i učenici triju škola strukovnih zanimanja.

Riječ je o učenicima i profesorima Tehničke škole Virovitica, Strukovne škole Virovitica i Industrijsko-obrtničke škole Virovitica. Prvo predavanje i radionicu na temu “Energija budućnosti – kako obnovljivi izvori čuvaju naše šume?” početkom travnja održao je Domagoj Lisjak, profesor elektrotehničke skupine predmeta iz Tehničke škole Virovitica. Zajedno s profesorom Lisjakom, sudjelovali su njegovi učenici iz 4. razreda Tehničke škole Virovitica, smjer tehničar za mehatroniku, koji su bili zaduženi za prezentiranje i praktični dio. Profesor Lisjak govorio je o obnovljivim izvorima energije – energiji sunca, vjetra i vode, načinima korištenja energije. Zatim o biomasi, energiji valova te energiji plime i oseke. Istaknuo je kako korištenjem obnovljivih izvora energije ne zagađujemo okoliš te dajemo priliku šumama i biljkama da žive.

Drugo predavanje sredinom travnja u sklopu projekta održale su učenice 1. razreda Industrijsko-obrtničke škole Virovitica, smjer cvjećar, Magdalena Vanjhal, Vanna Botić i Ana Marija Sabo zajedno sa svojom nastavnicom Kristinom Horvat Vargović, dipl. ing. agronomije. Na predavanju su govorile o važnosti cvijeća za oprašivanje kukaca, solarnim pčelama kao najvažnijim oprašivačima, pčelama medaricama i njihovoj ulozi u stvaranju meda, leptirima i njihovom stadiju razvoja, cvijeću kao mamcima za oprašivače tj. korisnim cvjetnicama u vrtu i brojnim drugim zanimljivostima vezanima uz temu. Publika je također imala priliku isprobati miris bosiljka, matičnjaka, kopra, ružmarina, kadulje. Posebno su se osvrnule i na temu ugroženosti oprašivača, neodgovornog korištenja pesticida i istaknule kako svi zajedno trebamo voditi veću brigu o prirodi kako bismo i nadalje mogli uživati u njezinim blagodatima. Za kraj su predavačice i ostali učenici iz Industrijsko-obrtničke Virovitica podijelili prisutnima sadnice što je sve posebno razveselilo.

Treće predavanje u sklopu projekta početkom svibnja je održala Renata Matišić, dipl. ing. prehrambene tehnologije iz Strukovne škole Virovitica uz asistenciju svojih učenika iz istoimene škole. Na predavanju su prisutni saznali brojne zanimljivosti vezane za zdravu prehranu i proizvodnju hrane općenito. Primjerice, što znači zdrava prehrana, zašto i koliko hrane bacamo te kako mi možemo utjecati na promjene. Što znači uravnotežena prehrana, koji su zdravstveni rizici ukoliko ne brinemo o raznovrsnoj i zdravoj prehrani te kolika je važnost aktivnog života. Na kraju predavanja zaključeno je da je racionalni odnos prema hrani preduvjet za dugoročnu stabilnost te zdraviji i bolji život u budućnosti. Na samom kraju susreta, učenici Strukovne škole zdravim zalogajima i napitcima iznenadili su učenike iz publike koji su iz knjižnice otišli zadovolji i s novim saznanjima.

Nakon završetka svih triju predavanja/radionica, u lipnju će se u Gradskoj knjižnici i čitaonici Virovitica održati sajamski dan na kojemu će sve tri škole predstaviti drugim mladima svoje “zelene” aktivnosti i proizvode. Mirjana Kotromanović, voditeljica projekta istaknula je da je svrha projekta razmjena iskustava vezanih uz zelene teme koji ističu važnost usvajanja vještina i znanja o ekološkoj tematici, a sve u cilju podizanja svijesti o važnosti zaštite okoliša i održivom razvoju. Projekt je djelomično financiran sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.

(Gradska knjižnica i čitaonica Virovitica)

no images were found

 

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content