Kroz projekt „Zdrave životne navike“ učenike u Brlićima educira se o značaju zdravog vida i očiju

Foto: virovitica.hr

Nastavnica prirode i biologije dr.sc. Jasna Razlog-Grlica i psihologinja Sanja Milković Šipek iz Osnovne škole Ivane Brlić-Mažuranić te školska liječnica Slavica Letica Ramljak iz Zavoda za javno zdravstvo „Sveti Rok“ sudjelovale su na znanstvenoj konferenciji 4. Dani obrazovnih znanosti u Zagrebu. Tema ovogodišnje konferencije bila je Odgojno-obrazovni sustav: Ograničavajuće i/ili poticajno okruženje u Zagrebu, a ovom prilikom izložen je njihov zajednički rad pod nazivom „Prevencijom do zdravlja očiju i vida učenika osnovne škole“.
Polazište ovog rada je projekt „Zdrave životne navike“ koji se već treću godinu za redom uspješno provodi u „Brlićima“ i dio je školskog kurikuluma.

– Tijekom dvije godine provođenja projekta ispitivali smo zdravlje očiju učenika 5. i 8 razreda. Krenuli smo od toga da se u Zavodu za javno zdravstvo mogu obaviti preventivni pregledi te smo se obratili dr. Slavici Letica Ramljak koja se uključila u projekt. U školi smo prikupili podatke o učenicima koji nose naočale u 5. i 8. razredu pošto oni obavljaju preventivne preglede te smo te podatke mogli usporediti s podacima od školske liječnice, rekla je Jasna Razlog-Grlica dodavši kako su temu zaštite očiju i vida obrađivali i na satu biologije.

Foto: virovitica.hr

Što se tiče praktičnog dijela, ističe Razlog-Grlica, ispitivana je oštrina vida kod ciljane skupine te su učenici ispunjavali upitnik u kojem su naveli kako se hrane, koliko vremena provode na mobitelu, za laptopom, gledajući TV, kao i stav o tome kako doživljavaju osobe koje nose naočale.

– Temeljem ispunjenih upitnika došli smo do zaključka da 10 do 14 posto učenika nosi naočale, da se kod 2 posto učenika 8. razreda koji su nosili naočale u 5. razredu vid popravio te da najveći broj učenika ima problema s kratkovidnošću. Osvijestili smo značaj preventivnog pregleda, a kod dijela slabovidnih učenika potrebu nošenja naočala, rekla je Jasna Razlog-Grlica.

Također, kroz projekt se učenike uputilo kako na brz i jednostavan način provjeriti vid kod kuće putem optotipova koji se mogu pronaći na internetu.

– Kroz upitnik koji smo provodili u sklopu projekta htjeli smo učenike educirati o tome koje su to namirnice koje su zdrave za vid. Posebno su nas zanimali stavovi o osobama koje nose naočale pošto se djeca u društvu vršnjaka nerijetko oslanjaju na njihovo mišljenje i reakcije, osobito ako netko mora nositi naočale s debljim staklima. Zadovoljni smo rezultatima jer su učenici izuzetno pozitivno orijentirani prema osobama koje nose naočale, ističe psihologinja Sanja Milković Šipek.

Ono što možda baš i nije zadovoljavajuće je vrijeme koje učenici provode za ekranom, najčešće za mobitelom. Kod učenika petog razreda to je od 1 do 3 sata, a kod učenika osmog razreda 3 do 5 sati pa čak i više. (virovitica.hr)