VIROVITIČKI LIST Ivica Kirin: Izgradnja brze ceste preduvjet je za razvoj gospodarstva i opstanak u ruralnim krajevima Slavonije

- PROMO -

Nakon Ivice Kirina, koji je bio ministar MUP-a, Virovitica je ustrojem nove Vlade RH dobila drugog ministra u povijesti Virovitice, Tomislava Tolušića na čelu Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova

-Prije svega, htio bih u osobno ime i u ime građana Virovitice čestitati na imenovanju Tomislavu Tolušiću, dosadašnjem najmlađem hrvatskom županu na jedno od najodgovornijih ministarskih mjesta. Svima je poznato koliko je Tomislav Tolušić kao župan te kao predsjednik Zajednice hrvatskih županija doprinio privlačenju EU sredstava u našu sredinu. Upravo su ta sredstva pridonijela pokretanju mnogobrojnih projekata, ne samo u gradu Virovitici, već u cjelokupnoj županiji. Većina ideja za pokretanje tih projekata došla je od samog Tolušića i saborskog zastupnika Josipa Đakića, koji godinama rade za boljitak našega kraja.

Bez njihovih zasluga ne bi došlo do potpisivanja ugovora vrijednog oko 180 milijuna kuna za izgradnju nove kolektorske mreže i biopročistača na području grada Virovitice, ne bi došlo do gradnje Panonskog drvnog centra kompetencije, projekta vrijednog oko 45 milijuna kuna, izgradnje Poduzetničkog inkubatora i mnogih ostalih projekata. Mogu samo kazati da je na to ministarsko mjesto došla osoba koja je dobro upoznata s načinom privlačenja EU sredstava pa nam ostaje samo da i dalje pišemo projekte i nominiramo ih k EU sredstvima te da se nadamo da će novi ministar Tolušić imati više sluha za daljnji razvoj naše sredine od ranijih ministara.

CESTA KOJA ĆE SPOJITI ZAGREB, BJELOVAR, VIROVITICU, BARCS, PEČUH I BUDIMPEŠTU IZ RAZLOGA ŠTO PROLAZI KROZ PANONSKI BAZEN NOSIT ĆE NAZIV “PANONICA”

Razvoj svake sredine uvijek je ovisio i o političkom djelovanju ministara, no ono što Ivici Kirinu kao bivšem ministru u Vladi RH nije uspjelo izgradnja je brze prometnice od Virovitice do metropole, Zagreba.

– U ono vrijeme za izgradnju te prometnice nije bila pripremljena dokumentacija koja bi bila podloga za iznalaženje financija za izgradnju. Drago mi je da je ministar Tolušić taj projekt uz navodnjavanje Slavonije naveo kao jedan od njegovih prioritetnih ciljeva.
Prije dvije godine uspjeli smo ishoditi Studiju utjecaja na okoliš i Idejno rješenje za trasu nastavka izgradnje autoceste A13, koja je danas preimenovana u cestu D12 od Bjelovara do Virovitice prema Barcsu. Sada je potrebno ishoditi preostalu dokumentaciju kako bi se mogla osigurati financijska sredstva za izgradnju te prometnice. Već su vođeni razgovori između predstavnika Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske s predstavnicima susjedne mađarske županije Somogy da se ta cesta prijavi na EU natječaj kao regionalni projekt koji bi povezivao dvije države. Cesta koja spaja Zagreb, Bjelovar, Viroviticu, Barcs, Pečuh i Budimpeštu iz razloga što prolazi kroz panonski bazen nosit će naziv “Panonica”.
Mađari su na svom teritoriju spremni graditi daljnji tijek ove brze prometnice, a sada je na nama da ubrzamo taj proces.

Izgradnjom ove prometnice Virovitica će postati jedno od najvećih prometnih čvorišta u ovom dijelu regije.

-Upravo tako, u Virovitici će se križati ta brza cesta D12, koja vodi od Zagreba s postojećom cestom D2, ovih je dana donijeta odluka da se izgradi studija ceste Virovitica-Koprivnica, uvelike traju radovi na izgradnji 9 kilometara ceste od Virovitice do Suhopolja, tj. trase ceste Sjeverne obilaznice koja će ići do Osijeka, a očekuje se i izrada dokumentacije za nastavak gradnje ceste od Virovitice prema Okučanima i dalje prema Banja Luci i Splitu. Te ceste su bile okosnica za pokretanje projekta izgradnje naše mega zone.

Moram naglasiti da smo s Hrvatskim cestama i bivšim vlastodršcima održali stotinu sastanaka u vezi izgradnje brze ceste od Zagreba do Virovitice, a danas smatram da je najvažniji zadatak ministra Tolušića, koji jako dobro poznaje EU projekte i prilike u kojima se nalazimo, da ishodi dokumentaciju koja će biti podloga za osiguranje financijskih sredstava. Hoće li se ona osigurati u državnom proračunu, odnosno u proračunu Hrvatskih cesta ili u EU fondovima, to će biti stvar procjene, no u ovom trenutku smatramo da će nam nakon ishođenja dokumentacije biti lakše razgovarati o prometnici sa zainteresiranim europskim partnerima. Kao što je potporu Europske unije dobio Pelješki most, tako i mi njihovu potporu očekujemo oko izgradnje “Panonice”.

OVA PROMETNICA BIT ĆE JEDINI NAČIN DA SPASIMO SLAVONIJU I OVAJ DIO HRVATSKE OD ISELJAVANJA, DA NAM MLADI NE ODLAZE VIŠE VAN TRAŽITI POSAO, TJ. DA SVOJU BUDUĆNOST VIDE U HRVATSKOJ

Izgradnja brze ceste vrlo je važna za razvoj gospodarstva, ne samo u Virovitici, već u cijeloj ovoj regiji.

– Izgradnjom ove prometnice Slavonija će se napokon brže povezati s ostalim dijelovima Hrvatske te konačno jače povećati gospodarske aktivnosti i, naravno, doprinijeti većim ulaganjima između ostaloga i u poljoprivrednu proizvodnju gdje se može zaposliti veliki broj ljudi i obitelji. Ova prometnica bit će jedini način da spasimo Slavoniju i ovaj dio Hrvatske od iseljavanja, da nam mladi ne odlaze više van tražiti posao, tj. da svoju budućnost vide u Hrvatskoj. Slavonija je prekrasan kraj vrijednih ljudi, a uz projekte navodnjavanja koje je ministar Tolušić najavio smatram da ćemo izgradnjom brze ceste zaista imati sve preduvjete razvoja kakve imaju neki bogatiji dijelovi Hrvatske.

Valja istaknuti kako je Virovitica trenutno najudaljenije mjesto od svih brzih pravaca, od autoceste A1 (Zagreb – Slavonski Brod) udaljeni smo oko 80 kilometara, od autoceste A3 (Zagreb – Goričan) oko 120 kilometara, a od C5 koridora koji od Osijeka ide prema BiH i sječe cestu A1 udaljeni smo oko 150 kilometara. Uz navedeno, valja istaknuti da je najgušći naseljeni dio Hrvatske upravo kraj uz rijeku Dravu, a dovođenjem brze ceste oživjet ćemo ove krajeve, tj. vratiti život u ovaj dio Hrvatske. Također treba naglasiti ono o čemu se u javnosti malo govori, a to je kako projekt izgradnje brze ceste ima konsenzus, tj. sve političke stranke usuglasile su se da ona mora ići jer Virovitica i Slavonija više ne smiju biti “slijepo crijevo”.

Kao nekadašnji bliski suradnik Tomislava Tolušića sigurno imate još nekih projekata koji će biti nominirani njegovom ministarstvu.

– Moram naglasiti da se s ministrom Tolušićem čujem svaki dan te da nam je već u prvim razgovorima predložio da u dogledno vrijeme Vladi RH prezentiramo naše strateške projekte, koji bi se onda trebali naći i u strateškim programima Ministarstva regionalnog razvoja i EU fondova, tj. strateškim programima Vlade RH.

Sada dolazi na vidjelo ono što sam cijelo vrijeme otkad sam došao na mjesto gradonačelnika Virovitice naglašavao, a to je da bez dokumentacije i građevinskih dozvola nemamo o čemu razgovarati. Gotova dokumentacija je osnova da možemo krenuti u pregovore, ne samo s nadležnim ministarstvima, već i s predstavnicima Europske unije. Grad Virovitica u ovom trenutku ima spremnih desetak projekata vrijednih blizu 300 milijuna kuna, od kojih su najvrijedniji obnova gradskog dvorca s revitalizacijom parka i izgradnja Centra za odgoj, obrazovanje i rehabilitaciju u iznosu od preko 140 milijuna kuna.

Vrlo nam je važno sve te projekte pripremiti u vrijeme dokad imamo pravo povući sredstva iz strukturnih fondova Europske unije. Ukoliko imate dobar projekt, novac nije problem. Stoljećima se u ove krajeve nije ulagalo, sada je stvarno vrijeme da ne budemo više zadnja rupa na svirali, a na nama političarima sada je da u suradnji s novom vlašću promijenimo našu budućnost. Budite uvjereni da mi to znamo, možemo i da ćemo to i učiniti. Ono što smo propustili nekada sa mnom kao ministrom to ne smijemo propustiti s ministrom Tolušićem – zaključio je Ivica Kirin. (www.icv.hr, zc, Fotografija: arhiva)

Povezane vijesti

Skip to content