Zdenko Nađ iz Donje Pištane na ležećem biciklu vozio 55 dana od Orahovice do Amsterdama

Ako želiš spoznati ljepotu i veličinu svoga kraja, jednostavno se moraš otisnuti negdje drugdje, vidjeti druge krajeve, običaje, kulturu, jednom riječju – život drugih ljudi, misli su to vodilje Zdenka Nađa (24), mladog avanturista iz Donje Pištane, prigradskog naselja Orahovice, koji je na ležećem biciklu prošao nevjerojatan put od rodne kuće do – Amsterdama.

ŽELI U JAPAN I MAROKO

– Bicikliram već nekoliko godina. Vozio sam razne rute po Hrvatskoj i jako zavolio ovaj sport jer mi omogućuje pokret i upoznavanje drugih krajeva. Ovoga ljeta, kada mi je djevojka Lucija rekla da ide na poslovno usavršavanje u Ameriku, odlučio sam cijelu priču oko vožnje bicikla podići na jednu višu razinu – kazao nam je Zdenko N. nakon povratka kući. Ovom sportašu san je proputovati Japan, ali i Maroko jer voli afrički kontinent. To su bile neke od destinacija o kojima je razmišljao prilikom odabira ovogodišnjeg izazova.
– I ovog ljeta bile su mi to prvotne želje, ali s obzirom na raspoloživi budžet, udaljenost, pripremu puta i druge okolnosti, odlučio sam se na bliži put i odluka je pala na Amsterdam – kaže Zdenko.

Poveznica je očita – ležeći bicikli su podrijetlom upravo iz Nizozemske, ondje se živo promišlja kako uklopiti bicikl u stil života pa je Zdenko legao na svoje vozilo i – krenuo.

SEDAMDESET KILOMETARA DNEVNO

– U 55 dana prešao sam nešto više od 2000 kilometara, naravno uz odmor. Računam da je ukupno 30 dana bilo samog bicikliranja, što je u prosjeku 70 kilometara dnevno. Prošao sam niz zemalja, a najviše me se dojmila Austrija zbog prelijepog krajolika. Prirodne ljepote su neopisive i svakome tko voli prirodu, preporučam da posjeti ovu zemlju. Od ljudi, najveći dojam na mene ostavili su Nizozemci. Prvenstveno zbog svog otvorenog stava i općenito liberalnog načina života i pogleda na svijet, načina na koji su prepoznati u svijetu kao slobodan narod – prepun dojmova govori nam Zdenko.

PANORAMA zdenko2vg
Poznata kadatedrala u Kolnu

BANANE I KROASANI

Noćio je kod ljudi koji su mu u svojim domovima omogućili smještaj, za što se pobrinuo u pripremi za put, a ostatak je proveo u šatoru.

– S obzirom na lijepo vrijeme, sve je proteklo odlično. Hranio sam se većinom kupujući u trgovinama, uglavnom bananama ili kroasanima i nečim sličnim kako bih zadovoljio energetsku potrebu da mogu odvoziti dan koji je preda mnom. Bilo je i dana kada sam bio jako gladan pa sam se zaletio u restorane brze hrane koji su mi bili usput – objašnjava naš sugovornik. Veću stanku napravio je kod sestre u Stuttgartu. Ondje se odmarao 14 dana, a zatim krenuo dalje, u osvajanje cesta.

– Nakon odmora prvo što sam pomislio bilo je pa kud ja to idem?! Puno sam prošao, to je to. No, nakon prvih nekoliko kilometara vratio mi se onaj stari adrenalin i s osmijehom sam nastavio prema cilju, Amsterdamu – sjetno priča Zdenko.

PANORAMAzdenko vgBLOGER ZA PRIJATELJE

Putem je pisao i blog o svojim doživljajima, a ciljana publika bili su mu – prijatelji. Cijelo vrijeme puta javljali su mu se, pratili kako napreduje, bodrili ga.

– Ljudi koji su pratili i čitali moj blog možda su dobili dojam da mi je dolaskom do planiranog cilja malo ponestalo energije i zanosa. U jednu ruku tako sam se u početku i osjećao, no ovo me putovanje obogatilo i to iskustvo sada želim prenijeti i na svoju sredinu. Nadam se da svoje čitatelje nisam razočarao, nikada nisam pisao, osim eseja u školi, a kada se pročulo da sam na ležećem biciklu doputovao do Amsterdama, pojavili su se i mediji kojima sam postao zanimljiv – kaže Zdenko N.

Osim novih avantura, a želja mu je putovati u SAD, svoje iskustvo iskoristit će i za promociju svoga mjesta i prirodnih ljepota u Hrvatskoj. Nakon svega viđenog, poručuje, siguran je da ne samo Orahovica, nego i cijela Slavonija imaju kapacitete zahvaljujući kojima mogu postati hit-destinacija za odmor. U suradnji s Mjesnim odborom Donja Pištana planira provesti razne ideje kojima želi potaknuti druge ljude na aktivnosti i druženje u prirodi, volonterski rad i slično, te omogućiti da ova sredina bude i drugima zanimljivija. (www.icv.hr, vg)