ERASMUS+ višestruko koristan projekt za mlade

Udruga PAUK Orahovica bila je partner je na ERASMUS+ projektu “Story by Story for Building Community” koji je održan u Aluksneu u Latviji. Tema projekta bila je ”Socijalna inkluzija i vještina pripovijedanja kao sredstvo socijalne inkluzije”. U projektu u Rigi u ime Pauk–a sudjelovale su Jelena Karakaš, Anamarija Miloloža i Dora Kaltenbaher. U šest dana više nego aktivno sudjelovale su u svim radionicama na kojima su prošle niz aktualnih i zanimljivih tema:

– U projektu sudjeluje devet država, a to su Irska, Slovenija, Rumunjska, Španjolska, Poljska, Finska, Švedska, Latvija te Hrvatska. Cilj većine radionica bio je stvaranje grupne povezanosti tako da su one uključivale puno timskog rada i naravno zabave. Prvog dana upoznali smo se s glavnim ciljevima koje želimo postići ovim projektom te s tim što je točno socijalna inkluzija i pripovijedanje. Drugoga dana jutarnje radionice su bile teorijske gdje smo naučile faze svake pripovijetke i općenito o pripovijedanju. Kasnije smo to znanje imale priliku primijeniti u praksi te smo imali vježbe kreativnog pisanja. U poslijepodnevnim satima na rasporedu su bile radionice o neverbalnoj komunikaciji koje su uključivale učenje o paralingvistici, mimici, gestama.

Ove radionice istovremeno su poslužile kao team building. Posljednja radionica dana izgledala je tako da nam je trenerica ispričala priču koju smo mi potom morali u grupama obraditi na različite načine. Cilj je bio ispričati priču koristeći samo jedan način, a vrste su bile pantomima, strip, pjesma, poezija, ples, zvuk i taktilna osjetila. Trećeg dana prošli smo radionice analize književnih struktura ”Putovanje heroja”. Ovu strukturu imali smo priliku iskusiti u praktičnim radionicama u prirodi. Također, dotaknuli smo se užurbanosti svakodnevnog života i čestoj otuđenosti ljudi. U teorijskom dijelu toga dana obradili smo teme terorizma i načina borbe protiv radikalizacije, a na kraju dana radile smo na kreativnom pisanju te tako naučile nešto o “Blackout poetry” te o mijenjanju perspektive u pričama – kaže Jelena.

Posljednja dva dana bila su najzanimljivija:

– Radionice u prirodi bile su pisanje inspirirano viđenim, potom radionice koje su uključivale  pisanje pomoću korištenja ostalih osjetila, sluha, dodira i njuha. Posljednji dan bio je uglavnom rezerviran za teorijski dio gdje smo naučile ponešto o iskustvenoj teoriji učenja. Za kraj pripremali smo se za radionice namijenjene izvedbi u osnovnoj školi u Aluksneu, a na kraju dana u slobodnom vremenu smo detaljno istražile Aluksne – zaključila je Jelena Karakaš. (www.icv.hr, vg)