“MLADA NADA“ Virovitičanki Senki Švraki nagradu Hrvatske udruge za odnose s javnošću donijelo “slatko“ istraživanje o čokoladi

Virovitičanka Senka Švraka dobitnica je studentske nagrade “Mlada nada 2019.” koju od 2015. godine Hrvatska udruga za odnose s javnošću svake godine dodjeljuje perspektivnim studentima na području odnosa s javnošću.

Nagrada “Mlada nada” svojevrsno je priznanje strukovne udruge za pokazano znanje, izvrsnosti i zalaganje studenata visokih učilišta, a njen je cilj promicanje izvrsnosti među studentima te njihovo motiviranje za stjecanje novih znanja i vještina u području odnosa. Senka je osvojila nagradu u kategoriji pisanih diplomskih radova pod nazivom “Povezanost vizualnih identiteta hrvatskih brendova čokolada i udjela na tržištu”.

POTICAJ ZA DALJE

– Nagrada Mlada nada za najbolji diplomski rad iz područja odnosa s javnošću doista je veliko priznanje za mene, posebice jer sam tek nedavno ušla u poslovni svijet odnosa s javnošću. Smatram ju velikim poticajem za daljnju karijeru, ali i za nastavak obrazovanja – rekla je S. Švraka te istaknula kako je iznad svega zahvalna mentoru izv. prof. dr. sc. Boži Skoki koji ju je usmjeravao tijekom pisanja rada.

– Sretna sam što sam svoje petogodišnje obrazovanje završila radom pod naslovom Povezanost vizualnih identiteta hrvatskih brendova čokolade i udjela na tržištu u kojem sam povezala tri različite discipline te na taj način pokazala kako je za tržišni uspjeh proizvoda izrazito važan međuodnos kvalitete, dizajna i komunikacije – ponosno je istaknula S. Švraka. Nagrada joj je dodijeljena na konferenciji Hrvatske udruge za odnose s javnošću koja je održana 6. studenog u Zagrebu.

Senka je u svom diplomskom radu, koji predstavlja završetak petogodišnjeg obrazovanja na Fakultetu političkih znanosti, zanimljivom temom o čokoladi nastojala doprinijeti struci odnosa s javnošću.

– Osim što volim čokoladu, volim i proučavati brendove, posebice njihov dizajn i komunikaciju te je logičan korak doista i bilo postavljanje istraživanja i njegova provedba – pojasnila je Senka.

S obzirom da je konditorska industrija u Hrvatskoj jedna od najrazvijenijih industrija te je izrazito značajna za hrvatsko gospodarstvo u cjelini, Senka se u radu odlučila za najjačeg igrača na tržištu, tvrtku “Kraš”.

VAŽAN VIZUALNI IDENTITET

– Njegov portfelj kategorije čokolade čine tri brenda koje sam istraživala – svima poznata Dorina, zaigrana Čoksa i vječni klasik među čokoladama, Životinjsko carstvo. Sva tri brenda su specifična i orijentirana ka određenoj ciljanoj publici te je svaki od njih zahtijevao različiti pristup analizi dobivenih crteža ispitanika, kao i analizi njihove komunikacije – ističe Senka Švraka.

Najvažniji dio istraživanja je, dakako, zaključak. Shodno provedenom istraživanju, u njemu stoji kako postoji povezanost između udjela na tržištu i vizualnog identiteta.

– Istaknula bih kako je za vlasnike brendova od izrazite važnosti stalno dodatno ulagati u inovacije te trebaju posebnu pozornost pridati oblikovanju vizualnog identiteta brendova, što je, prema financijskim izvješćima, vidljivo već i sada kada na tržištu možemo pronaći inovacije poput roze čokolade i/ili čokolade s manjim kalorijskim unosom – podcrtala je Senka.

(www.icv.hr, lmh)