Projektom “Naučimo upravljati novcem kako bismo lakše upravljali budućnošću” učenici učili o digitalnoj pismenosti dobivši pritom važne životne vještine

Završna konferencija 24-mjesečnog projekta “Naučimo upravljati novcem kako bismo lakše upravljali budućnošću”, ukupne vrijednosti 1.412.696 kuna, održana je 26. studenoga u prostorijama nositeljice projekta Strukovne škole Virovitica.

Projekt je u stopostotnom iznosu sufinanciran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda, Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020., otvorenog poziva na dostavu projektnih prijedloga “Unaprjeđenje pismenosti – temelj cjeloživotnog učenja”, prema Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava UP.03.2.2.03.0012.

Partneri na projektu jesu osnivač srednjih škola Virovitičko-podravska županija i sedam srednjih škola VPŽ-a: Srednja škola “Stjepan Ivšić” Orahovica, Srednja škola Marka Marulića Slatina, Industrijsko obrtnička škola Slatina, Industrijsko-obrtnička škola Virovitica, Tehnička škola Virovitica, Gimnazija Petra Preradovića iz Virovitice i Srednja škola Stjepana Sulimanca iz Pitomače.

U projektu su sudjelovala 24 odgojno-obrazovna djelatnika, od kojih je osam ravnatelja, 16 nastavnika srednjih škola te 160 učenika, odnosno po 20 iz svake škole.

Cilj projekta bio je pojačati kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika iz financijske i digitalne pismenosti. Nizom aktivnosti i edukacija odgojno-obrazovnih djelatnika, ravnatelji i nastavnici županijskih srednjih škola te dio učenika imali su priliku naučiti kako bolje upravljati svojim novcem, kako koristiti nove tehnologije, kako se što bolje snaći u digitalnom okruženju te stečeno znanje iskoristiti u praksi.

Svečanosti završne konferencije, uz koordinatoricu projekta pročelnicu Odjela za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu Vesnu Šerepac, nazočili su ravnatelji srednjih škola Zorislav Milković, Ivan Roštaš, Kristijan Gostimir, Ivan Kućan i Vladimir Reider. Prisutni su bili i nastavnici i učenici škola koje su sudjelovale u projektu te ostali gosti, predstavnici lokalnih institucija koje surađuju sa školom.

U pozdravnim govorima skupu se obratila pročelnica Odjela za prosvjetu, kulturu, šport i tehničku kulturu Virovitičko-podravske županije Vesna Šerepac te istaknula važnost ovog projekta i vrijednost rezultata koji su proizišli iz njega. U ime župana Igora Androvića i cijelog tima Virovitičko-podravske županije čestitala je na uspješnoj provedbi projekta.

Ravnateljica škole Pavica Biondić-Ivanković u svom obraćanju osvrnula se na realizaciju projekta od početne ideje do njegova završetka i zahvalila na uspješnoj suradnji partnerima u projektu, Virovitičko-podravskoj županiji i ostalim srednjim školama koje su sudjelovale u projektu.

Osvrt na projekt dao je i ravnatelj škole partnera, Srednje škole “Stjepan Ivšić” Orahovica prof. Zorislav Milković i zahvalio svojoj kolegici, ravnateljici Strukovne škole na savršeno odrađenom poslu i provedbi tako velikog i zahtjevnog projekta. Profesor Davor Jeger iz iste škole smatra da su projektne aktivnosti bile jako korisne za učenike i za nastavnike te da je to bila prekrasna prilika za druženje i razmjenu iskustava s kolegama iz drugih škola.

O ishodima koji su proizašli iz projekta govorile su nastavnice iz Strukovne škole. Nastavnica Ana Borbaš-Bajivić, koordinatorica za digitalnu pismenost, istaknula je da kada se učenici nauče digitalnoj pismenosti, oni dobivaju više od samo izloženosti tehnologiji: razvijaju važne životne vještine koje vode ka dubljem razumijevanju digitalnog svijeta i sadržaja na način koji je koristan i prenosiv. Za sav digitalni sadržaj koji je nastao u projektu izrađen je repozitorij Moodle i ondje će nastavnici pronalaziti i izmjenjivati različite materijale za nastavu.

Nastavnica Gordana Kovač, koordinatorica za financijsku pismenost, istaknula je da posao nije završio ovim projektom, već da se aktivnosti financijskog opismenjavanja učenika i dalje planiraju provoditi. Načini izvođenja mogu biti različiti, izvedbom fakultativne nastave, na satima razrednika ili u redovitoj nastavi kada se pojavi prilika za primjenu teme iz područja financija. Pomoć u tome bit će Priručnik za nastavnike “Moj novac, moja budućnost”.

Učenice Strukovne škole Virovitica Mia Gojević i Maja Kolaković predstavile su rad “Štedilice”, aplikacije koja predstavlja pomoć pri raspoređivanju budžeta korisnika, praćenju troškova, planiranje događaja i pomoć kod štednje za određeni cilj.

Financijska i digitalna pismenost povezana je i primijenjena na završetku konferencije igranjem kviza Kahoot! u kojemu su mogli sudjelovati svi sudionici konferencije.

Vjerujemo kako će ovaj projekt u budućnosti donijeti brojne pozitivne promjene, kako u našoj školi, tako i u radu naših partnera na projektu. a u svrhu dugoročnog stjecanja znanja i vještina za život, zapošljavanje, te sigurniju budućnost.

(ssv.hr)