Tamagotchi, popularni virtualni ljubimac, slavi 26. rođendan

Jednom jako davno (studeni 1996.) u jednoj jako udaljenoj zemlji (Japan) rodilo se jedno malo čudo (Tamagotchi). Praktički istog momenta kada je puštena u prodaju, ova digitalna igračka u obliku jajeta zaludila je i oduševila djecu diljem svijeta.

Baš kao i stvarni ljubimci, i ovaj virtualni imao je životne potrebe koje je trebalo zadovoljiti pritiskanjem jednog od tri gumba. Nakon što bi se izlegao iz jajeta, ljubimac bi tražio pažnju, hranu i čišćenje. Ukoliko mu potrebe ne bi bile zadovoljene, mali izvanzemaljac koji proizvodi simpatične zvukove bi uginuo.

U čast 26. rođendana ove igračke koja se uvukla pod kožu onima koji su odrasli u devedesetim godinama prošlog stoljeća, pronašli smo pet zanimljivih činjenica o Tamagotchiju.

Porijeklo imena

Prema tumačenju proizvođača, tvrtke za proizvodnju igračaka Bandai, ime Tamagotchi spoj je dvije japanske riječi, “tamago” (jaje) i “uotchi” (sat).

“Tamni” planet

Planet s kojeg potječu Tamagotchiji zove se Tama i najbliži je planet Zemlji na kojem je moguć život. Ima ružičaste usne i zatvorene oči, a kontinenti su mu zelene, žute i ružičaste boje.

Omiljena maskota

Otkako se pojavio u originalnoj verziji Tamagotchiji, muški lik Mametchi postao je njegova maskota. Osim što je najomiljeniji, Mametchi ima i zanimljive karakteristike. Hobi mu je osmišljavanje izuma, ne idu mu baš slikanje i pjevanje, a kvocijent inteligencije mu je oko 250.

Ogroman interes

Koliko je Tamagotchi omiljen među djecom, govore i brojevi. Naime, od 1996. do ožujka 2021. godine prodano je 83 milijuna primjeraka ovog virtualnog ljubimca.

Prestižna nagrada

Aki Maita i Akihiro Yokoi, dizajnerski dvojac zaslužan za osmišljavanje Tamagotchija, 1997. nagrađen je satiričnom verzijom Nobelove nagrade. Ig Nobel nagradu, koju od 1991. godine dodjeljuju Nobel laureati na Harvardu i koja nagrađuje postignuća komične prirode i sumnjive svrhovitosti, Maita i Yokoi su dobili za ekonomiju, odnosno “preusmjeravanje milijuna sati ljudskog rada u brigu za virtualne ljubimce”.

(www.icv.hr, eat)

PROMO

Povezane vijesti

Skip to content